Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › OP-COM
- Dit onderwerp bevat 1,803 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2021om 10:08 door bAstraJ2011.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2010 om 09:43 #17576131
de “china clone” is de laatste versie, die is gebaseerd op versie 10xxxx van maar dit jaar en sloopt je op-com niet. Hij heeft wel veel extra functionaliteit ten opzichte van 090821d
van de niet gecrackte 10xxxx versie moet je wel afblijven want die sloopt hem wel.
26 oktober 2010 om 10:40 #17576132kijk dat dacht ik al.
Maar nu blijft mijn vraag nog steeds: Hoe kan het dat ik met de laatste versie bv niet de learning blocks van de motor ecu kan verwijderen, en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..
?
26 oktober 2010 om 10:56 #17576133Net ook een Opcom besteld uit China. Over 2 weken eens kijken wat het is…. Scheelt iig een boel muntjes….
26 oktober 2010 om 11:11 #17576134origineel gepost door McLambo
kijk dat dacht ik al.Maar nu blijft mijn vraag nog steeds: Hoe kan het dat ik met de laatste versie bv niet de learning blocks van de motor ecu kan verwijderen, en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..
?
Wat voor auto heb je? De functies zijn namelijk niet voor ieder model gelijk.
26 oktober 2010 om 11:13 #17576135origineel gepost door McLambo
kijk dat dacht ik al.Maar nu blijft mijn vraag nog steeds: Hoe kan het dat ik met de laatste versie bv niet de learning blocks van de motor ecu kan verwijderen, en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..
?
Om op slot te laten gaan bij 15km/h zit in het rec. Snelheidsafhankelijk vergendeling oid. Alleen bij mij werkt het niet:jerry
26 oktober 2010 om 11:15 #17576136origineel gepost door McLambo
en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..?
Misschien nog niet in voorzien? Als je auto die optie heeft is dat gewoon via een menu op je dash in te stellen. Mijn Corsa D heeft dat iig wel; Follow me home/lead me to the car/portieren vergrendelen/instelbare snelheidswaarschuwing etc.
26 oktober 2010 om 11:38 #17576137Ik heb een Vectra C GTS Z1.8XE S-bak Elegance uit 01-2003.
Vaak last van motorstoringen, en tot nu toe hield ik die 2 accuklemmen altijd 30 seconden tegen elkaar om de computer te resetten, maar ik hoopte dat er een makkelijkere manier zou zijn om de computer weer op 0 te zetten.
het schijnt dat de Vectra C vanaf begin 2004 ook een moderne Canbus heeft met veel meer mogelijkheden.. is dat zo?
26 oktober 2010 om 11:46 #17576138Als jij een Vectra C met 6 knoppen op het stuur hebt ipv 4 knoppen en 2 wieltjes dan heb je idd een half-canbus systeem.
Daarmee is minder mogelijk dan met een full-canbus systeem.
Het sluiten van de deuren boven de 15km/h doe je op een full-canbus systeem met behulp van de knoppen op de deur en de AB. Hoe precies staat in vermeld in het weetjes topic.
26 oktober 2010 om 11:46 #17576139origineel gepost door McLambo
kijk dat dacht ik al.Maar nu blijft mijn vraag nog steeds: Hoe kan het dat ik met de laatste versie bv niet de learning blocks van de motor ecu kan verwijderen, en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..
?
Auto op slot laten doen moet je niet programmeren via Opcom. Je moet lang op interieur-slot drukken tot er een dubbel signaal weerklinkt (voor zover ik me herinner). Staat trouwens ook in manual.
26 oktober 2010 om 11:51 #17576140origineel gepost door yzf1kr
Als jij een Vectra C met 6 knoppen op het stuur hebt ipv 4 knoppen en 2 wieltjes dan heb je idd een half-canbus systeem.Daarmee is minder mogelijk dan met een full-canbus systeem.
Het sluiten van de deuren boven de 15km/h doe je op een full-canbus systeem met behulp van de knoppen op de deur en de AB. Hoe precies staat in vermeld in het weetjes topic.
Ah, dat verklaart het dus. Ik heb inderdaad een ‘oud’ stuur.
maar…’half’ canbus systeem? Zal betekenen dat het wat minder uitgebreid is dan de huidige systemen in de nieuwe oepls?
27 oktober 2010 om 05:54 #17576141origineel gepost door pegasusjan
Heb de op-com binnen en deze werkt uitstekend.Wil mijn verbruik in de boordcomputer corrigeren. Deze is altijd ongeveer 5 % te pessimistisch.
Dit moet met de op-com kunnen alleen heb geen idee via welke menu’s ik dit kan aanpassen.
Heeft iemand dit al eens gedaan ??Daar heb ik gister eens mee gespeeld.
Volgens mij werkt het zo:
1. Je tankt je tank vol en reset je BC. (Dus verbruik op 0).
2. Je rijdt je tank bijna leeg en tankt opnieuw vol.
3. Je vult op in OP-COM het aantal liters in dat je getankt hebt.
4. Je contact uit en weer aan.Volgens mij is het verbruik in je BC nu aangepast.
Gister zelf op manier gedaan, ik zal het de komende weken in de gaten houden of het ook werkt.27 oktober 2010 om 07:36 #17576142Is er op één of andere manier na te gaan met welke opties de auto bij aflevering uitgerust is?
bv: Mijn Vectra heeft geen TC. …. of staat het gewoon uit in de computer?
Wat zou er gebeuren als ik het aan zou zetten, terwijl het er niet fysiek in zit?
27 oktober 2010 om 13:26 #17576143Dat is na te gaan.
Dealer kan jouw kenteken/chassisnummer invullen en krijgt dan alle optiecodes te zien waar de auto destijds me geleverd is.
TC activeren terwijl het er niet op zit geeft alleen foutcodes. De ABS unit moet wel TC ondersteunen. Heeft ie dat niet dan zal het niet werken en zullen er foutcodes volgen.
27 oktober 2010 om 13:45 #17576144ok, ik al het eens proberen.
TC wordt ondersteund, net als ESC
27 oktober 2010 om 15:24 #17576145origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door pegasusjan
Heb de op-com binnen en deze werkt uitstekend.Wil mijn verbruik in de boordcomputer corrigeren. Deze is altijd ongeveer 5 % te pessimistisch.
Dit moet met de op-com kunnen alleen heb geen idee via welke menu’s ik dit kan aanpassen.
Heeft iemand dit al eens gedaan ??Daar heb ik gister eens mee gespeeld.
Volgens mij werkt het zo:
1. Je tankt je tank vol en reset je BC. (Dus verbruik op 0).
2. Je rijdt je tank bijna leeg en tankt opnieuw vol.
3. Je vult op in OP-COM het aantal liters in dat je getankt hebt.
4. Je contact uit en weer aan.Volgens mij is het verbruik in je BC nu aangepast.
Gister zelf op manier gedaan, ik zal het de komende weken in de gaten houden of het ook werkt.Heb het ondertussen zelf gevonden. Met de Opcom vind je onder motor een optie :
“correctie boordcomputer”.Je moet inderdaad bij het tanken je boordcomputer resetten
en bij de volgende tankbeurt de getankten liters vergelijken
met wat de boordcomputer aangeeft.
Stel boordcomputer geeft 48 liter aan en je heb 50 liter getankt. De 2 liter is een afwijking van 4% en deze waarde
programmeer je met de Opcom.De afwijking die je ingeeft zijn volgens mij procenten en dit kan uiteraard positief of negatief zijn.
Positief als de boordcomputer te zuinig aan geeft en negatief
indien de BC een te hoog verbruik aangeeft27 oktober 2010 om 19:59 #17576146Na een halve week rijden zitten er al weer aardig wat foutcodes in.
Met name de CIM geeft fouten:*************************ECU Identiteit begint*************************
Bron adres CIM
Bron adres: 0x00000245
Identiteit: 0x0002
Chassisnummer (VIN):
Onderdeelnummer:13112786
Software versie nummer: 805050111
Systeem omschrijving: EATON0400
Hardware sleutelcode: S001000521
Alpha code:
Productie datum: 021009
Code Index and version: 008 02Aantal opgeslagen foutcodes:2
B2657 – Circuit verlichting, storing
(00) – Niet aanwezigU2102 – CAN-Bus (lage snelheid) maximale configuratielijst niet geprogrammeerd
(0F) – AanwezigOp 1 van de foutcodes: B2657 vond ik dit interessante topic:
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=16171.0
Ik heb exact dezelfde CIM module, die dus vaak de geest geeft. Voordat ik overga tot vervanging zou ik graag eerst de aarding en stekkers controleren. Iemand enig idee waar het ding zit en hoe dat eruit ziet?
Dan wat foutcodes van de ventilator op de radiateur:
Bron adres ECM
Bron adres: 0x000007E0
Identiteit: 0x020A
Systeem naam: Z18XE
Chassisnummer (VIN):
Hardware nummer:2004000
Onderdeelnummer:9179499
Software versie nummer: 6586085116
Systeem omschrijving: SIEM 0100
Type acceptatie nummer: S02001
Hardware sleutelcode: S001000521
Programming Date: 20080926
Alpha code:
Software version: O15F201C
ECU variant coding: 0x00003900Aantal opgeslagen foutcodes:3
P1483 – Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 3
(06) – Niet aanwezigP1481 – Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 1
(06) – Niet aanwezigP1482 – Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 2
(06) – Niet aanwezigIk heb alle aansluitingen al losgehad en schoongemaakt, maar ik heb ergens gelezen dat vlak bij de ventilator ook een stuurapparaat is dat kapot kan gaan. Iemand hier ervaringen mee?
Dan nog 2 vage
Bron adres REC
Bron adres: 0x00000254
Identiteit: 0x0101
Chassisnummer (VIN):
Systeem naam: REC
Onderdeelnummer:13125489
Software versie nummer: 0000038F
Systeem omschrijving: LEAR 0400
Hardware sleutelcode: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Alpha code: BBAantal opgeslagen foutcodes:1
B3596 – Ongeldige defectcode – negeren a.u.b.!
(00) – Niet aanwezig*************************ECU Identiteit beeindigd*************************
*************************ECU Identiteit begint*************************
Bron adres UEC
Bron adres: 0x00000253
Identiteit: 0x0101
Chassisnummer (VIN):
Systeem naam: UEC
Onderdeelnummer:13112918
Software versie nummer: 0000038F
Systeem omschrijving: LEAR 0400
Alpha code: AKAantal opgeslagen foutcodes:1
B3596 – Ongeldige defectcode – negeren a.u.b.!
(00) – Niet aanwezigWat moet je daar nou mee?
Dan nog 2 van de DIS
Bron adres DIS
Bron adres: 0x00000246
Identiteit: 0x0304
Hardware nummer:13132281
Onderdeelnummer:13132282
Software versie nummer: 08.08.14.07
Systeem omschrijving: VDO 0400
Alpha code: EQ
Code Index and version: 008 02Aantal opgeslagen foutcodes:2
U2122 – CAN-Bus geen communicatie met radio
(00) – AanwezigU2123 – CAN-Bus geen communicatie met cd-wisselaar
(00) – AanwezigHij blijft hier mee zeuren, ondanks dat ik heb aangegeven dat er geen radio inzit..:vertag
27 oktober 2010 om 20:30 #17576147U2102 – CAN-Bus (lage snelheid) maximale configuratielijst niet geprogrammeerd (0F) – Aanwezig
Je moet bij de CIM de low speed canbus configuratie goed programmeren.
Hier is iets fouts geprogrammeerd.Ongeldige defectcodes moet je gewoon negeren (staat er ook bij!!)
De rest v/d codes weet ik zo niet.
27 oktober 2010 om 20:48 #17576148hmm, dan zal ik eerst bij de dealer even een lijst met ingebouwde optie moeten aanvragen..
ben vrijwel zeker van 90% van de opties, maar bijvoorbeeld een passasiergsdeurmodule.. ? (PDM)
geen idee wat dat is..
hmm, heb het nu zo’n beetje storings vrij. was vergeten de bcm te configureren. Heb bij low-speed een keer alles aangezet, en dan kun je zien wat er wel en wat er niet in de auto zit..:thumbup
27 oktober 2010 om 21:42 #17576149PDM is de aansturing CV en indien aanwezig sluiten van de ruit met AB of sleutel in de öp slot stand houden. Of b.v. selectief openen, dus alles of alleen bestuurder-deur. Tis bij mijn D ook mogelijk, 1 keer drukken=l.deur open 2 keer drukken is alles open. MAAR dat werkt niet want in het gewone menu is die optie grijs en niet mogelijk omdat 2 keer drukken gebruikt wordt voor “Lead me to the car”.
Zal ws met de Op-Com wel om te schakelen zijn maar kan het met mijn nieuwe Op-Com ff niet proberen wegens al een week een forse griep:cry
28 oktober 2010 om 20:18 #17576150Vandaag met suc6 de lege PIC van mijn OPCOM geflashed!!!
Had even wat voeten in aarde maar hij werkt!
:wors28 oktober 2010 om 21:16 #17576151origineel gepost door Laagvlieger
Vandaag met suc6 de lege PIC van mijn OPCOM geflashed!!!
Had even wat voeten in aarde maar hij werkt!
:worsJij bent goed bezig….:wors:wors:wors
31 oktober 2010 om 19:48 #17576152heb net ook een op-com setje besteld,
bij http://www.pagershop.nhope dat deze wel werkt,
had er al 1ntje maar kreeg hem niet werkend,
het schijnt dat je de software moet installeren als alles op de auto is aangesloten
iemand een idee of dat waar is??
31 oktober 2010 om 20:00 #17576153origineel gepost door dondevo
heb net ook een op-com setje besteld,
bij http://www.pagershop.nhope dat deze wel werkt,
had er al 1ntje maar kreeg hem niet werkend,
het schijnt dat je de software moet installeren als alles op de auto is aangesloten
iemand een idee of dat waar is??
Dat heb ik niet hoeven doen.
Moest de cd op de hardeschijf zetten.
En van daar uit de opcom installeren.31 oktober 2010 om 20:06 #17576154staan genoeg links met werkende software in dit topic.
maar heb jij daar 100 euro voor betaald!!!!
daar koop ik er 4 voor man!!31 oktober 2010 om 20:18 #17576155ja ik las het net bij de advertentie dat het zo moet.
100 euro zo gek ben ik ook weer niet,
ik heb deze gekochthttp://www.pagershop.nl/product_info.php?products_id=535
als hij niet goed is verkoop ik hem wel weer even kijken of hij werkt
zo als er al stond zijn veel software dus zal er heus wel 1 ntje werken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.