opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug

Forumindex Forums Modellen Astra opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug

10 berichten aan het bekijken - 76 tot 85 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #18173786
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      @ZakhooiTM wrote:

      Tada!!
      [youtube:2pr7uqfh]http://www.youtube.com/watch?v=YEXK0NkIeSY[/youtube:2pr7uqfh]

      Tank meter en coolant meter heb ik maar nog niet gedaan. Eerst dit maar goed werkende verder krijgen (en testen hoe het zich gedraagt in de auto)
      Wat zijn de resultaten van dit project tot zo ver :
      EEPROM methode : Zou kunnen werken, heb zo goed als alle geheugen addressen kunnen vinden welke verantwoordelijk zijn voor de tellers.
      Probleem is hier alleen mee dat het super veel tijd kost, je weet niet in hoever je het gewenste resultaat bereikt
      plus dat de tellers bij mijn tests niet correct meer werkte.
      Dus deze methode laat ik effe varen (voordat ik weer agressie aanvallen krijg :P)

      OP-COM Hack methode : Dit is eigenlijk mijn favoriete methode alleen krijg ik de snelheid die waarmee de OP-COM intern communiceert niet achterhaalt en krijg ik redelijk goede data terug, het terug sturen van deze data is een ramp.
      Alleen een lampje op de OP-COM gaat aan en uit, nou daar hebben we veel aan :)

      Direct motortjes aansturen : simpel > gaat niet werken, de Micronas chip stuurt de motoren met 4 verschillende pinnen direct aan en zonder kortsluiting te veroorzaken of deze lijnen te onderbreken niet met een eigen microcontroller te doen

      Pulsjes naar teller sturen : dit is de methode welke ik nu heb gebruikt, m’n controller stuurt een puls van 400 microseconden naar de teller welke deze data weer als een waarde vertaalt.
      Heb alleen nog geen idee wat er verder gebeurd als ik dit in de auto aansluit, eerst effe goed kijken hoe ik het zo veilig mogelijk kan maken (geen zin in verbrande ECU’s en ABS units :))

      Maar er is progressie!!

      Wat gebruikte jij ookalweer om die bin files beetje leesbaar te krijgen?

      Ik heb van mijn eigen teller namelijk nooit de config file opgelsgen en mijn teller heeft een toerenteller zoals de opc, maar k/mh tot 230 en de opc tot 250. Dus als ik die van de opc laad klopt de verhouding van km/h niet meer en werkt de benzine meter niet.

      Laad ik die van een Z16XE met zwarte teller klopt de verhouding ook niet omdat die een andere schaalverdeling heeft.

      Pak ik die van de zafira bij ons klopt de schaalverdeling niet wegens andere bandenmaat.

      Kortom ik heb eignelijk een file nodig van de Sport Edition II teller met toerental berijk van een OPC X20XER.

      Groet,

      Ron

      #18173787
      okkie-001
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 June 2009

        Maar je heeft een coupe met z16xe heb je daar niets aan ?

        #18173788
        ZakhooiTM
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 November 2013

          Ik gebruikte de hexeditor HXD, daarna ben ik gaan zoeken naar de addresen waar de waarden zich bevonden.
          De addressen zijn per teller type verschillend, zal vanavond de gevonden addressen hier posten welke ik had gevonden.

          Kan je trouwens die ene OPC dump die je naar mij had gestuurd niet gebruiken ?
          Als de teller beetje afwijkt moet je waarschijnlijk een andere code index gebruiken.

          #18173789
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Mijn benzine meter doet het dan niet de rest klopt dan redelijk.

            #18173790
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              @okkie-001 wrote:

              Maar je heeft een coupe met z16xe heb je daar niets aan ?

              Maar daar gaat rpm maar tot 7000 denk ik.

              #18173791
              AstraOPC2010
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2010

                Het is stil aan de overkant .
                Hoe gaan de zaken nu ?
                groet

                #18173792
                ZakhooiTM
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 November 2013

                  Project staat afgelopen tijd op hold, heb op het moment zoveel projecten dat ik een beetje overbelast ben.
                  Ben van plan om dit weer op te pakken nadat ik in mijn auto eindelijk mijn eigen dingen weer kan gaan voortzetten (wat dit weekend gaat gebeuren)
                  En nadat ik met 2 andere projecten redelijk klaar ben :
                  1. OPC Teller project voor Astra G
                  Status : 75% (on hold)

                  2. OBD scanner via MID, je kan dus live info van de auto op het MID zien (Timing advance, EGR positie, foutcodes) EN Resetten zonder scantool!
                  Status : 55%

                  3. CANBUS van ncdr1100/CID/CD wisselaar decoderen, bedoeling is dat ik m’n eigen menu’s kan tonen, de boordcomputer zonder radio kan bedienen en de CD wisselaar kan nadoen zodat deze geen CD’s meer nodig heeft om te werken.
                  Status : 3% (net begonnen)

                  4. Officieus Opel alarm in auto bouwen, zit er al een in maar wil het originele alarm.
                  Kan ik namelijk weer andere leuke dingen mee doen + heb dan maar 1 afstandsbediening!
                  Status : Dit weekend !!! (YAAAY)

                  (4 van de 8 main projects zijn dit)

                  Het project zelf werkt goed, test print is gemaakt en moet het alleen nog in mijn auto bouwen en goed doortesten.

                  #18173793
                  AstraOPC2010
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2010

                    Goed bezig

                    #18173794
                    AstraOPC2010
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 March 2010

                      He,
                      Is er nog een status update van je projects ?

                      groet

                      #18370027
                      warpalavas
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 November 2019

                        kun je me hiermee helpen? hoe moet ik

                      10 berichten aan het bekijken - 76 tot 85 (van in totaal 85)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.