Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › OP-COM
- Dit onderwerp bevat 1,803 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2021om 10:08 door bAstraJ2011.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2010 om 07:01 #17576106
Die F is van de temperatuur sensor die de geest heeft gegeven.
24 oktober 2010 om 07:22 #17576107Tis al weer voor mekaar!
24 oktober 2010 om 09:47 #17576108de u meldingen die je daar ziet kan je meestal negeren, dat is een op-com kwaaltje.
Dit is niet een op-com kwaaltje dit heb je met de tech2 ook.
Is gewoon een CAN-bus communicatiestoring tussen 2 ECU´s.
Meestal doordat het even druk is op de BUS :P24 oktober 2010 om 10:02 #17576109BUS > Openbaar vervoer, zelfde verhaal haha…
24 oktober 2010 om 10:27 #17576110origineel gepost door McLambo
Vandaag weer verder zitten klooien, en ik heb nu het systeem weer aardig op orde.Valt me wel op dat ik 2x een functie tegenkwam waarbij vermeld werd dat deze in toekomstige versies beschikbaar werden.
Als ik bij de motor ECU kijk, is bij mij de knop speciale functies niet beschikbaar… ik kan dus ook niet de learning blocks clearen….
iemand enig idee hoe dit kan?
Overigens vanmorgen ff bij Eddepet langs geweest, en daarvoor moest ik zo’n 200 km rijden… gisteravond had ik tijdens het klooien de snelheids waarschuwing voor arabische landen per ongelijk aangezet. gevolg: telkens als ik boven de 120 km/h reed: ping ping ping ping ping ping ping :swear Dat was een lange rit :cry Gelukkig staat het nu weer uit :thumbup
Ja , een Opcom is leuk, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.. voor je het weet werkt er helemaal niks meer..
Er staat ergens een verhaaltje op het net, waar iemand alleen maar bezig was met zijn opcom settings te veranderen, totdat hij helemaal geen communicatie meer had, en dus de auto zo dood als een pier was.
Bleek dat ecu geen enkel stuur apparaat meer te herkennen.
Ecu hebben ze opnieuw moeten flashen extern, om alles weer aan de praat te krijgen.
Kijk dus uit, en weet wat je doet met een opcom, het is geen speelgoed!!!!24 oktober 2010 om 12:06 #17576111origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door McLambo
Vandaag weer verder zitten klooien, en ik heb nu het systeem weer aardig op orde.Valt me wel op dat ik 2x een functie tegenkwam waarbij vermeld werd dat deze in toekomstige versies beschikbaar werden.
Als ik bij de motor ECU kijk, is bij mij de knop speciale functies niet beschikbaar… ik kan dus ook niet de learning blocks clearen….
iemand enig idee hoe dit kan?
Overigens vanmorgen ff bij Eddepet langs geweest, en daarvoor moest ik zo’n 200 km rijden… gisteravond had ik tijdens het klooien de snelheids waarschuwing voor arabische landen per ongelijk aangezet. gevolg: telkens als ik boven de 120 km/h reed: ping ping ping ping ping ping ping :swear Dat was een lange rit :cry Gelukkig staat het nu weer uit :thumbup
Ja , een Opcom is leuk, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.. voor je het weet werkt er helemaal niks meer..
Er staat ergens een verhaaltje op het net, waar iemand alleen maar bezig was met zijn opcom settings te veranderen, totdat hij helemaal geen communicatie meer had, en dus de auto zo dood als een pier was.
Bleek dat ecu geen enkel stuur apparaat meer te herkennen.
Ecu hebben ze opnieuw moeten flashen extern, om alles weer aan de praat te krijgen.
Kijk dus uit, en weet wat je doet met een opcom, het is geen speelgoed!!!!Zo’n situatie had ik al tijdens het eerste uur ‘ klooien’ (zie paar posts terug). Had motor ECU gereset, maar daarna moet je de security code er weer in zetten, en vervolgens een aantal andere ECUs resetten.Op dat moment deed de auto dus ook helemaal niets meer, en kon ik niet meer starten.
Dat was wel even een griezelig moment, maar het is weer goed gekomen. Software spreekt aardig voor zich.
Toch zou ik eens graag een nederlandse handleiding willen zien, om een en ander te verduidelijken.
En als iemand antwoord heeft op de vraag over de learning blocks…
24 oktober 2010 om 12:45 #17576112Heb ook ergens een waarschuwing van iemand gelezen DRUK NOOIT OP RESET ECU !!! (volgens mij was het spacejam die dat zei).
24 oktober 2010 om 13:01 #17576113Volgens mij kan je hem met de laatste versie wel weer repareren als je dat hebt gedaan. (Eigen risico om het uit te proberen :P)
24 oktober 2010 om 13:21 #17576114Yep, is me gelukt! is vrij simpel eigenlijk. Je moet opnieuw de security code erin programmeren dacht ik.
25 oktober 2010 om 16:35 #17576115Vandeweek moet ik een sloopteller in een Astra H diesel bouwen.
Toch kan ik NERGENS de optie vinden om de tellerstand aan te passen. Alleen die ene die maar 1 keer kan (dagteller programmeren). Ik hoor hier mensen over de eprom maar dat kan ik nergens terugvinden in de IPC.
iemand een idee?25 oktober 2010 om 16:58 #17576116gaat dat eigenlijk nog wel bij de astra h?
Alleen de dagteller is dan toch ook genoeg?
25 oktober 2010 om 18:15 #17576117Welke auto’s gaat het wel bij dan? Astra G/Vectra B enzo?
Dagteller is genoeg ja. maar was gewoon benieuwd.
Nou we gaan het gewoon proberen zodra de teller binnen is.25 oktober 2010 om 18:19 #17576118Vandaag het cd’tje wat erbij zat geprobeerd, op zoek naar een handleiding.
Het duurde nog geen 10 seconden, of McAfee virusscan begon te gillen. Staan allemaal trojans op de cd.Die is dus regelrecht de prullenbak in gegaan. Iemand nog een handleiding van de laatste versie? 082010
25 oktober 2010 om 18:44 #17576119nee mcAfee is gewoon zo’n zeik programma ;)
ik gebruik avast en die meldt er helemaal niks over.
begint een beetje een trend te worden dat crack files gelijk worden gezien als virus of trojan.25 oktober 2010 om 18:47 #17576120origineel gepost door sw_reijnders
nee mcAfee is gewoon zo’n zeik programma ;)ik gebruik avast en die meldt er helemaal niks over.
begint een beetje een trend te worden dat crack files gelijk worden gezien als virus of trojan.Klopt als een bus, gewoon instaleren en geen paniek joh.
25 oktober 2010 om 19:33 #17576121origineel gepost door Edvries
origineel gepost door sw_reijnders
nee mcAfee is gewoon zo’n zeik programma ;)ik gebruik avast en die meldt er helemaal niks over.
begint een beetje een trend te worden dat crack files gelijk worden gezien als virus of trojan.Klopt als een bus, gewoon instaleren en geen paniek joh.
Jongens geloof mij nou maar; dit was geen keygen trojan , virus zat in de software zelf. Weg met die zooi. T’ is mijn dagelijkse werk; als je ziet wat een puinhoop een virus aan kan richten, ik neem er geen enkel risico meer mee.
25 oktober 2010 om 19:33 #17576122origineel gepost door Edvries
origineel gepost door sw_reijnders
nee mcAfee is gewoon zo’n zeik programma ;)ik gebruik avast en die meldt er helemaal niks over.
begint een beetje een trend te worden dat crack files gelijk worden gezien als virus of trojan.Klopt als een bus, gewoon instaleren en geen paniek joh.
Jongens geloof mij nou maar; dit was geen keygen trojan , virus zat in de software zelf ( die al zwaar verouderdwas) . Weg met die zooi. T’ is mijn dagelijkse werk; als je ziet wat een puinhoop een virus aan kan richten, ik neem er geen enkel risico meer mee.
Is er overigens nog andere software die met deze interface samenwerkt? Of moet ik daar dan weer een apart OBDII kasje voor kopen?
25 oktober 2010 om 20:34 #17576123Volgens mij is deze alleen speciaal gemaakt voor de opcom software.
Wil je verschillende merken uitlezen, kun jet het beste een Elmscan5 kopen…is relatief goedkoop en kan alle merken uitlezen.
Software die ze hiervoor gebruiken is van palmerperformance Scanxl.
Werkt als een nieuwe.. sterker nog lees maar eens wat je er allemaal mee kunt….26 oktober 2010 om 05:59 #17576124origineel gepost door McLambo
Die is dus regelrecht de prullenbak in gegaan. Iemand nog een handleiding van de laatste versie? 082010Laatste versie?
Dat is de oudste versie.de eerste 2 cijfers staan voor het jaartal, niet de laatste.
26 oktober 2010 om 06:19 #17576125Volgens mij niet. Mijn software heet toch echt: OP-COM.CHINA.08-2010
26 oktober 2010 om 06:45 #17576126ja maar dat is niet de “officiële” naamgeving.
Dit is de officiële site van opcom:
http://www.op-com.hu/Downloads_EN.aspx
Hier zie je ook de laatste versie.26 oktober 2010 om 07:35 #17576127Juist, en is die versie nieuwer dan de china versie… ? is van april dit jaar… lijkt mij dat de china versie inmiddels al bij is?
26 oktober 2010 om 07:39 #17576128die china clone zal wel ongeveer hetzelfde zijn ja, als je kijkt naar de changelog en wat er in de china clone zit.
26 oktober 2010 om 07:47 #17576129De laatste werkende illegale versie is 090812d.
Van de nieuwe legale (beginnende met 10) moet je afblijven, die slopen je illegale interface.
De versie die jij hebt is 082010, dat is een van de oudste versies.
Hier zijn de gekraakte versies te krijgen: http://opcomforum.yolasite.com/software.php
26 oktober 2010 om 07:56 #17576130BETER! ik ga het zo in de lunchpauze ff proberen. Thanks!
/edit: zojuist even alle versies getest van die site, maar dat zijn allemaal oudere versies dan ik nu gebruik. Ik heb de 2010 Opels er ook in zitten, en bij al die versies van die site ontbreken ze.
Overigens weer veel virus meldingen. BRRR :o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.