Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › OP-COM
- Dit onderwerp bevat 1,803 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2021om 10:08 door bAstraJ2011.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2011 om 16:29 #17576790
Vandaag voor de 3e keer op rij blij dat ik zelf een opcom heb. Heeft me al minimaal 3*25euro bespaard en dat was ik lang en breed er niet eraan kwijt :P
Anyway: Mijn foutcode is P0380-08 Glow Device General Error.
Nu heb ik al gezocht op het forum naar deze error maar ik schijn de 1e te zijn die hem heeft. Iemand idee wat dit kan betekenen? De auto rijd verder gewoon normaal (geen noodloop) en het onderhouds logo op het dashboard verdwijnt ook na 5 minuten na aanzetten van contact.Errors al gewist en nu eens kijken of die nog een keer gaat optreden in korte tijd. Maar toch benieuwd wat het kan zijn.
Gr. Bas
25 augustus 2011 om 16:36 #17576791Dieseltje toevallig :angel
glow device heeft dus waarschijnlijk iets te maken met je gloeipluggen, wellicht zijn die aan vervanging toe ?25 augustus 2011 om 16:41 #17576792Vermoed het ook, maar lijkt me dat hij dan eerder aan geeft welke van de 4, en niet iets algemeens als dit.
25 augustus 2011 om 16:43 #17576793Waarschijnlijk je voorgloei unit. Ruikt ie een beetje ‘ blauwig’ bij het starten. Daar bedoel ik ‘ walmen’ mee.
Safe driving Jurgen.
26 augustus 2011 om 12:13 #17576794@greg wrote:
Heb mijn opcom set binnen, was al na vier dagen geleverd vanuit Engeland.
:thumb
Nu heb ik de software (bijgesloten) geïnstalleerd (81016 EN) en de driver voor de opcom interface geïnstalleerd versie 1.6.20 vanaf de cd-rom, handleiding gevolgd, maar na het activeren krijg ik eerst ‘file denied”, maar kan dan alsnog naar de webinterface, hierin probeer ik diagnostic en krijg daarna de melding ecu not supported. Ook zie ik de rx en tx lampjes niet branden en brand het power led rood. Iemand enig idee wat er fout gaatWinows 7 home Premium
Vec B station van 2000Ik krijg het volgende scherm te zien, wanneer ik probeer in te loggen middels de OP-COM.exe file.
Wel ben ik erachter dat ik de firmware 1.39 gebruik dmv interface test.
Nou lees ik hier dat ik i.c.m. deze firmware een 9….. exe bestand moet gebruiken, klopt dat?26 augustus 2011 om 12:29 #17576795jep
voor versie 08…. moet je firmware 1.33 gebruikenalle nieuwere versies die hier in het topic terug te vinden zijn, gebruiken firmware 1.39
26 augustus 2011 om 13:15 #17576796@sw_reijnders wrote:
jep
voor versie 08…. moet je firmware 1.33 gebruikenalle nieuwere versies die hier in het topic terug te vinden zijn, gebruiken firmware 1.39
Vreemd…?? Heb de software geïnstalleerd vanuit dit topic (ik geloof iets van 090714), maar ik krijg een OPCOMRD.DLL foutmelding, wanneer ik het exe bestandeje will openen?
Iemand enig idee wat dit kan betekenen?Gaan de rx/tx lampjes ook brandden wanneer de OPCOM nog niet is aangesloten op de auto?
Groet greg
27 augustus 2011 om 07:16 #17576797@Lamborghini wrote:
Vandaag voor de 3e keer op rij blij dat ik zelf een opcom heb. Heeft me al minimaal 3*25euro bespaard en dat was ik lang en breed er niet eraan kwijt :P
Anyway: Mijn foutcode is P0380-08 Glow Device General Error.
Nu heb ik al gezocht op het forum naar deze error maar ik schijn de 1e te zijn die hem heeft. Iemand idee wat dit kan betekenen? De auto rijd verder gewoon normaal (geen noodloop) en het onderhouds logo op het dashboard verdwijnt ook na 5 minuten na aanzetten van contact.Errors al gewist en nu eens kijken of die nog een keer gaat optreden in korte tijd. Maar toch benieuwd wat het kan zijn.
Gr. Bas
In mijn fout-codelijst stond dit : P0380 – Glow Plug/Heater Circuit “A” Malfunction
31 augustus 2011 om 17:16 #17576799Waar haal ik even snel een verloopkabel? Van de oude 10pin stekker naar de eobd.
Wil mn Corsa Gsi uit 94 uitlezen.
Kan ik dan ook gewoon de parameters checken bij een lopende motor?Ik heb dr overigens alleen nog maar nieuwere wagens mee gedaan, wat dus prima werkt. Geld goed besteed, goed stuk gereedschap :thumbup
31 augustus 2011 om 20:11 #17576800ik had er een, maar die heb ik op sevenum verkocht
die had ik voor de c14nz corsa gekocht die mn vriendin had, maar nooit nodig gehad.
dus of je Live meetwaardes uit kan lezen, durf ik eigenlijk niet te zeggen.en aangezien die corsa nu weg is, had ik ook niks meer aan de kabel.
2 september 2011 om 07:24 #17576801@greg wrote:
@greg wrote:
Heb mijn opcom set binnen, was al na vier dagen geleverd vanuit Engeland.
:thumb
Nu heb ik de software (bijgesloten) geïnstalleerd (81016 EN) en de driver voor de opcom interface geïnstalleerd versie 1.6.20 vanaf de cd-rom, handleiding gevolgd, maar na het activeren krijg ik eerst ‘file denied”, maar kan dan alsnog naar de webinterface, hierin probeer ik diagnostic en krijg daarna de melding ecu not supported. Ook zie ik de rx en tx lampjes niet branden en brand het power led rood. Iemand enig idee wat er fout gaatWinows 7 home Premium
Vec B station van 2000Ik krijg het volgende scherm te zien, wanneer ik probeer in te loggen middels de OP-COM.exe file.
Wel ben ik erachter dat ik de firmware 1.39 gebruik dmv interface test.
Nou lees ik hier dat ik i.c.m. deze firmware een 9….. exe bestand moet gebruiken, klopt dat?Heren!!!!!!
Wie wil mij een zetje de goede richting ingeven? Zit met een vervelend ABS storingsmelding!
Ik heb zo`n op-com setje besteld met CD, maar krijg het niet aan de gang.
Interface Firmware, via test, heeft de versie 1.39.
Nu wil ik via het bestandje “OP-Com 08-2010 de exe.” (van cd) opstarten, hierna krijg ik gewoon de goede webinterface te zien. Standaard onder settings geeft ie Revision B aan, is dit correct?
Wil ik Diagnostic uitvoeren dan krijg ik een foutmelding “list of ECU not supported”.Ook heb ik de versie uit dit topic geprobeerd “090714”. Als ik de hierin geplaatste exe. file wil opstarten dan krijg ik de foutmeling dat er een DLL bestand ontbreekt?????
Wat doe ik fout?
groet greg
2 september 2011 om 07:41 #17576802wellicht moet je de driver even handmatig installeren via “apparaat beheer” of “Device manager”
als daar een geel vraagtekentje staat even de driver handmatig installeren en dan even naar het Opcom mapje browsen en de file selecteren.
2 september 2011 om 09:35 #17576803@sw_reijnders wrote:
wellicht moet je de driver even handmatig installeren via “apparaat beheer” of “Device manager”
als daar een geel vraagtekentje staat even de driver handmatig installeren en dan even naar het Opcom mapje browsen en de file selecteren.
Bedankt voor je reactie!
Trouwens mijn velgen scblinken nog steeds dankzij die smartwax helemaal TOP :thumb !
Ik heb geen geel vraagtekentje. De driver voor de OP-COM lijkt goed te zijn geïnstalleerd! Ik denk eerder dat het in de sofware zit van OP-COM zelf?
15 september 2011 om 15:37 #17576806Vandaag de melding gehad dat de Op-Com per royal mail onderweg is. king:
17 september 2011 om 19:02 #17576807Vandaag de Op-Com binnen gekregen
Installeren: ik moest wel de driver toewijzen maar verder geen problemen
Na wat uitzoek werk en succesvol Speedlock en Daylight geactiveerd :D
foutmeldingen op proberen te speuren maar gelukkig overal “no dtc present” :thumbup
Morgen maar weer eens verder freubelen17 september 2011 om 20:18 #17576805@greg wrote:
@sw_reijnders wrote:
wellicht moet je de driver even handmatig installeren via “apparaat beheer” of “Device manager”
Bedankt voor je reactie!
Trouwens mijn velgen scblinken nog steeds dankzij die smartwax helemaal TOP :thumb !
Ik heb geen geel vraagtekentje. De driver voor de OP-COM lijkt goed te zijn geïnstalleerd! Ik denk eerder dat het in de sofware zit van OP-COM zelf?
Vandaag mezelf weer even de tijd gegund en heb het probleem opgelost. Het zat hem in de meegeleverde cd-rom, hierin zat gewoon niet de juiste firmware. Ik heb de frimware uit dit topic gepakt (megaupload…) en deze werkt prima.
De volgende meldingen stonden onder ABS:
Total number of fault codes: 7
C0121 – Valve Relay Circuit Malfunction
(02) – PresentC0161 – Brake Light Switch malfunction
(00) – Not presentC0800 – Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
(02) – Not presentC0550 – Replace Electronic Control Unit (ECU)
(00) – Not presentC0800 – Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
(02) – Not presentC0121 – Valve Relay Circuit Malfunction
(09) – Not presentC0232 – Brake System Telltale Voltage High Or Open Circuit
(01) – Not presentIk heb ze gewist en nu maar afwachten of ze wegblijven!
19 september 2011 om 19:45 #17576808AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goedenavond,
Weet iemand waar ik de op-com aansluiting in mijn Vectra C kan vinden.
TNX marco
19 september 2011 om 19:53 #17576809@mdoorman wrote:
Goedenavond,
TNX marco
Die zit onder het bakje van je asbak :thumbup
21 september 2011 om 18:20 #17576810AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goedenavond, voor de versnellingspook onder het asbakje. Groet Helmer
@mdoorman wrote:
Goedenavond,
TNX marco
21 september 2011 om 19:13 #17576811Iemand enig idee waar onderstaand melding vandaan komt, hij komt twwe keer voor. Ik heb hem al gewist, maar komt daarna gewoon weer terug?
Total number of fault codes: 2
C0121 – Valve Relay Circuit Malfunction
(02) – Not presentIets van een defect relais in het ABS gedeelte?
22 september 2011 om 04:47 #17576812C0121 was ik al bang voor toen ik je vorige berichtje las
dat is je ABS ecu die naar de knoppen is . . . of preciezer gezegd het relais IN je abs ecu.
Waarschijnlijk heb je een Kelsey Hayes (of later TWR) KH-13091801 ABS unit.hier heb je de linken die je eens goed moet doorlezen.
en voor de plaatjes
http://napegadateam.forumeiros.com/t7-tutorial-conserto-do-abs-ebc-430-linha-marea-como-fazer-a-abertura-resoldas-ou-troca-do-rele-do-abs” onclick=”window.open(this.href);return false;relais kost maar een paar euro, je zal alleen even het relais er op moeten solderen.
je kan ook een ECU voor een paar 10tjes in de UK kopen en je huidige repareren
dan heb je er een op voorraadheb ik ook, aangezien het niet de vraag is OF ze kapot gaan maar WANNEER ;) . . . kapot gaan ze gegarandeerd.
22 september 2011 om 16:56 #17576813@sw_reijnders wrote:
C0121 was ik al bang voor toen ik je vorige berichtje las
dat is je ABS ecu die naar de knoppen is . . . of preciezer gezegd het relais IN je abs ecu.
Waarschijnlijk heb je een Kelsey Hayes (of later TWR) KH-13091801 ABS unit.hier heb je de linken die je eens goed moet doorlezen.
en voor de plaatjes
http://napegadateam.forumeiros.com/t7-tutorial-conserto-do-abs-ebc-430-linha-marea-como-fazer-a-abertura-resoldas-ou-troca-do-rele-do-abs” onclick=”window.open(this.href);return false;relais kost maar een paar euro, je zal alleen even het relais er op moeten solderen.
je kan ook een ECU voor een paar 10tjes in de UK kopen en je huidige repareren
dan heb je er een op voorraadheb ik ook, aangezien het niet de vraag is OF ze kapot gaan maar WANNEER ;) . . . kapot gaan ze gegarandeerd.
Bedankt voor je reactie!
Als ik zo het verhaal lees denk ik vrij wel zeker dat het het ABS relais is van de ECU.
Ik denk niet dat ik er zelf aan gaat zitten klooien.
Er is een bedrijf (http://www.ecu-rc.com/index.html) die de ECU ook kan repareren. Weet alleen niet wat daar de kosten van zijn, ga wel ff informeren.
Iemand ervaring met dit bedrijf?
22 september 2011 om 17:13 #17576814dit is het opcom topic greg
ik heb de reactie hier geschreven ;)22 september 2011 om 20:34 #17576815Heren,
Wie heeft er nog zo’n prachtig opcom setje liggen die het voor een schappelijk prijs wil verkopen?
22 september 2011 om 20:43 #17576816@DMA Ik geef je weinig kans
Ik heb hem hier gekocht http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170654347091&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false; gekocht op 5 september.
16 september binnen gekregen maar dat kan komen dat ik met uitgestelde betaling heb gewerkt.
Moest eerst even goed weten hoe dat Paypal in zijn werk ging. Als je volgens mij met directe betaling werkt gaat het een dag of 5 sneller
Totale kosten iets meer dan € 40.00ik heb de bijgeleverde cd gebruikt en alles werkte binnen 5 minuten
gr Jan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.