OP-COM

Forumindex Forums Overige Op-Com OP-COM

25 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,525 (van in totaal 1,804)
  • Auteur
    Berichten
  • #17576837
    Dirk 1
      Lid sinds:
      23 October 2010

      Hi beste Opel fans, ;)

      Kan er mij iemand zeggen de foutcode’s die je leest zijn die allemaal universeel voor alle Opel modellen, bv. foutcode op een Opel Astra is die hetzelfde als een Opel Vectra of hebben elke type Opels een aparte foutcode, zoja, kan ik ergens een foutcode lijst vinden van een Opel Vectra C en eventueel ook van een Opel Corsa (bouwjaar 2010), of lees je de foutcode af van je op-com met teskst erbij. Heb nog niet kunnen uitproberen daar ik nog wacht op een laptop.

      Bezitter van een Opel Vectra C, bouwjaar 2003, motortype Y20DTH en Opel Corsa, bouwjaar (2010)

      Groetjes Dirk ;)

      #17576884
      Eddy73
        Lid sinds:
        12 May 2011

        Hoi Allemaal,

        Ik ben ook in het bezit van een OP-COM alleen de bijgeleverde software geeft mijn virusscanner de kans om volledig overstuur te raken ivm een zogenaamde trojan horse.
        Hierdoor wil het bestand op-com.exe niet naar de laptop gekopieerd worden. Enige middel was om de virusscanner uit te zetten (maar dit wil ik eigenlijk niet).

        De versie die ik erbij had zitten was OP-COM 100219a EN. Heeft iemand een zelfde soort versie zonder trojan melding?

        Daarnaast heb ik op een tweede laptop het probleem dat de bijgeleverde drivers niet geinstalleerd worden omdat windows 7 64bits dit niet ondersteund. Hij begint te klagen over certificaten die niet juist zijn op de bijgeleverde drivers. Ondanks een tooltje om de certificaten uit te zetten blijf ik het probleem houden. Heeft iemand de juiste drivers voor windows 7?

        [strike]
        Gisteren aan het sleutelen geweest en toen kwam ik erachter dat ik mijn securitycode niet bij mij had. Deze heb je echt nodig om de settings aan te passen dus ben ik op zoek gegaan hoe ik mijn security code kan achterhalen zonder ervoor naar de VOD te moeten.

        Ik ben nu in het bezit van de tool Auto Scanner Opel Pro versie 1.0.1.71 alleen heeft deze alle opel’s tot 2008. Mijn Astra H komt uit 2009 :-( Hiervoor moet ik Auto Scanner Opel Pro versie 2.0.1.10. Heeft iemand deze versie van dit tooltje?
        [/strike]

        Net contact gehad met de ontwikkelaar van de software. USD1000 voor een licensie en een kabel is mij toch te pittig voor een leuk hebbedingetje ;)

        Hou mij nog wel aanbevolen voor de windows 7 versie van de OP-COM software.

        Groetjes,
        Eddy

        #17576885
        derartz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2011

          weet iemand wat het verschil is tussen versie 1.39 en versie 1.44?
          ik heb namelijk versie (1.39) gevonden voor 35 incl verzending + usbkabel en software.

          #17576886
          jwvanyperen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 April 2008

            Ik weet het niet :( maar weet wel dat 1.39 alles doet wat nodig is bij mijn Astra H
            Als het werkt werkt het ;)
            € 35.00 is een nette prijs ik betaalde € 5.00 meer
            Jan

            #17576887
            Dennis Hessels
              Lid sinds:
              24 June 2011

              @derartz wrote:

              weet iemand wat het verschil is tussen versie 1.39 en versie 1.44?
              ik heb namelijk versie (1.39) gevonden voor 35 incl verzending + usbkabel en software.

              Deze heb ik ook besteld en al in huis. Prima hoor!

              #17576888
              Dennis Hessels
                Lid sinds:
                24 June 2011

                Als ik de OP-COM aansluit op de auto en vervolgens ‘Automatische voertuig herkenning’ kies en dan KWP-2000 dan geeft hij een melding: ‘contact uit’ geen ECU herkenning ofzo. Als ik bouwjaar en model selecteer kan ik wel het e.e.a. bekijken…………..

                Ik kan in dit scherm trouwens ook alleen KWP-2000 en CAN kiezen. De opties ‘Totale Voertuig uitlezing’ en ECM Diagnose kan ik niet aanklikken??

                Weet iemand hier meer van?

                #17576882
                derartz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 January 2011

                  @Dennis Hessels wrote:

                  Als ik de OP-COM aansluit op de auto en vervolgens ‘Automatische voertuig herkenning’ kies en dan KWP-2000 dan geeft hij een melding: ‘contact uit’ geen ECU herkenning ofzo. Als ik bouwjaar en model selecteer kan ik wel het e.e.a. bekijken…………..

                  Ik kan in dit scherm trouwens ook alleen KWP-2000 en CAN kiezen. De opties ‘Totale Voertuig uitlezing’ en ECM Diagnose kan ik niet aanklikken??

                  Weet iemand hier meer van?

                  welke versie van de software heb jij eigenlijk geinstalleerd? de versie van het cdtje of die china clone 08-2010?

                  #17576889
                  CommoCruiser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2007

                    @Eddy73 wrote:

                    Hoi Allemaal,

                    Ik ben ook in het bezit van een OP-COM alleen de bijgeleverde software geeft mijn virusscanner de kans om volledig overstuur te raken ivm een zogenaamde trojan horse.
                    Hierdoor wil het bestand op-com.exe niet naar de laptop gekopieerd worden. Enige middel was om de virusscanner uit te zetten (maar dit wil ik eigenlijk niet).

                    De versie die ik erbij had zitten was OP-COM 100219a EN. Heeft iemand een zelfde soort versie zonder trojan melding?

                    Daarnaast heb ik op een tweede laptop het probleem dat de bijgeleverde drivers niet geinstalleerd worden omdat windows 7 64bits dit niet ondersteund. Hij begint te klagen over certificaten die niet juist zijn op de bijgeleverde drivers. Ondanks een tooltje om de certificaten uit te zetten blijf ik het probleem houden. Heeft iemand de juiste drivers voor windows 7?

                    [strike]
                    Gisteren aan het sleutelen geweest en toen kwam ik erachter dat ik mijn securitycode niet bij mij had. Deze heb je echt nodig om de settings aan te passen dus ben ik op zoek gegaan hoe ik mijn security code kan achterhalen zonder ervoor naar de VOD te moeten.

                    Ik ben nu in het bezit van de tool Auto Scanner Opel Pro versie 1.0.1.71 alleen heeft deze alle opel’s tot 2008. Mijn Astra H komt uit 2009 :-( Hiervoor moet ik Auto Scanner Opel Pro versie 2.0.1.10. Heeft iemand deze versie van dit tooltje?
                    [/strike]

                    Net contact gehad met de ontwikkelaar van de software. USD1000 voor een licensie en een kabel is mij toch te pittig voor een leuk hebbedingetje ;)

                    Hou mij nog wel aanbevolen voor de windows 7 versie van de OP-COM software.

                    Groetjes,
                    Eddy

                    Ik heb de OPCOM China 08-2010 EN bij m’n V1.44 gekregen.
                    Bij deze geeft de virusscanner wel een melding bij het opstarten, maar ik kan ‘m dan in een veilige modus opstarten en dan werkt hij prima.
                    En deze werkt gewoon op mijn Windows 7 64-bits laptop.
                    Er staat in dit topic ook ergens een link naar een downloadsite voor deze software.

                    #17576883
                    derartz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2011

                      ja vrijdagavond dus mijn opcom binnen gekregen, 35 euro op marktplaats + kabel en cd en verzending.
                      de software van de cd heb ik niet gebruikt gehad, maar die china 08-2010 clone die hier bijna iedereen heeft.
                      mijn laptop heeft windows 7 32 bit.
                      1. was letterlijk gewoon software installeren (geen virusscanner melding)
                      2. opcom aansluiten, hardware werdt niet herkend, maar na het handmatig opgeven van de driver “opcomusb.dll” via apparaatbeheer werd de opcom alsnog gezien door windows.
                      3. chine clone opstarten en connecten met de auto

                      werkt prima, gelukkig heb ik mijn airbagstoring kunnen weghalen
                      maar ik heb wel gezien dat die opcom niet zomaar speelgoed is. ik heb het idee dat je het echt mogelijk om verkeerde waardes in je ecu e.d. te laden waardoor je auto niet meer goed loopt laat staan starten?

                      wel handig voor het zoeken naar storingen etc

                      #17576890
                      jwvanyperen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 April 2008

                        :thumb

                        #17576891
                        OpelTigra96
                          Lid sinds:
                          28 October 2010

                          Hallo,
                          had graag ook zo een opcom setje gehad voor men corsa, maar ben niet echt zo voor kopen op het internet , ga het liever zelf afhalen,
                          had even gezocht en vond iemand van zoetermeer voor 40€ , maar dat is meer dan 200km van hier in belgie (weer een volle bak leeg dan :D )
                          weet iemand waar ik erges zo een setje dichter bij huis ofs kan kopen??? of kan iemand mij dit bezorgen die korter bij belgie woont? kan ik het daar afhalen :D wil ook wel 50€ geven dan voor de moeite :D

                          http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-saab-opcom-op-com-op-com-uitlezen-diagnose-60997438.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          hetzelfde zoekertje op marktplaats.nl

                          Mvg Chris

                          #17575820
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005

                            @OpelTigra96 wrote:

                            Hallo,
                            had graag ook zo een opcom setje gehad voor men corsa, maar ben niet echt zo voor kopen op het internet , ga het liever zelf afhalen,
                            had even gezocht en vond iemand van zoetermeer voor 40€ , maar dat is meer dan 200km van hier in belgie (weer een volle bak leeg dan :D )
                            weet iemand waar ik erges zo een setje dichter bij huis ofs kan kopen??? of kan iemand mij dit bezorgen die korter bij belgie woont? kan ik het daar afhalen :D wil ook wel 50€ geven dan voor de moeite :D

                            http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-saab-opcom-op-com-op-com-uitlezen-diagnose-60997438.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            hetzelfde zoekertje op marktplaats.nl

                            Mvg Chris

                            uuh die in je advertentie is in ZOERSEL niet in ZOETERMEER.
                            dat is voor jou een uurtje rijden.

                            #17576892
                            OpelTigra96
                              Lid sinds:
                              28 October 2010

                              @sw_reijnders wrote:

                              @OpelTigra96 wrote:

                              Hallo,
                              had graag ook zo een opcom setje gehad voor men corsa, maar ben niet echt zo voor kopen op het internet , ga het liever zelf afhalen,
                              had even gezocht en vond iemand van zoetermeer voor 40€ , maar dat is meer dan 200km van hier in belgie (weer een volle bak leeg dan :D )
                              weet iemand waar ik erges zo een setje dichter bij huis ofs kan kopen??? of kan iemand mij dit bezorgen die korter bij belgie woont? kan ik het daar afhalen :D wil ook wel 50€ geven dan voor de moeite :D

                              http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-saab-opcom-op-com-op-com-uitlezen-diagnose-60997438.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
                              hetzelfde zoekertje op marktplaats.nl

                              Mvg Chris

                              uuh die in je advertentie is in ZOERSEL niet in ZOETERMEER.
                              dat is voor jou een uurtje rijden.

                              Eum ik zou eerst het zoekertje lezen voordat u reageert
                              Staat in dat afhalen enkel in zoetermeer is..
                              Waarom men als locatie zoersel opgeeft weet ik ook niet..

                              #17576893
                              sw_reijnders
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 October 2005

                                ik kan wel lezen hoor ;)

                                Ophalen kan van 07:00 tot 20:00u, doordeweeks en ‘s weekends in Zoetermeer

                                als de advertentie ingesteld staat op Zoersel, dan zal het wel betekenen dat je van ma tot vr die dingen in Zoerzel op kan halen en in het WEEKEND in zoetermeer he

                                je kan natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen naar die vent.

                                #17576894
                                iquick
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2011

                                  Ik heb ook van deze adverteerder gekocht niks mis mee zondag gewoon opgehaald rond uur of 7

                                  Sent from my GT-I9100

                                  #17576895
                                  Jack-omegax3.0xe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 September 2007

                                    Het trojan horse wat de virus scanners aangeven is de Crack die het serie nummer heeft voor het laten werken van de op-com.

                                    Dit kun je in de meeste virus scanners op veilig of vertrouwen zetten. waardoor de scanner hier niet meer naar kijkt.

                                    Ik heb zelf ESET NOD virus scanner daar geef ik bij de melding aan dat hij het bestand moet negeren.

                                    #17576896
                                    GTC1989
                                      Lid sinds:
                                      10 December 2011

                                      even mezelf voorstellen:
                                      ik ben philippe en rijd een opel astra gtc uit 2006
                                      ik heb een cd30 mp3 radio met een GID. ik wil er een CID in zetten.
                                      CID en frame zijn al gekocht en bij montage staat er op het scherm “DISPLAY SAFE”
                                      blijkt dus dat je die CID moet programmeren en heb daarom een OP-COM gekocht en mijn security code is ook aanwezig.
                                      kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik die dus moet programmeren met een OP-COM?
                                      als dat alleen mogelijk is met een TECH2 kan dat ook want kan die tegen een vergoeding gebruiken.
                                      alvast bedankt!!!

                                      #17576897
                                      okkie-001
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 June 2009

                                        ik heb even een vraag over een opcom setje.
                                        is dit een goede ik meende dat je 2 versies waaren ?

                                        http://www.ebay.co.uk/itm/OP-COM-V-CAN-OBD2-NEW-1-44-FIRMWARE-VAUXHALL-OPEL-DIAGNOSTIC-OPCOM-/140660158150?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item20bfffaec6″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        #17576898
                                        sw_reijnders
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 October 2005

                                          @GTC1989 wrote:

                                          even mezelf voorstellen:
                                          ik ben philippe en rijd een opel astra gtc uit 2006
                                          ik heb een cd30 mp3 radio met een GID. ik wil er een CID in zetten.
                                          CID en frame zijn al gekocht en bij montage staat er op het scherm “DISPLAY SAFE”
                                          blijkt dus dat je die CID moet programmeren en heb daarom een OP-COM gekocht en mijn security code is ook aanwezig.
                                          kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik die dus moet programmeren met een OP-COM?
                                          als dat alleen mogelijk is met een TECH2 kan dat ook want kan die tegen een vergoeding gebruiken.
                                          alvast bedankt!!!

                                          dat is per auto verschillend, ik zou het je niet kunnen zeggen.

                                          @okkie-001 wrote:

                                          ik heb even een vraag over een opcom setje.
                                          is dit een goede ik meende dat je 2 versies waaren ?

                                          http://www.ebay.co.uk/itm/OP-COM-V-CAN-OBD2-NEW-1-44-FIRMWARE-VAUXHALL-OPEL-DIAGNOSTIC-OPCOM-/140660158150?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item20bfffaec6″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          ja, zou niet weten welke versie je nog meer kan hebben. Firmware en software is altijd te up en downgraden.

                                          #17576899
                                          GTC1989
                                            Lid sinds:
                                            10 December 2011

                                            iemand die stap voor stap weet hoe je met een Op-Com of een Tech2 een CID moet inleren/programmeren?

                                            #17576900
                                            GTC1989
                                              Lid sinds:
                                              10 December 2011

                                              Ik heb de nederlandstalige versie 1.39 op me mail staan dus als iemand die wilt hebben moet die maar vragen

                                              #17576901
                                              rossifan46
                                                Lid sinds:
                                                12 July 2011

                                                Ik wil zo’n OP-COM v1.44 uit China bestellen, maar deze heeft een 16-pins stekker. En mijn Calibra (x20xev) heeft een 10-pins stekker. Op e-bay zijn er ook verloopstekkers van 10 naar 16 pins te koop. Nu is mijn vraag: Gaat dit werken met de OP-COM V1.44? Heeft iemand hier ervaring mee?

                                                #17576902
                                                dappie
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 July 2008

                                                  rossifan46, dat kan, mijn vec heeft 16 pins maar mijn ex assie heeft 10 pins ik heb
                                                  er toen ook een verloop van 16 naar 10 bij gekocht en dat ging goed.

                                                  maar waarom kopen in china, je kunt er ook een in nederland kopen, dan heb je hem sneller in huis :thumb lees hier boven maar ;)

                                                  #17576903
                                                  jwvanyperen
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 April 2008

                                                    @rossifan46
                                                    hier kan je aansluiten :thumb

                                                    #17576904
                                                    BelgianAstrag
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      8 June 2007

                                                      Ik heb sinds vandaag ook een op-com in m’n bezit, eentje besteld in Groot-Britannië voor 22 euries, ideaal dus. Alles geïnstalleerd en effe getest. Gelukkig werkt alles heel goed.
                                                      Weet er iemand of ik extra opties kan inschakelen van m’n Signum Y20DTH van 2005 (pre-facelift)? Ik ben nog niet zo vertrouwd met alle functies en menu’s. Tips zijn altijd welkom :-)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,525 (van in totaal 1,804)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.