opbrengst van blauwe c20xe dis injectoren?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) opbrengst van blauwe c20xe dis injectoren?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223930
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    wie o wie kan mij vertellen wat de opbrengst is van blauwe c20xe dis injectoren?

    mvg

    sebasiaan

    #17703960
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    het zelfde als creme injectoren.. de verneveling schijnt alleen anders te zijn dan de creme

    #17703961
    stoppelflieger
    • Topics 4
    • Reacties 360
    Lid sinds:
    14 January 2007

    Nee das niet waar;)
    Blauw is volgens mij 214cc/m
    Beige is volgens mij 241cc/m
    De inspuithoeveelheid is hetzelfde omdat de blauwe injectoren werken onder 0,5bar meer brandstofdruk.

    #17703962
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    raar ik dacht altijd dat de beige 214 waren met 2.5 bar

    de blauwe werken op 3 bar dat weet ik wel

    #17703963
    freek corsa
    Bijdrager
    • Topics 38
    • Reacties 4075
    Lid sinds:
    5 December 2004

    Dus de beige injectoren doen 241cc/m bij 2,5 bar ?

    Corsa A1 C20XE 155pk
    Corsa A1 C20LET 400+pk
    Corsa A1 C20NET 280pk
    Corsa B GSi C20NET 300pk
    Kadett C coupe project
    Golf 4 GTI TDI 200pk

    #17703964
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    Ik heb beige injectoren op 3 bar ( icm m2.8 ) mij is toen verteld dat beige dezelfde opbrengst had als blauwe.

    oke ik dacht namelijk als je creme neemt bij 3 bar dat het dan meer werd dan die andere
    dat ze gelijk zouden zijn bij hun ontwerp druk

    bv creme bij 2.5 bar 170cc
    blauw bij 3 bar 170cc
    creme bij 3 bar dan 200 cc
    of zit ik dan helemaal verkeerd??

    Dit is een qoute uit het sticky topic met gegevens over de XE.

    hier word dus 170cc geroepen ?

    #17703965
    stoppelflieger
    • Topics 4
    • Reacties 360
    Lid sinds:
    14 January 2007

    hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
    Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbup

    #17703966
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door stoppelflieger
    hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
    Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbup

    Ok en wat is het effect als je dan dus creme op 3 bar hebt in een dis motor ?

    Ik bedoel de motor loopt prima, maar ik wil niet onnodig brandstof ingespoten hebben zegmaar ( Co te hoog ? )

    #17703967
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    of het te veel is moet je na meten met een wideband..

    maar los daarvan.

    170 cc dat zijn c20ne injectoren dat weet ik wel zeker

    #17703968
    Miruni
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 249
    Lid sinds:
    12 February 2007

    Stationaire en deellast zal de lambda hem bijregelen.
    Vollast staat nu misschien te rijk maar dat zul je moeten meten.

    Hang anders tech 1 eraan. Je kunt zien wat de vaste regelwaarde van de lambda is.
    Deze staat standaard op 128. Als ie minder dan 128 aangeeft is hij te rijk.
    Geeft ie meer dan 128 aan dan is hij te arm.

    Ps. Volgens mij kloppen de waarden welke stoppelflieger aangeeft. Die 241 van de beige in iedergeval.

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door stoppelflieger
    hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
    Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbup

    Ok en wat is het effect als je dan dus creme op 3 bar hebt in een dis motor ?

    Ik bedoel de motor loopt prima, maar ik wil niet onnodig brandstof ingespoten hebben zegmaar ( Co te hoog ? )

    #17703969
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    lijkt me sterk, ik heb contact met mensen die c20ne motoren tunen en dan hebben ze x20xev injectoren nodig omdat c20xe te klein zijn en x20xev injectoren geven 240 cc bij 3 bar

    dus lijktme sterk dat de c20xe beige injectoren dan 241 cc geven.

    #17703970
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Miruni
    Stationaire en deellast zal de lambda hem bijregelen.
    Vollast staat nu misschien te rijk maar dat zul je moeten meten.

    Hang anders tech 1 eraan. Je kunt zien wat de vaste regelwaarde van de lambda is.
    Deze staat standaard op 128. Als ie minder dan 128 aangeeft is hij te rijk.
    Geeft ie meer dan 128 aan dan is hij te arm.

    Ps. Volgens mij kloppen de waarden welke stoppelflieger aangeeft. Die 241 van de beige in iedergeval.

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door stoppelflieger
    hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
    Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbup

    Ok en wat is het effect als je dan dus creme op 3 bar hebt in een dis motor ?

    Ik bedoel de motor loopt prima, maar ik wil niet onnodig brandstof ingespoten hebben zegmaar ( Co te hoog ? )

    ok nou heb ik geen tech 1.. echter ga ik 6 augustus naar de garage voor de apk zal eens vragen of ze dat eens voor me kunnen doen.

    Wat is het gevolg als hij te rijk staat bij vollast ?

    Is het verstandiger om blauwe injectoren te monteren ?

    #17703971
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    als je blauwe instaleert dan heb je weer een originele motor
    friso heeft ze nu voor 40 euro op mp staan

    #17703972
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    als je blauwe instaleert dan heb je weer een originele motor
    friso heeft ze nu voor 40 euro op mp staan

    Idd, deze creme had ik liggen van een m2.5 XE die ik nog had staan. Zag ze idd van friso al op MP staan. Maargoed als de creme verder geen nadelige gevolgen hebben..

    Ik bedoel 40 + 75 euro voor reinigen testen en nieuwe afdichten/filters komt alweer op 115 euro. Als het niet nodig is dan liever niet.

    #17703973
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    ik snap er nu helemaal geen zak meer van,

    ik kijk op ebay

    en zowel dat

    c20xe beige
    c20xe blauw
    x20xev rood
    x20xev paars
    g60 injectoren

    zijn allemaal 240 cc bij 3 bar

    waarom zo veel injectoren gebruiken als ze allemaal dezelfde opbrengst hebben :S

    volgens mij heeft ebay iets verkeerd?

    is er iemand die het wel echt zeker weet?:argue

    #17703974
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    hebben ze opbrengst gegevens niet bij een revisie bedrijf ? Hier in apeldoorn zit bijvoorbeeld Hoegen. Die reviseren dynamo’s en dergelijke en testen en reinigen ook injectoren.

    Misschien dat zulke bedrijven informatie erover hebben. Of andersde fabrikant van de injectoren ( bosch ? )

    #17703975
    Rico2.0
    • Topics 7
    • Reacties 78
    Lid sinds:
    27 August 2008

    Ik weet de nummers niet, maar kan je het hier niet gewoon opzoeken?
    http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4

    #17703976
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    creams 0 280 150 744. flow 214.4cc/min @ 3bar and 195.7cc/min @ 2.5bar ??
    yellows 0 280 150 420 flow 303.7cc/min @ 3bar
    saab red 0 280 150 023 flow 352.1cc/min @ 3bar

    18E yellows 0 280 150 205 170cc/min@2.5 bar
    20SEH yellows 0 280 150 725 170cc/min@2.5 bar
    XE creams 0 280 150 744 214cc/min@2.5 bar ??
    XE blues 0 280 150 427 241cc/min@3.0 bar
    LET yellows 0 280 150 420 304cc/min@3.0 bar
    Bosch reds 0 280 150 431 359cc/min@3.0 bar
    Ecotec reds 90 501 588 245cc/min@3.0 bar
    C25XE 0 280 150 428 196cc/min@3.0 bar

    Nummers van de creme en blauwe XE injectoren staan niet op de site van witchhunter.

    de gegevens hierboven heb ik hier vandaan.

    http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/264008-c20xe-uprated-fuel-pressure-regulator-injectors.html

    #17703977
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    wanneer creme 214cc bij 2.5 bar doet (wat klopt ook volgens mijn gegevens)
    en blauw 241cc bij 3.0 bar, betekent dit dat de blauwe ongeveer dezelfde opbrengst hebben.

    Wanneer je de blauwe namelijk op 2.5 bar zet, dan zullen ze een opbrengst hebben van 220cc..
    Dus 6cc meer als de creme..

    Het lijstje van GlennGSI klopt wel wat ik zo 1 2 3 zie..

    Heb ooit eens ergens een bosch lijst gehad met bestelnummer, waar ze in te vinden zijn inclusief opbrengst bij bepaalde druk…

    ;)

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17703978
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    aha dat zal het meest dicht tegen de waarheid aan zitten.

    dat klopt wel met wat ik tot nu toe weet :)

    #17703979
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door corsaboy
    wanneer creme 214cc bij 2.5 bar doet (wat klopt ook volgens mijn gegevens)
    en blauw 241cc bij 3.0 bar, betekent dit dat de blauwe ongeveer dezelfde opbrengst hebben.

    Wanneer je de blauwe namelijk op 2.5 bar zet, dan zullen ze een opbrengst hebben van 220cc..
    Dus 6cc meer als de creme..

    Het lijstje van GlennGSI klopt wel wat ik zo 1 2 3 zie..

    Heb ooit eens ergens een bosch lijst gehad met bestelnummer, waar ze in te vinden zijn inclusief opbrengst bij bepaalde druk…

    ;)

    In dat geval is het verschil tussen de opbrengst van blauwe injectoren op 3 bar en creme injectoren op 3 bar ook nihil lijkt me ?

    #17703980
    mattemaker
    • Topics 12
    • Reacties 561
    Lid sinds:
    28 September 2007

    had ook met aantal sproeigaten te maken.. ik geloof dat de blauwe 4 gaten en de beige maar 1 hebben..

    :mijn theorie.. :vertag bij de blauwe heb je het niet gelijk in de gaten ,als 1 van de gaten dicht zit.. sommige weten wel hoe slecht dat is ..

    bij de beige merk je het gelijk.. :wors heeft maar 1 gat.

    #17703981
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door mattemaker
    had ook met aantal sproeigaten te maken.. ik geloof dat de blauwe 4 gaten en de beige maar 1 hebben..

    :mijn theorie.. :vertag bij de blauwe heb je het niet gelijk in de gaten ,als 1 van de gaten dicht zit.. sommige weten wel hoe slecht dat is ..

    bij de beige merk je het gelijk.. :wors heeft maar 1 gat.

    dat de verneveling anders is dat weet ik.. dat maakt ook verder niks uit idd

    #17703982
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    goed is anders.

    maar als het er kapot van zou lopen was dat denk ik al gebeurd ;)

    #17703983
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    origineel gepost door corsaboy
    wanneer creme 214cc bij 2.5 bar doet (wat klopt ook volgens mijn gegevens)
    en blauw 241cc bij 3.0 bar, betekent dit dat de blauwe ongeveer dezelfde opbrengst hebben.

    Wanneer je de blauwe namelijk op 2.5 bar zet, dan zullen ze een opbrengst hebben van 220cc..
    Dus 6cc meer als de creme..

    Het lijstje van GlennGSI klopt wel wat ik zo 1 2 3 zie..

    Heb ooit eens ergens een bosch lijst gehad met bestelnummer, waar ze in te vinden zijn inclusief opbrengst bij bepaalde druk…

    ;)

    als je die lijst met ons zou willen delen :)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.