Opbouwen na ongeluk !

Forumindex Forums Modellen Astra Opbouwen na ongeluk !

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265402
    Astra16vB
      Lid sinds:
      20 January 2014

      Hey allemaal,

      Nadat ik vorige week een ongeluk heb gehad is de voorkant van mij Astra G toe aan vervanging.
      Ik heb een beetje gekeken wat er allemaal kapot is gegaan en op het eerste gezicht is het alleen de motorkap, Bumper,koplamp en waterpomp, Nu heb ik de motorkap en bumper in de zelfde kleur gevonden voor 150 euro die kan ik wel zelf monteren de koplamp moet ook wel lukken dus hou ik alleen de waterpomp over is dit zelf te doen of zou ik het toch laten doen bij een garage.

      En nog 1 ding er is een stuk metaal onder de motorkap gebogen is die los te kopen of moet ik het laten recht zetten
      gaat om het volgende stuk ( Zie rode cirkel ).

      Alvast bedankt voor jullie moeite

      Groetjes,
      Astra16vB

      Foto’s van eigen auto volgen nog.

      #18229972
      kadettcoupe1976
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2005

        die slot plaat is wel los te koop. of anders op de sloop er een uitboren en er weer in lassen.
        ik weet niet hoe erg de schade is, maar bij front schade is er vaak meer aan de hand dan alleen de motorkap en de bumper vervangen.
        vaak als het slotplaat naar binnen is gedrukt dan zijn de schermen een naar buiten gedrukt, dit zie je vaak pas als je de motorkap monteert. dan kloppen de naden niet meer. ook zijn dan vaak de motorkap scharnieren door gedrukt , deze moet je dan ook vervangen.
        de bumperbalk moet je vaak ook vervangen.

        #18229973
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          Hoe heeft de waterpomp kapot kunnen gaan bij dat ongelukje. Dan zal de hele distributie kapot moeten zijn.
          En evt schade binnen in de motor.

          #18229974
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            Ja ook ik vind het raar om bij dit topic het van schade ineens over de waterpomp te beginnen die heeft met deze schade niks van doen en was dat wel zo twijfel ik of de motor dan nog wel loopt .

            maar de water pomp vervang je niet zo maar even die zit in de distributie loop en ik denk dat het dan wijs is deze gelijk tijdig mee te pakken kist zal met de pomp zo rond de 150€ zitten dus riem span rol en waterpomp let op het is een 16 klepper dat de nokken assen goed staan met monteren .

            Distributie is met een uurtje of 1 1/2 wel te doen let op je koel vloeistof opvangen of ook nieuw ongeveer 5 tot 6 liter halen .

            #18229975
            Astra16vB
              Lid sinds:
              20 January 2014

              Ik weet niet hoe de waterpomp kapot is gegaan maar als ik KVS wil bij vullen lekt alles weg aan de kant van de distributieriem.

              Nu ben ik eigelijk aan het twijfelen of het nog wel waard is om de auto te maken hij is niet meer nettjes van buiten en hij stottet af en toe.

              Denken jullie dat ik er iets voor kan krijgen bij de sloop als ik hem weg wil doen.

              Groetjes.
              Astra16vB

              Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

              #18229976
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                weet niet hoeveel de sloop daar geeft maar hier geven ze gemiddeld 150 euro voor een auto.
                gewoon ff rond bellen

                #18229977
                cano666
                  Lid sinds:
                  28 September 2012

                  als je deze wil verkopen heb ik wel interesse van de sloop krijg je hier in Tilburg ook maar 150euro gemiddeld

                  #18229978
                  theunm
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    @Famempeters wrote:

                    Ja ook ik vind het raar om bij dit topic het van schade ineens over de waterpomp te beginnen die heeft met deze schade niks van doen en was dat wel zo twijfel ik of de motor dan nog wel loopt .

                    maar de water pomp vervang je niet zo maar even die zit in de distributie loop en ik denk dat het dan wijs is deze gelijk tijdig mee te pakken kist zal met de pomp zo rond de 150€ zitten dus riem span rol en waterpomp let op het is een 16 klepper dat de nokken assen goed staan met monteren .

                    Distributie is met een uurtje of 1 1/2 wel te doen let op je koel vloeistof opvangen of ook nieuw ongeveer 5 tot 6 liter halen .

                    post 1 even goed lezen

                    topic starter begint zelf over waterpomp.
                    vindt het wel vaag dat dit door het ongeluk zou komen.

                    #18229979
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      @Astra16vB wrote:

                      Ik weet niet hoe de waterpomp kapot is gegaan maar als ik KVS wil bij vullen lekt alles weg aan de kant van de distributieriem.

                      Nu ben ik eigelijk aan het twijfelen of het nog wel waard is om de auto te maken hij is niet meer nettjes van buiten en hij stottet af en toe.

                      Denken jullie dat ik er iets voor kan krijgen bij de sloop als ik hem weg wil doen.

                      Groetjes.
                      Astra16vB

                      Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                      Kijk even goed. Ik zou eerder denken dat de radiator kapot is.
                      Door dat er veel onderdelen zit te kan het lijken dat het bij de distributie kap lekt. Als het slot plaat verbogen is. Is de kans dat de radiator ook schade heeft aardig groot.

                      #18229980
                      Astra16vB
                        Lid sinds:
                        20 January 2014

                        Ik ga beter kijken zodra ik de bumper enzo heb gedemonteerd. Heb morgen tijd dus dan zie ik het wel

                        Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.