op welke manier het best aansluiten radio d kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett op welke manier het best aansluiten radio d kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266488
    soepkiepe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2010

      in het begin toen ik de kadett kocht deed de radio het gewoon, was gewoon op constante stroom, dus zonder sleutel in het contact had ik muziek.
      nadat ik hem een paar dagen in de garage heb gehad om te lassen (en dus ook de plus pool een paar dagen er af heb gehad) doet de radio het niet meer.
      persoonlijk vind ik het nogal wat rommelig hoe de kabels zitten achter de radio.

      de plus komt van het onderste stekkertje van de alarmlichten weg, wat na mijn idee wel klopt bj een oldtimer zonder iso stekkers.
      de min, zoals ik zie hangt er een bruin draad los, zal als ik me niet vergis aan de schakelaar van het mislicht, echter is deze NIET kaal aan het uit einde, en in de iso stekker die er zelf in gemaakt is was deze ook niet aangesloten.

      dus dan nu eigenlijk de vraag..
      op welke manier kan ik het beste de radio aansluiten?
      graag wel zo dat ik er een iso kabel aan kan hangen.
      constante stroom hoeft van mij niet zo zeer, het liefst heb ik hem zo dat wanneer ik de auto uit zet de radio ook gelijk uit gaat.

      #18238907
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        niemand?

        #18238908
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          bij de uitleg van de zekeringen kan je zien op welke plus de radio nog meer aangesloten is. oftewel wat er nog meer aan die zekering hangt. die hebben dus dezelfde plus.
          volgens mij is dat meestal de sigarettenaansteker? dus zou je daarvan een plus kunnen pakken. waarschijnlijk is die ook meteen geschakeld op contact.
          alarmlichten zijn iig niet contact geschakeld natuurlijk. die kunnen altijd aan.
          een min hangt overal natuurlijk. min is min is min.
          desnoods maak je zelf een nieuwe draad naar het chassis.
          en daar netjes een iso stekker aan hangen.

          maar wat je eerst even moet doen is uitsluiten waarom die radio het opeens niet meer deed.
          kijken of de zekering nog goed is. plus meten. radio rechtstreeks aan accu. dat soort dingen.

          succes

          #18238909
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            ondanks dat de draad van de alarm lichten komt vermoed ik wel dat de sigaretten aansteker er mee in verbinding staat, deze blijft namelijk ook koud.
            ben alle zekeringen bij langs geweest (2x inmiddels) maar ik kan geen kapotte vinden.
            zal er van de week eens een nieuwe in drukken, zien als ie het dan doet, maar heb de zekeringen er stuk voor stuk uit gehaald, was niks te zien.

            #18238910
            theunm
              Lid sinds:
              29 June 2004

              volgens het schema zit hij op dezelfde zekering als de klok.

              misschien bij op de zekering van de aansteker zetten.
              en als het een moderne radio is misschien en nieuwe draad trekken.
              draden zijn niet al te dik in de kabelboom van een d kadett

              #18238911
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                Ik had even bij de corsa gekeken maar theunm was me voor.
                Radio zit inderdaad bij de klok.
                Probeer het ook eens met een andere min ;)
                Ik weet dat er daar in de buurt bij mijn corsa een paar doorgesmolten zijn.
                Als je toch van niks begint is, theun zijn idee misschien toch wel het beste.
                Gewoon een mooie nieuwe plus en min draad leggen.

                #18238912
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  ben helaas niet zo heel technies met stroom.
                  alleen een plus en een min is genoeg dus al?
                  klokje werkte trouwens vanaf begin af aan al niet, toen deed de radio het wel.
                  misschien dat het toeval is, maar laatst zag ik dat het klokje ineens een andere tijd had dan waar ie altijd op stond.
                  nu staat ie wel weer stil.

                  #18238913
                  Kadettgek
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 September 2005

                    Voor een radio moet je 3 stroomdraden + speakerdraden maken.

                    *constante + (geheugen radiozenders en instellingen) (rood aan isostekker)
                    * geschakelde + (aan en uit met contactsleutel) (geel aan isostekker)
                    * massa (-) (zwart/bruin aan isostekker)

                    De constante plus kun je bij de alarmlichten vinden, (deze kunnen immers ook knipperen als de auto niet op het contact staat)
                    De geschakelde plus zijn diverse zekeringen in de zekeringenkast; ik gebruik ze zekering van de kachel deze gaat altijd uit bij contact uit.
                    de massa leg ik zo dicht bij de radio mogelijk en hiervoor gebruik ik de sigaretten aansteker.

                    #18238914
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      is een auto uit het jaar kruik daar zit nog geen iso stekker in.

                      #18238915
                      KRSA2000
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2009

                        @theunm wrote:

                        is een auto uit het jaar kruik daar zit nog geen iso stekker in.

                        Duh! :?

                        Kadettgek geeft aan welke kabel voor wat is, zodat onze vriend hier eentje er in kan bouwen…

                        Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.