Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › OP-COM
- Dit onderwerp bevat 1,803 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2021om 10:08 door bAstraJ2011.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2010 om 20:04 #17576206
origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door McLambo
Vandaag nog even wat dingen aangepast:– Regensensor uitgeschakeld, dat ding werkt toch voor geen meter. Rij nu met variabele interval, veel prettiger.
– Dagrijlicht ingeschakeld (Standje 4: Standaard Opel) in het voorjaar zet ik hem wel weer uit.
– Benzine verbruik bijgsteld, ik heb hem nu binnen 1% van werkelijkheid. Beter lukt niet, want de meter is niet echt constant.
– Wielomtrek aangepast ivm winterbanden.Blijft leuk speelgoed die OPCOM.
Wat is precies het probleem met je regensensor? Bij mij werkt ie dan weer uitstekend. Heb hem altijd op standje 2 van de 4 staan.
Ik heb die optie van dagrijlicht ook zien staan.
Wat doen de verschillende standen?
De regensensor heeft naar mijn mening een beetje te veel een eigen wil. Bij 2 druppels regen beint hij al te wissen, en als op het andere moment je hele ruit vol zit met spatwater doet hij niets.
Nou moet ik toegeven dat ik mijn ruitenwissers ook erg weinig gebruik tov anderen. Als ik hem op de interval heb staat, hebben anderen hem al vaak op de orkaanstand. Maar ik heb liever wat druppels op de ruit dan gezwabber voor mijn ogen.
Standje 1 van de interval bevalt me op dit moment erg goed.
probeer je voorruit eens goed te ontvetten, dat wil ook nog wel eens adhd werk van een regensensor veroorzaken.
Ik heb de laatste tijd een paar keer mijn ingebouwde regensensor proberen te activeren maar hier lijkt toch een kleine bug in op-com te zitten. Als hij op niet-aanwezig staat werkt hij goed, zet je hem op aanwezig werkt hij niet.
En dan na het ontvetten, goed behandelen met Rain-X. Dat is echt een superproduct, zeker nu we de winterperiode weer in gaan, met veel regen, sneeuw, en veel vuil vanaf het wegdek.
7 november 2010 om 20:28 #17576207Ontvetten heeft geen zin, zelf bij een gloed nieuwe ruit doet hij dat.
Ik rij altijd al met Rain-X, ideaal spul. (De turtlewax versie bevalt het beste)
8 november 2010 om 11:35 #17576208Is er ook iemand in de buurt van spijkenisse?
ik zou graag mijn opcom testen.
ik heb ws een probleem met de lambda sonde echter na vervangen krijg ik de foutcode er niet uit.
ook valt het signaal elke keer weg soms na 20 soms na 40 sec
gaat om een corsa uit 20068 november 2010 om 11:38 #17576209origineel gepost door yzf1kr
Ontvetten heeft geen zin, zelf bij een gloed nieuwe ruit doet hij dat.Ik rij altijd al met Rain-X, ideaal spul. (De turtlewax versie bevalt het beste)
Is het niet zo dat een nieuwe ruit zeer vet is, en altijd eerst ontvet moet worden?
9 november 2010 om 16:29 #17576210ik heb de op-com ook binnen.
vanavond is even testen op de vec iemand nog tips?9 november 2010 om 16:33 #17576211ja, als je met je Engine menu niet in je motor kan komen, inloggen als Omega B2
dit is een bugje in Opcom met de 2.6 v6.Weet niet of ze dat in de latere versies van opcom al hebben opgelost.
9 november 2010 om 17:15 #17576212bedankt voor de tip daar kan ik wel wat mee:thumbup
9 november 2010 om 17:23 #17576213origineel gepost door sw_reijnders
ja, als je met je Engine menu niet in je motor kan komen, inloggen als Omega B2
dit is een bugje in Opcom met de 2.6 v6.Weet niet of ze dat in de latere versies van opcom al hebben opgelost.
hij pakt hem gewoon op de vectra,
dus dat hebben ze opgelost.maar dit werkt wel heel leuk zeg:P
9 november 2010 om 19:29 #17576214dat is echt leuk spul zeker!!
kijk uit dat je niet ECU reset doet he ;)
heb er meer gezien die dat deden :jerryZodra er gevraagd wordt om de security code moet er al een belletje gaan rinkelen en dan moet je even goed nadenken of je echt wil wat je doet :P
9 november 2010 om 19:35 #17576215origineel gepost door McLambo
Ontvetten heeft geen zin, zelf bij een gloed nieuwe ruit doet hij dat.Ik rij altijd al met Rain-X, ideaal spul. (De turtlewax versie bevalt het beste)
Is het niet zo dat een nieuwe ruit zeer vet is, en altijd eerst ontvet moet worden?
Ik heb ook rain x op mijn ruiten gehad maar wat een waardeloze rotzooi.
Oke regen gaat er wel af door rij wind, maar alleen als je op de snelweg rijd. En je hebt las van een waas als de ruiten wissers gewist hebben.was wel 1 voordeel de ruiten on tvetmiddel was wel goed.
9 november 2010 om 19:36 #17576216origineel gepost door sw_reijnders
dat is echt leuk spul zeker!!kijk uit dat je niet ECU reset doet he ;)
heb er meer gezien die dat deden :jerryZodra er gevraagd wordt om de security code moet er al een belletje gaan rinkelen en dan moet je even goed nadenken of je echt wil wat je doet :P
security code heb ik nog niet moet ik nog even voor langs de dealer. maar bedankt voor de tip :thumbup zal er goed op letten als ik de code heb.
heb er geen zin in dat me auto het niet meer doet:P9 november 2010 om 19:54 #17576217origineel gepost door sw_reijnders
dat is echt leuk spul zeker!!kijk uit dat je niet ECU reset doet he ;)
Ik heb het ook gedaan. En toch kwam het weer helemaal goed. Wel eerst even de handleiding lezen, want het komt wel precies :P
9 november 2010 om 19:54 #17576218origineel gepost door arjontje
Oke regen gaat er wel af door rij wind, maar alleen als je op de snelweg rijd. En je hebt las van een waas als de ruiten wissers gewist hebben.was wel 1 voordeel de ruiten on tvetmiddel was wel goed.
Je moet het na op opbrengen laten drogen, en daarna goed uitpoetsen, dat is een aardige klus. Dat heb je ook gedaan neem ik aan?
9 november 2010 om 19:58 #17576219is bij meguiars ook.
11 november 2010 om 13:37 #17576220hoi,ik ben krikke nouja kris maar iedereen zegt krikke vandaar. ik heb een vraagje voor jullie ik ben deze aan bekijken :http://cgi.benl.ebay.be/OPCOM-V1-39-INTERFACE-2009-LATEST-SOFTWARE-UK-SELLER-/150484942548?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item230999fed4#shId en ja het aanbod is verlopen maar 1van 10 verkocht ? heb mail gestuurd en wacht op antwoord, is dit een goede of hebben jullie een link binnen europa liefst uk van goede opcom grtz,krikke
11 november 2010 om 17:41 #17576221origineel gepost door arjontje
Er is veel verschil tussen de merken.
Turtle Wax levert naar mijn mening de beste, water hecht slechter waardoor de druppels sneller weglopen.De waas hangt een beetje af van de staat van je voorruit en ruitenwissers. En is vooral overdag goed zichtbaar.
Ik rij idd veel autoweg, ik weet ook niet of ik het spul zou gebruiken als ik alleen maar binnendoor zou rijden.
Het allergrootste nadeel vindt ik dat je af en toe niet meer door hebt hoe hard het regent. Je kan midden in een hoosbui zitten, maar je zicht is gewoon exact het zelfde als bij een beetje motregen.
In de winter is het wel een groot voordeel, je veegt de nachtvorst gewoon van de ruit met de hand of met de ruitenwisser.
11 november 2010 om 18:56 #17576222hallo mensen, ik wist niet dat dit bestond maar de opcom wordt
hier met bosjes bestelt, ik heb zo eens zitten lezen en ik vind dit toch
een handig ding.
ik heb zelf een vectra-b uit- 5-1999 station, als ik het goed heb
heb deze obd1, wat zou ik dan allemaal kunnen als ik een opcom koop ?
of kan ik dan net zo goed met de knipper code verder gaan :hmmz11 november 2010 om 21:09 #17576223Ik las dat Wim z’n OP COM mee nam een zondag.
Komt mooi uit want heb even een paar vragen hoe je het beste te werk kunt gaan
Is het verstandig dat ik hem ook mee neem of zijn er genoeg in omloop zondag??Dirkjan
11 november 2010 om 21:43 #17576224haha, wat je zelf wil natuurlijk, je kan wel oefenen met je eigen op-com dan natuurlijk.
Willem
11 november 2010 om 21:47 #17576225Vandaag op een probleem gestuit.
Ik wou in het REC gaan programeren, echter zodra ik programeren open dan krijg ik een foutmelding.
Dit zijn de stappen die ik onderneem (voor de Vec C1):
BODY
REC
Programming
ProgramEchter dan krijg ik een foutcode die ik door zou moeten sturen naar de makers van OP-COM.
Iemand enig idee om dit te omzijlen?Ik heb versie 090820b en de unit draait op v1.39.
Update ging vlekkeloos (zat bij de OP-COM geleverd, moest wel met Winhex werken ;)).
11 november 2010 om 22:08 #17576226origineel gepost door st182
hoi,ik ben krikke nouja kris maar iedereen zegt krikke vandaar. ik heb een vraagje voor jullie ik ben deze aan bekijken :http://cgi.benl.ebay.be/OPCOM-V1-39-INTERFACE-2009-LATEST-SOFTWARE-UK-SELLER-/150484942548?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item230999fed4#shId en ja het aanbod is verlopen maar 1van 10 verkocht ? heb mail gestuurd en wacht op antwoord, is dit een goede of hebben jullie een link binnen europa liefst uk van goede opcom grtz,krikkeGewoon in Hong Kong bestellen. Daar komen ze allemaal vandaan en ben je het goedkoopste uit.
11 november 2010 om 22:12 #17576227origineel gepost door D3nnis_
Vandaag op een probleem gestuit.Ik wou in het REC gaan programeren, echter zodra ik programeren open dan krijg ik een foutmelding.
Dit zijn de stappen die ik onderneem (voor de Vec C1):
BODY
REC
Programming
ProgramEchter dan krijg ik een foutcode die ik door zou moeten sturen naar de makers van OP-COM.
Iemand enig idee om dit te omzijlen?Ik heb versie 090820b en de unit draait op v1.39.
Update ging vlekkeloos (zat bij de OP-COM geleverd, moest wel met Winhex werken ;)).
De laatste versie van op-com gebruiken, daarin is het probleem opgelost.
11 november 2010 om 22:15 #17576228beste sas ik heb juist de deze besteld:D en nu maar wachten tot hij hier is grtz
11 november 2010 om 22:16 #17576229oke link vergeten stom dus hierbij:http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280587973015&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
12 november 2010 om 18:51 #17576230origineel gepost door wim-v6
haha, wat je zelf wil natuurlijk, je kan wel oefenen met je eigen op-com dan natuurlijk.Willem
Zal ff kijken of ik m’n schoothondje mee kan krijgen.
Tja vrouwen hebben het voor het zeggen als het over computers gaat.:argueDirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.