Op zoek naar een koelslang. Koelvloeistof.

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Omega Op zoek naar een koelslang. Koelvloeistof.

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 juli 2018om 20:23 door Anoniem.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358317
    Tong-Po
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 July 2018

      Hallo allemaal,

       

      Ik ben in het bezit van een OMEGA STATION WAGON X2.0SE.

      Gisteren reed ik op de snelweg  :smiley-car: en mijn warmtemeter ging helemaal naar rechts , over de rode streep heen.

      Het was midden in de nacht en ik zag en rook niks, dus ik reed lekker door naar huis. Ik hoopte op een defect metertje.

      Zette de auto voor mijn huis neer en toen kwam er allemaal rook onder de motorkap vandaan.

      Koelvloeistoftank was helemaal leeg en toen ik er 1 liter koelvloeistof bij goot , verdween dat allemaal binnen een paar seconden.

      Ben gaan slapen en heb de volgende dag de ANWB gebeld. Hij dacht eerst een aan defecte waterpomp , maar hij zag toen , dat een slang lekte.

      Deze koelslang zit linksachter de dynamo. Er zitten 2 slangen. 1 boven en 1 daar precies onder. Allebei even groot. Het betreft de bovenste slang. Deze loopt door naar achteren en daar eindigt hij in een bocht.

      Bij de opeldealer werd mij verteld, dat deze slangen niet meer in produktie zijn.

      Bij de sloop konden ze mij ook niet aan een slang helpen.

      De auto is verder in een goede staat en het lijkt me zonde, om alleen vanwege een lekkende slang de auto weg te doen ??? :wacko:

      Heeft iemand heel toevallig een koelslang liggen ?

      :help:

      :dank-u:

      Mvg. Tong-Po

       

      #18358325
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Beste ik heb het probleem ooit aan een nisssN gehad het is een voor gevormde slang neem ik aan

        Kijk eens op internet bij verschillende autonderdelen site s ik heb toen een universele gekocht die je zelf in de juiste vorm kan buigen ze hebben ze in verschillende lengtes en diameters

        Volgens mij carpartsdirect

        Groet hans

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.