Op rem drukken, pedaal gaat plots wat dieper en remt harder

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Op rem drukken, pedaal gaat plots wat dieper en remt harder

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277311
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Hello,

      Weer wat nieuws met mijn remmen.

      Als ik geleidelijk wat harder druk op mijn rempedaal, zakt de pedaal ineens, zonder weerstand, een stukje dieper, maar daar aangekomen remt de wagen dan ook ineens harder.

      Hij lijkt gewoon een stukje over te slaan terwijl de remdruk even hetzelfde blijft.

      Omdat de rempedaal dan ook ineens dieper staat en alles terug normaal werkt, duikt de wagen even met zijn snuit naar de grond vanwege het plots harder remmen.

      Ik hoop dat het duidelijk is voorgesteld.

      Heeft iemand dit al eens voorgehad?

      #18322781
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Rembekrachtiger en vacuumleidingen na laten kijken

        Sent from my SM-G935F using Tapatalk

        #18322782
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          In de service manual staat dat we, vanwege de ABS, de hoofremcylinder niet mogen reviseren.
          Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik was/ben van plan om eerst de hoofdremcylinder te vervangen door die van de Omega die ik gesloopt heb en hopelijk is het probleem dan opgelost.

          Vorige keer dat ik problemen had met de remmen, heb ik dit ook eerst gedaan, maar toen was het de ABS blok zelf. Dat waren ook andere symptomen. (staat hier ook ergens op het forum)
          Toen moest ik het rempedaal eerst redelijk ver indrukken alvorens het remmen begon. Iets met klepjes en accumulatoren ofzo.
          Tijdens de jaarlijkse autokeuring heeft dat wel eens wat discussie teweeg gebracht en alhoewel de persoon die de remmen keurde zei dat dit niet door de beugel kon, moesten ze uiteindelijk mijn wagen toch goedkeuren omdat de remmen nu eenmaal wel degelijk remden.
          Toen ik later mijn Omega dan heb laten keuren als oldtimer, heb ik hem dan wel eerst tip-top in orde gebracht.

          Nu wordt het blijkbaar weer eens tijd om dit te doen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.