Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › OP-COM
- Dit onderwerp bevat 1,803 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2021om 10:08 door bAstraJ2011.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2011 om 12:50 #17576709
ik kom er vandaag helaas niet aan toe om er een filmpje van te kunnen maken, kan iemand anders het even doen ?
18 juni 2011 om 09:36 #17576710@opel-mark wrote:
ik kom er vandaag helaas niet aan toe om er een filmpje van te kunnen maken, kan iemand anders het even doen ?
Misschien een domme vraag van mij, ik heb tenslotte de handleiding van die op-com niet maar dien ik de laptop in de auto te hebben en te verbinden met de opcom terwijl die in de auto zit? Lijkt mij logisch dat ik de melding krijg geen communicatie met de ECM Als ik de opcom in de auto heb en daarna de opcom loskoppel en dan pas op de pc aansluit. Als dat zo is weet ik waar het probleem zit ;) :???:
Safe driving Jurgen
18 juni 2011 om 09:43 #17576711jup
het gaat om de communicatie met de auto jurgwelke volgorde maakt niet uit, Opcom gaat pas connectie maken zodra je een module van opcom opent.
contact hoort aan te zijn, opcom opgestart op de laptop en de kabel aangesloten.
(volgorde onwillekeurig)vervolgens open je bv Motor, ABS, etc en dan pas gaat opcom connectie maken met de auto.
18 juni 2011 om 10:14 #17576712Klopt, het rode lampje brand als er spanning op de opcom staat, hetzij vanuit de diagnose poort of vanaf de computer/laptop.
het orjanje/gele ledje gaat knipperen als er communicatie plaatsvindt, geen idee waar het middelste groene ledje voor is.
je moet natuurlijk wel de laptop meenemen in de auto want anders werkt het niet.ik ben het filmpje aan het uploaden
Mark
http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;18 juni 2011 om 10:21 #17576713Stomme ikke, dacht al zo iets :sleeping
Goed, moet ik dus een laptop gaan scoren want die van m’n werk mag en kan ik niks op zetten :vertagThanks Bas en Mark voor de opheldering.
Safe driving Jurgen18 juni 2011 om 10:27 #17576714helaas uploaden lukte niet, geen idee waarom
http://rides.webshots.com/album/580355503IyxMIj” onclick=”window.open(this.href);return false;
een XP laptop werkt prima en die heb je al voor weinig.18 juni 2011 om 11:54 #17576715@jraaf wrote:
Stomme ikke, dacht al zo iets :sleeping
Goed, moet ik dus een laptop gaan scoren want die van m’n werk mag en kan ik niks op zetten :vertagThanks Bas en Mark voor de opheldering.
Safe driving Jurgenik heb er nog weleens een gescoord voor 30 euro op MP
gewoon een ouwe Pentium 2 400 mhz is al meer dan voldoende om alleen opcom te draaien.18 juni 2011 om 14:51 #17576716Hi,
Ik ben Rudy en heb een Vectra-c 1.9CDTI 120PK van 2005Mijn dealer heeft mijn wagen op Turkije gezet wegens EGR problemen.
Is er een mogelijkheid om dit via de OP-COM te contoleren. Ik zie namelijk nog steeds de waarde van de EGR wijzigen bij het gas geven.
Deze toont bij stilstand:
EGR-kleppositeie gewenst (uitlaatgas-recirculatie),100%
EGR-pulsverhouding (uitlaatgas-recirculatie),4%
Deze waarden veranderen dus bij gas geven.25 juni 2011 om 17:22 #17576718hallo
ik ben ook van plan een opcom te bestellen
maar kun je er ook je roetfilter meer regereneren
ik heb een signum 19.cdti 150 pk van 2006
weet iemand dat als dat wil met de opcom
alvast bedankt
dietrich
30 juni 2011 om 23:08 #17576719hallo ik heb een astra 1.7dtl 99 welke op-com kan ik het beste proberen en heeft er iemand eentje te koop voor mij en bestaan er ook universeel versie van voor elk merk auto zo ja welke maar wel een beetje goed koop en waar moet je het meest op letten als je zon op com koopt
wat is obd 1 en obd 2graag meer info er over alvast bedankt
3 juli 2011 om 17:53 #17576720Vandaag dus een dagje OP-COM gehad. Leuk speeltje. :thumbup
Was vooral geinteresseerd in het DPF maar kwam ook nog allerlei ‘ output’ tests tegen waaronder je turbo boost. Als je die knop pakt loopt je toerental op, scary :jerry hahaha. Wegklikken en heel langzaam loopt ie weer terug. Verder ook info over je EGR etc. Moet maar eens gaan uitzoeken wat de waarden dienen te zijn om te bepalen wat mijn waarden betekenen. Ik kan nu alleen maar vergelijken met wat ik heb. Maar goed het ging dus om het DPF. Toen ik begon had ie de volgende waarde:Differential pressure DPF 1kPa
DPF Saturation 50%
Distance since last regeneration 545 KMPaar km verder:
Differential pressure DPF 1kPa
DPF Saturation 68%
Distance since last regeneration 715 KMHet loopt met de Saturation dus aanzienelijk op. Ik heb ‘m nu niet geforceerd gegenereerd met de opcom(wat volens mij kan, knopje is niet gijs :afro )omdat ik wil weten bij welke waarde ‘ saturation’ uit zichzelf gaat regenereren. Lijkt mij toch bij max 80%. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Als het zo ver is post ik wel weer.
Verder nog iemand die weet waar ik de ‘ waarden’ van alle meetingen mee kan vergelijken? Ik bedoel wat ze dienen te zijn?. Niet bij alle output staat namelijk de ideal state versus the real state. Zo ben ik ook benieuwd welke percentage de EGR dient aan te geven. De mijne lijkt gewoon in werking te zijn van 4 tot 100 % Ondanks de NO EGR optie van EDS. Maar het is goed mogelijk dat de dealer mijn auto afgelopen kerst heeft gereset. Nu gaat ik binnekort toch naar Marl, kan ik het er gelijk over hebben. :afro
Safe driving Jurgen.
3 juli 2011 om 18:07 #17576721@jraaf wrote:
Vandaag dus een dagje OP-COM gehad. Leuk speeltje. :thumbup
Was vooral geinteresseerd in het DPF maar kwam ook nog allerlei ‘ output’ tests tegen waaronder je turbo boost. Als je die knop pakt loopt je toerental op, scary :jerry hahaha. Wegklikken en heel langzaam loopt ie weer terug. Verder ook info over je EGR etc. Moet maar eens gaan uitzoeken wat de waarden dienen te zijn om te bepalen wat mijn waarden betekenen. Ik kan nu alleen maar vergelijken met wat ik heb. Maar goed het ging dus om het DPF. Toen ik begon had ie de volgende waarde:Differential pressure DPF 1kPa
DPF Saturation 50%
Distance since last regeneration 545 KMPaar km verder:
Differential pressure DPF 1kPa
DPF Saturation 68%
Distance since last regeneration 715 KMHet loopt met de Saturation dus aanzienelijk op. Ik heb ‘m nu niet geforceerd gegenereerd met de opcom(wat volens mij kan, knopje is niet gijs :afro )omdat ik wil weten bij welke waarde ‘ saturation’ uit zichzelf gaat regenereren. Lijkt mij toch bij max 80%. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Als het zo ver is post ik wel weer.
Verder nog iemand die weet waar ik de ‘ waarden’ van alle meetingen mee kan vergelijken? Ik bedoel wat ze dienen te zijn?. Niet bij alle output staat namelijk de ideal state versus the real state. Zo ben ik ook benieuwd welke percentage de EGR dient aan te geven. De mijne lijkt gewoon in werking te zijn van 4 tot 100 % Ondanks de NO EGR optie van EDS. Maar het is goed mogelijk dat de dealer mijn auto afgelopen kerst heeft gereset. Nu gaat ik binnekort toch naar Marl, kan ik het er gelijk over hebben. :afro
Safe driving Jurgen.
je moet hem niet meer laten gaan tot 88 % want dan willen ze nog moeilijk schoon een gaan ze in de noodloop later
en als je een update heb gehad bij de dealer dan ben je alles kwijt
en doet de egr het ook weer
maar dan ben je ook je pk weer kwijt dus dat moet je wel merken dan
hoor graag de resultaten van jou dan
en je kunt dus ook zien of de EGR dus aan of uit staat met de opcom dat zou wel interesant zijn
gr
Dietrich
3 juli 2011 om 18:57 #17576722Yep, OP com geeft ook de waardes van je EGR weer. Ik weet alleen nog niet wat wat is. Bijvoorbeeld de waarde EGR recerculation staat bij stationair op 100% en als ik ga rijden loopt ie terug tot een minimum waarde van 4 %. Het leuke is dat je dus ook een live data run kunt maken. Hij meet dan op de seconde alle waarde zoals je luchtinlaat temp, je selenoid(klep) positie van je swirl (inlaatspruitstukkleppen)Temp voor in de uitlaat en na in je uitlaat. Nokkenas snelheid, echte snelheid rpm en zo vort, etc. etc. Leuke hier van is dat je dus een run kunt opslaan, dan bij voorbeeld een mod aan je inlaat of uitlaat systeem doen en weer een run doen om te kijken of het effect heeft gehad. Ik ben zelfs de koppelwaarde teen gekomen, alleen nog niet bij een live run…. Maar zo als ik al zij, LEUK SPEELGOED :jerry :jerry :thumb Morgen weer eens een uitlees actie doen en dan wellicht die regeneratie knop aan klikken….. :hmmz
Safe driving Jurgen.
5 juli 2011 om 19:43 #17576723Vandaag de vec opnieuw uitgelezen, saturation dpf 78% Ik was het dus zat.
DPF regeneratie program opgestart, krijg ik eerst nog de waarschuwing:Buiten, erg heet blablabla niet op een brandbaar materiaal parkeren en niet achter elkaar uitvoeren i.v.m. schade aan het dpf. :vertag
Ik voor de zekerheid nog eens een keer onder de vec met m’n hoofd gehangen en wat ziet ik!
Dit kabeltje hangt niet alleen los (dit is een oude foto)maar is nu op een haar na helemaal door gesleten. Nadeel van een verlaagde vec :hmmz
Lijkt mij de veroorzaker waarom ie niet zelf gaat regenereren. Constructie is ook erg BUD! want hij loop buiten om het schassis die kabel. Duidelijk z’n geval van geen rekening gehouden met het kabeltje voor de dpf op de teken tafel :swear Vec start ondertussen wel moeilijk, waarschijnlijk door dat verrotte volle DPF.Van de week dus eerst maar eens bij de vod langs voor z’n kabel.
Safe driving Jurgen.16 juli 2011 om 14:29 #17576724Heb het programma op een andere laptop gezet….
Op de 1e werkt mn interface wel, de andere niet. Ik moet de usb driver instaleren…..
HOE? En waar???
16 juli 2011 om 14:37 #17576725Doet het weer…driver stond gewoon in de bestandsmap.. :thumbup
16 juli 2011 om 15:58 #17576726Ben zelf ook zeer blij met de Op-com heb nu al verschillende Opel uitgelezen moet wel zeggen er zit veel verschil in welke type auto en zelfs bouwjaar en motor. Met uitlezen of testen van verschillende dingen.
Ik zelf heb op dit moment een P1173 waarschijnlijk koelmodule defect? Heb zelf een astra x20DTL met airco en mijn koelmodule heeft code CJ.
Helaas vind ik op de sloops tot nu toe alleen andere types. Nieuw bij opel dealer € 145 euro. Hoop dat ik snel een 2de hands kan vinden.17 juli 2011 om 11:28 #17576727Is het ook mogelijk om bepaalde zaken te updaten met Op-Com?
17 juli 2011 om 11:32 #17576728nee
17 juli 2011 om 18:33 #17576729is dit een goede?
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/465598895-op-com-opel-saab-opcom-op-com-uitlezen-diagnose-foutcode.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 juli 2011 om 19:31 #17576730Hier heb je een stuk goedkoper en de juiste ;) http://www.autodiag.de/opcom-op-com-2009-v-can-obd2-opel-22.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 juli 2011 om 19:43 #17576731@rdh wrote:
Hier heb je een stuk goedkoper en de juiste ;) http://www.autodiag.de/opcom-op-com-2009-v-can-obd2-opel-22.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
thx.
is er soms ook nl software ter beschikking17 juli 2011 om 19:51 #17576732jup zie de laatste software update hier http://opcomforum.yolasite.com/software.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 juli 2011 om 19:55 #17576733@rdh wrote:
jup zie de laatste software update hier http://opcomforum.yolasite.com/software.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
oké bedankt
24 juli 2011 om 13:18 #17576736@rdh wrote:
jup zie de laatste software update hier http://opcomforum.yolasite.com/software.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
welke van de 4 ben je dan nodig?
(voor een nieuwe ongebruikte opcom)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.