Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › OP-COM
- Dit onderwerp bevat 1,803 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2021om 10:08 door bAstraJ2011.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 18:18 #17576532
sw-reijnders, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je via je op-com
de stand van je km teller kon zien, dacht dat is wel mooi kun je zien of er
mee gerommeld is, maar helaas.10 februari 2011 om 18:23 #17576533[rquote=1865165&tid=117943&author=sw_reijnders][rquote=1865135&tid=117943&author=hawk45][rquote=1865120&tid=117943&author=sw_reijnders]heb jij een km-stand in het ECU menu gezien dan??? :angel
wis nie dat het kon[/rquote]
Erger nog je kunt hem daar zelfs veranderen als je dat zou willen
maar dat is niet mijn ding [/rquote]bedoel jij niet gewoon de km-stand op de km-teller
das een andere als die in je motorcomputer geprogrammeerd staat he ;)
[/rquote]Nee hoor bij mij niet.
Ben hier een beetje mee aan het spelen geweest. (Dus niet terug gedraaid!!!)
als ik de km stand verander dan blijft de originele stand in het geheugen staan.Je ziet namelijk 2 standen.
10 februari 2011 om 18:24 #17576534Yeb die bedoel ik maar ik kwam daar doormiddel van het uitlezen van mijn ecu dus ik nam aan dat je dan automatisch in je ecu kwam anders heeft het toch geen nut om iets te kunnen veranderen als je computer niet de nieuwe waarden zal accepteren/veranderen
:hmmz zet me wel weer aan het denken om dit verder uit te spitten ;)
10 februari 2011 om 18:25 #17576535[rquote=1865193&tid=117943&author=hawk45]Yeb die bedoel ik maar ik kwam daar doormiddel van het uitlezen van mijn ecu dus ik nam aan dat je dan automatisch in je ecu kwam anders heeft het toch geen nut om iets te kunnen veranderen als je computer niet de nieuwe waarden zal accepteren/veranderen
:hmmz zet me wel weer aan het denken om dit verder uit te spitten ;)[/rquote]
Ik heb dus mijn stand op 0 gekregen.
Als daar mee ging rijden (1 km in mijn geval :P)
En je keek weer in het systeem dan zag je de oude stand plus 1.En hem daarna weer terug gezet. en van af gebleven.
Edit: er was bij mij wel een verschil van een 1km voor dat ik aan het spelen ging. Ook daarna zat dat verschil er nog in.
10 februari 2011 om 18:31 #17576536HaHa was je even nieuwschierig maar toen je hem op 0 had zij de computer dan ook dat ie op 0 stond of direct plus 1????
10 februari 2011 om 18:32 #17576537iemand een idee wat ik nog kan proberen om mijn regensensor te activeren?
greetz
10 februari 2011 om 18:40 #17576538[rquote=1865201&tid=117943&author=hawk45]HaHa was je even nieuwschierig maar toen je hem op 0 had zij de computer dan ook dat ie op 0 stond of direct plus 1????[/rquote]
Je hebt dus 2 schermpjes in de opcom.
1 met de veranderde stand 1 met origineel.Op de teller klok zie je dan ook echt 0 en loopt dan gewoon op.
Zet je de opcom er weer aan dan zie je dus de originele stand plus die ene kilometer. En de veranderde stand van 1 kilometer.
10 februari 2011 om 19:07 #17576539ja 2 schermpjes krijg je 1 met ingevoerde km stand en 1 met orginele km stand ecu
de ingevoerde stand is altijd de kilometer TELLER stand
10 februari 2011 om 19:59 #17576540maar waar moet ik nu zijn in op-com voor de km stand ?
10 februari 2011 om 20:13 #17576541onder instrumenten
eprom menu links onder althans bij vectra b10 februari 2011 om 20:24 #17576542okee, en ja ik heb een b1 vec
10 februari 2011 om 20:35 #17576543ik b2
11 februari 2011 om 09:17 #17576544Dieselpomp en opcom ellende..
Jongens het volgende. Was bezig met een vriend van mij aan een zafira met een defecte dieselpomp. Geen gebruikte pomp maar een nieuwe geplaatst.
In eerste instantie dealer gevraagd, hoe en wat. Daar zeggen ze, als je een gebruikte pomp hebt hoef je de oude niet uit te leren. Wat gebeurd er, door alle haast, dieselpomp word ingebouwd, en geprobeerd aan te melden…vind de hele dieselpomp niet. Terug bellen, zeggen ze ineens, dat bij het plaatsen van een nieuwe pomp eerst de oude afgemeld moet worden om de nieuwe in te kunnen leren.. Jongens van de VOD bedankt !!! nu kan de oude pomp er af gehaald worden, ouder weer terug gezet , om hem eerst uit te leren, en de nieuwe aan te melden… wat een f.ck zooi. Dacht misschi9en ff verlengkabel maken…ja daaag, te veel pinnen in de stekker, en geen contra stekkers om te gebruiken.
Lekker is dat… 2x zoveel werk…dus conclusie: wanneer oude dieselpomp word vervangen voor een gebruikte, hoeft volgens de VOD de oude pomp niet uitgeleerd te worden. Bij het plaatsen van een gloednieuwe moet dit juist weer wel…. Lekker verhaal….
11 februari 2011 om 10:43 #17576545Om wat voor motor gaat het??
11 februari 2011 om 11:31 #17576546Kan je dan niet gewoon de stekker loshalen en die op de oude pomp plaatsen. Vervolgens afmelden en de nieuwe weer aansluiten en aanmelden.
Je gaat toch geen pomp losgooien terwijl je de stekker los nemen kan….
11 februari 2011 om 12:42 #17576547[rquote=1865747&tid=117943&author=Fearless]Kan je dan niet gewoon de stekker loshalen en die op de oude pomp plaatsen. Vervolgens afmelden en de nieuwe weer aansluiten en aanmelden.
Je gaat toch geen pomp losgooien terwijl je de stekker los nemen kan….[/rquote]
dat kan niet, daar kom je niet bij…dat idee hadden wij ook al..
11 februari 2011 om 12:43 #17576548[rquote=1865700&tid=117943&author=jsgsi]@afterburner27
Om wat voor motor gaat het??[/rquote]
ik weet het niet zeker , volgens mij een 2.2
13 februari 2011 om 12:40 #17576549[rquote=1852228&tid=117943&author=Edwin1104]gerust hart bestellen kan ook via mij € 30 ex verz. incl € 32.[/rquote]
Hoi Edwin,
Mijn naam is Brute ( Rob) ik heb een Vectra XE 1.8 station G3 van 2001 en ik zoek op korte termijn een opcom setje, heb je iets voor mij?
Mvg, Brute.
13 februari 2011 om 20:44 #17576550Ik ben ook op zoek naar een goed werkende Opcom. Wie kan mij een link geven van een goede versie opcom zodat ik ook mijn opel kan uitlezen.
Mag ook via U2u. :thumbup
15 februari 2011 om 14:24 #17576552Ik zelf hem namelijk nu een ELMSCAN323 ISO USB waarmee ik met andere programma’s heel veel kan uitlezen. Maar helaas krijg ik Op-com software niet werkend. Krijg namelijk de melding dat er een fout is opgetreden waarna het programma afsluit.
Mijn vermoede is dat het kan komen door de USB driver. Want heb nu de USB driver geinstalleerd wat WIndows XP automatisch herkend van de ELMSCAN driver usb.
Ik zou heel graag een werkend apparaat willen hebben om mijn eigen auto te kunnen uitlezen. En natuurlijk niet alleen voor mij maar ook voor mijn buurman en kennissen.
Waar raden jullie me aan om een goede OP-Com te kopen.
15 februari 2011 om 14:55 #17576553[rquote=1869365&tid=117943&author=Dolby]Ik zelf hem namelijk nu een ELMSCAN323 ISO USB waarmee ik met andere programma’s heel veel kan uitlezen. Maar helaas krijg ik Op-com software niet werkend. Krijg namelijk de melding dat er een fout is opgetreden waarna het programma afsluit.
Mijn vermoede is dat het kan komen door de USB driver. Want heb nu de USB driver geinstalleerd wat WIndows XP automatisch herkend van de ELMSCAN driver usb.
Ik zou heel graag een werkend apparaat willen hebben om mijn eigen auto te kunnen uitlezen. En natuurlijk niet alleen voor mij maar ook voor mijn buurman en kennissen.
Waar raden jullie me aan om een goede OP-Com te kopen. [/rquote]
Elmscan kan niet werken met opcom… omdat een opcom een software dongle bevat.
Die heeft de elmscan niet…
Als de dongle geemuleerd zou kunnen worden, zou de elmscan ook werken.. maar helaas….15 februari 2011 om 20:56 #17576554Bedankt voor de informatie. Kan iemand me dan wel een goed adres geven waar ik de Op-com kan kopen. Wil namelijk graag de opel astra kunnen uitlezen. Heb nu programma’s werkend en die zeggen dat er geen fout codes in zitten. Maar denk zelf dat deze programma’s niet alles kunnen uitlezen.
18 februari 2011 om 09:17 #17576555Gister een update laten uitvoeren van de ECU met Tech2, ik moet zeggen dat ik duidelijk verschil merk in rijgedrag!
Voorheen reageerde het gas langzaam voor mijn gevoel, het is nu zeer direct en rijdt veel prettiger.
Het sturen gaat nu ook veel directer, het lijkt wel of met de update de auto in ‘sport’ stand gezet is want de motor lijkt ook veel soepeler en gretiger te lopen.Tevens hebben we de EGR weer geactiveerd want volgens de monteur moest deze update ook wat fouten hiermee oplossen.
Voorheen had ik een inhoudende motor en gaf de EGR een bepaald geluid tussen de 1500/2000 toeren bij gas los, dit is nu ook opgelost.
Hierna hebben de we EGR alsnog uit gezet om in de toekomst verder problemen te voorkomen ;)!Wat ik zelf wel gek vond is dat Speedlock niet te programmeren valt bij mij, ik dacht dat middels Tech2 dit gewoon te doen was?
Volgens de monteur is dit alleen mogelijk bij de C2 modellen.Ik kreeg te horen dat het gebruik van OP-COM dusdanig foutmeldingen geeft wat hun terug kunnen zien, iemand verder bekend hiermee?
Of is het gewoon een standaard dealer praatje omdat hun anders geld mislopen ;)?18 februari 2011 om 09:48 #17576556na mijn mening kunnen ze alleen zien wanneer de computer voor het laatst is geraadpleegd.
Lijkt me sterk dat een Op-com nieuwe foutmeldingen maakt. Ten zei je dingen gaat aanpassen die een gevolg kunnen hebben. Heb zelf nog geen eigen Op-com ben ik wel druk mee bezig.
18 februari 2011 om 10:38 #17576557Dealer praatje heb er nog nooit van gehoord.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.