Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › OPC Line Interior Pack
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 april 2019om 13:20 door Adam-stijn.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2019 om 18:29 #18365520
Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen (automaat) en degene die momenteel hoog op men shortlist staat is de Insignia ST. Al staat de Grandland X ook te drummen voor een 1e plek op men lijstje.
Ik volg dit forum al een tijdje passief en vind hier veel goede en toffe reacties. Bij deze mij ineens aangemeld.
Vanmorgend een testrit gemaakt met een Insignia 1.5T 6AT en een GLX 1.2T AT.
Insignia: Op zich een zeer fijne luxe wagen, al vond ik de automaat niet altijd even goed bij de les. (lees trage reactietijd) Vooral als het even snel vooruit moet gaan terwijl je al aan het rijden bent. (inhalen, even snel de baan opdraaien). Dit in tegenstelling tot de automaat van de GLX die onmiddellijk reageert. Voor de rest reageert die prima, ideaal om lekker relaxed te cruisen.
Ik dacht eraan om ook het OPC Interior pack te bestellen zodat er ook schakelpeddles zijn aan het stuur om in een aantal gevallen toch zelf even te kunnen ingrijpen.
Hier in de omgeving is er geen enkele testwagen beschikbaar met een automaat en OPC Interior pack.
Volgens verkoper 1 moet de automaat in de M-stand staan om de peddles te kunnen gebruiken, volgens een andere verkoper kan dit ook in de D-stand.Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties !
17 april 2019 om 11:43 #18365605Zodra je via de peddles schakelt gaat die automatisch van de D naar de M-stand. Als je vervolgens zelf niet meer schakelt neemt de bak het zelf weer over en gaat die weer na de D-stand.
Ben je er al uit welke auto het gaat worden? succes met je keuze.
24 april 2019 om 22:19 #18365787Nee helaas, nog geen keuze gemaakt…
Hoe bedoel je dat die van de D naar de M stand gaat ? Daarvoor dient de versnellingspook toch naar links te worden geduwd… of ben ik mis ?
25 april 2019 om 20:29 #18365811Nee, zonder de pook naar links te duwen gaat die naar stand M en zoals ik zei gaat die weer naar stand D als je zelf niet schakelt. Als je de pook naar links duwt moet je zelf schakelen zonder dat de bak het weer van je overneemt als je te hoog in de toeren gaat.
Hiervoor reed ik in een Seat Leon dsg ook met flippers en daar werkt het precies het zelfde als bij de Insignia met flippers.
25 april 2019 om 22:29 #18365813Toppie !
Bedankt voor de uitleg. Zo stelde ik het mij ook effectief voor.
Kan ik weer een vraag van men lijstje schrappenIk zie dat u de 1.6 automaat heeft. Heeft u deze kunnen vergelijken met de 1.5T ?
Heeft u een zicht op uw verbruik? Dit is ook het punt waarover ik het meeste twijfel. De grandland X springt toch wat zuiniger om met de brandstof.26 april 2019 om 19:53 #18365827Heb in zowel de 1.5 als 1.6 gereden. De 1.5 voldoet prima en daarmee kom je ook prima mee in het verkeer. Alleen reed ik zoals gezegd hiervoor in een Seat Leon, deze auto weegt 1200kg en had 150pk en dan valt de 1.5 in een Insignia van 1400kg wel een beetje tegen, dus voor mij persoonlijk was de keus snel gemaakt.
In welke auto rijdt je nu dan?
Voor wat betreft het verbruik kan ik na 1200km er in gereden te hebben nog weinig zeggen, zit nu op 1:13,5
27 april 2019 om 13:12 #18365836jawadde 1:13.5 dat is een prima waarde !!
met de testwagen ST 1.5T kwam ik niet verder dan 1:14, met een zeer rustige rijstijl
wat sportiever rijden ging die direct naar de 1:12ik rijd nu met een hyundai i40 diesel met een verbruik van 1:18 en een actieradius van 1200 km :applause02:
het zou men eerste benzinewagen worden
28 april 2019 om 13:20 #18365870Deze waarde heb ik wel uit de boardcomputer en weet niet hoe betrouwbaar dit is.
Verder rijd ik voornamelijk op de snelweg.
Van een Insignia met 1.6 motor krijg je zeker geen spijt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.