OPC performance training

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen OPC performance training

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250579
    Opelkees
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 September 2007

      Dit weekend was ik door Opel uitgenodigd om deel te nemen aan de OPC performance training in Dudenhofen.
      dus zaterdag 11:30 gemeld bij OPC oosterhout om daar te lunchen en de auto in ontvangst te nemen voor de heenreis:

      Mooie rit gehad richting frankfurt en veel samen gereden met een andere GTC uit de groep, leuke gezichten van medeweggebruikers:


      In frankfurt aangekomen is het wel einde van de middag. tijd voor wat te drinken gevolgd door een heerlijk diner in een 5 sterren hotel, na wat kennismaken met de groep en een drankje in de bar tijd om (eigenlijk veel te laat) te gaan slapen. volgende dag 07:00 opstaan voor t echte werk.

      na t ontbijt op naar Dudenhofen testcircuit van Opel voor de training. Ook hier fantastisch ontvangst door de groep van OPC. na wat uitleg de baan op eerst leren wat je ideale zit en stuurpositie is dan leren hoe je de bocht in moet kijken en sturen door middel van een slalom met een Corsa OPC Nurburgring edition. Daarna wat remproeven in een Insignia OPC en het testcircuit gereden. allerlei verschillende wegdekken en obstakels. ook in de kombaan gereden een hele bijzondere ervaring 240km/h op 4 meter van je voorligger in de slipstream, en dan hang je dus op ongeveer 40 graden op de zijkant van de auto. Heel apart dat je dan zo hard blijft rijden.

      na de lunch geleerd hoe je de ideale lijn moet rijden op het racecircuit achter een ex DTM coureur van Opel. geloof me zo leer je echt hard over een circuit knallen. Op het laatst een competitie gedaan met jawel de nieuwe Astra OPC. een baan opgesteld waar je een 2 tijden moest neerzetten, de snelste natuurlijk maar je moest ook constant rijden dus je tijden moeten dicht bij elkaar liggen.
      De Astra OPC is in een woord GEWELDIG! wat een machine je krijgt hem bijna niet van de baan af zo goed met het sperdifferentieel. en het geluid als je toeren gaat maken :wub de auto is totaal niet te vergelijken met de Astra H OPC.
      helaas niet al te veel foto’s gemaakt omdat je op veel plekken niet mag fotograveren ivm prototypes die daar rond rijden maar wel wat kunnen schieten met mn iphone:






      meer foto’s komen van Opel zelf op hun facebook pagina. ook ontvang ik nog een filmpje dat van me gemaakt is op het racecircuit met de Nurburgring edition. Leuk is ook dat we op de pers na de eerste Nederlanders waren die met de nieuwe Astra OPC hebben gereden. Zelfs de mensen van Opel Nederland die meewaren hadden er nog niet in gereden.

      na een klein diner en een fantastiche dag weer erg vermoeid beginnen aan de terugreis 19:00 vertrokken en na de auto ingeleverd te hebben 23:45 weer thuis. gelukkig hadden we de terugweg een heerlijke comfortabele Zafira tourer mee

      het was echt fantastisch en alles was tot in de puntjes perfect geregeld en nog wat leuke aandenkens en OPC gadgets meegekregen

      als je ooit de kans krijgt moet je dit zeker doen. En vooral als je zelf OPC rijdt dan zie je pas hoe weinig je in Nederland echt doet met je OPC en wat de auto allemaal kan. ik ga nog even lekker nagenieten!

      #18047875
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        IK BEN JALOERS!!!!!

        zo’n dag hoop ik ook nog eens ooit te doen……

        #18047876
        NoFear1696
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2012

          ik hoop dat je beseft wat een mazzelpik je bent :kewlpics :wors

          #18047877
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Prachtig wie was de Ex DTM rijder ?
            Reuter of Winkelhock ?

            #18047878
            Opelkees
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 September 2007

              Winkelhock maar Reuter geeft ze ook wel eens begreep ik.

              #18047879
              Andre_Ede
                Lid sinds:
                16 June 2006

                Klopt zijn alle twee nog in dienst van Opel voor PR en OPC zaken.

                #18047880
                iquick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2011

                  Nice man ben nu echt jaloers had ook meegedaan met de quiz helaas :(

                  #18047881
                  Opelkees
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 September 2007

                    @iquick wrote:

                    Nice man ben nu echt jaloers had ook meegedaan met de quiz helaas :(

                    ik heb niet met de quiz meegedaan maar er waren inderdaad prijswinnaars mee.


                    @andre_ede
                    die man kan echt sturen terwijl wij vol aan het trappen waren om bij te blijven stuurde hij met 1 hand om ons instructies te kunnen geven door de portofoon in de andere hand

                    #18047882
                    Andre_Ede
                      Lid sinds:
                      16 June 2006

                      Die twee zijn dan ook de mensen die de straat en race versie’s van de OPC’s
                      testen dus die kunnen wel wat zijn ook niet voor niks alle twee meermalig race kampioenen.

                      En niet te vergeten de heer Strycek, heb hem in de groene hel zien rijden pff die kan er ook wat van,
                      en als je zag hoe Reuter de Corsa OPC over de groene hel stuurde pfff.

                      #18047883
                      Za4ra OPC
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 August 2009

                        Wow, gaaf man. Leuke/ mooie foto’s :thumb

                        #18047884
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Een woord Geweldig ervaring. :thumb :thumb

                          #18047885
                          Niels0478
                            Lid sinds:
                            14 July 2010

                            Jaloers, heb ook probere te winnen met wat fake acounts

                            #18047886
                            tijgetje57
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2004

                              uber zo’n dag, zou ik ook wel willen hoor!!

                              Geniet ook nog steeds enorm van onze zaf opc.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.