OPC Line Interior Pack

Forumindex Forums Modellen Insignia OPC Line Interior Pack

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365520
    Ovide
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 April 2019

      Hallo allemaal.

      Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen (automaat) en degene die momenteel hoog op men shortlist staat is de Insignia ST. Al staat de Grandland X ook te drummen voor een 1e plek op men lijstje.

      Ik volg dit forum al een tijdje passief en vind hier veel goede en toffe reacties. Bij deze mij ineens aangemeld.

      Vanmorgend een testrit gemaakt met een Insignia 1.5T 6AT en een GLX 1.2T AT.

      Insignia: Op zich een zeer fijne luxe wagen, al vond ik de automaat niet altijd even goed bij de les. (lees trage reactietijd) Vooral als het even snel vooruit moet gaan terwijl je al aan het rijden bent. (inhalen, even snel de baan opdraaien). Dit in tegenstelling tot de automaat van de GLX die onmiddellijk reageert. Voor de rest reageert die prima, ideaal om lekker relaxed te cruisen.

      Ik dacht eraan om ook het OPC Interior pack te bestellen zodat er ook schakelpeddles zijn aan het stuur om in een aantal gevallen toch zelf even te kunnen ingrijpen.

      Hier in de omgeving is er geen enkele testwagen beschikbaar met een automaat en OPC Interior pack.
      Volgens verkoper 1 moet de automaat in de M-stand staan om de peddles te kunnen gebruiken, volgens een andere verkoper kan dit ook in de D-stand.

      Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?

      Alvast hartelijk dank voor jullie reacties !

       

      #18365605
      Adam-stijn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 February 2018

        Zodra je via de peddles schakelt gaat die automatisch van de D naar de M-stand. Als je vervolgens zelf niet meer schakelt neemt de bak het zelf weer over en gaat die weer na de D-stand.

        Ben je er al uit welke auto het gaat worden? succes met je keuze.

        #18365787
        Ovide
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 April 2019

          Nee helaas, nog geen keuze gemaakt…

          Hoe bedoel je dat die van de D naar de M stand gaat ? Daarvoor dient de versnellingspook toch naar links te worden geduwd… of ben ik mis ?

          #18365811
          Adam-stijn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 February 2018

            Nee, zonder de pook naar links te duwen gaat die naar stand M en zoals ik zei gaat die weer naar stand D als je zelf niet schakelt. Als je de pook naar links duwt moet je zelf schakelen zonder dat de bak het weer van je overneemt als je te hoog in de toeren gaat.

            Hiervoor reed ik in een Seat Leon dsg ook met flippers en daar werkt het  precies het zelfde als bij de Insignia met flippers.

            #18365813
            Ovide
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 April 2019

              Toppie !

              Bedankt voor de uitleg.  Zo stelde ik het mij ook effectief voor.
              Kan ik weer een vraag van men lijstje schrappen :good:

              Ik zie dat u de 1.6 automaat heeft. Heeft u deze kunnen vergelijken met de 1.5T ?
              Heeft u een zicht op uw verbruik? Dit is ook het punt waarover ik het meeste twijfel. De grandland X springt toch wat zuiniger om met de brandstof.

               

               

              #18365827
              Adam-stijn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 February 2018

                Heb in zowel de 1.5 als 1.6 gereden. De 1.5 voldoet prima en daarmee kom je ook prima mee in het verkeer. Alleen reed ik zoals gezegd hiervoor in een Seat Leon, deze auto weegt 1200kg en had 150pk en dan valt de 1.5 in een Insignia van 1400kg wel een beetje tegen, dus voor mij persoonlijk was de keus snel gemaakt.

                In welke auto rijdt je nu dan?

                Voor wat betreft het verbruik kan ik na 1200km er in gereden te hebben nog weinig zeggen, zit nu op 1:13,5

                #18365836
                Ovide
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 April 2019

                  jawadde    1:13.5    dat is een prima waarde !!

                  met de testwagen ST 1.5T kwam ik niet verder dan 1:14, met een zeer rustige rijstijl
                  wat sportiever rijden ging die direct naar de 1:12

                  ik rijd nu met een hyundai i40 diesel met een verbruik van 1:18 en een actieradius van 1200 km :applause02:

                  het zou men eerste benzinewagen worden

                  #18365870
                  Adam-stijn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 February 2018

                    Deze waarde heb ik wel uit de boardcomputer en weet niet hoe betrouwbaar dit is.

                    Verder rijd ik voornamelijk op de snelweg.

                    Van een Insignia met 1.6 motor krijg je zeker geen spijt :yahoo:

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.