Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › OP-COM
- Dit onderwerp bevat 1,803 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2021om 10:08 door bAstraJ2011.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2010 om 15:27 #17576056
bij mij is de kmstand in de ecu om één of andere reden 150km lager dan in de tellerunit. Geen idee hoe dat komt eigenlijk.
13 oktober 2010 om 15:31 #17576057origineel gepost door Lamborghini
Heren, dat ga je hier toch niet bespreken. Voor de goede orde is dit naar mijn weten simpelweg verboden.Ik zou graag nog lang gebruik willen maken van dit forum dus als het even kan…
Het terug draaien van de km stand is niet verboden.
Je mag hem alleen niet verkopen.13 oktober 2010 om 15:49 #17576058Als je bij de dealer gewoon je beurten laat doen, kom je vanzelf in de Nationale Autopas. Maar dan nog: bij mijn VOD krijg je een eigen pagina waar je kunt inloggen en div. gegevens vind over je karretje met het verzoek evt. fouten te melden. Heb ik dus gedaan want er staat op die paag 100.000 Km teveel vermeld! Antwoord:….. kunnen we niet veranderen. Sukkels!!
13 oktober 2010 om 17:21 #17576059Sorry foremleden,
In al mijn enthousiasme wilde ik alle zaken uitproberen met de op-com, niet denkende aan alle bijkomstigheden.
Om de zaak niet te flessen wilde ik ook de kilometerteller maar aanpassen met 1 kilometer.
Het vreemde wat ik nu wel zie is dat mijn kilometer teller gewoon doortelt met de oude stand, maar als ik de ecu uitlees komt het verschil uit op 1 kilometer. Ik kan niet tot een andere conclusie komen dat de ecu waarde gemuteerd kan worden.
mvg marc
13 oktober 2010 om 18:27 #17576060ECU waarde, of de waarde van de teller (instrument) in op-com
Ik heb ook al liggen klooien met de kilometers.
heb de mijne op 0 gezet, ben 5 km gaan rijden, en kwam in de Teller weer op 5km uit.
weer terug gezet naar oude stand +5 km, en nu staat ie weer prima.
even getest ivm eventuele tellerwissel.
Willem
14 oktober 2010 om 14:24 #17576061Hmm waar staat die optie verstopt bij jullie?
Binnenkort moet ik een sloopteller voor een kennis inbouwen.
Zou wel mooi zijn als de km stand een beetje overeen kwam met de huidige.14 oktober 2010 om 16:54 #17576062Instrument > Eeprom (links onderin scherm als je instrument heb gekozen.
daar kan je de KM stand aanpassen.
Willem
14 oktober 2010 om 18:12 #17576063Ok dank je. Morgen nog eens kijken.
14 oktober 2010 om 18:29 #17576064Kun je ook het stationair toerental afstellen of opnieuw laten inleren met een opcom?
14 oktober 2010 om 18:29 #17576065Kun je ook het stationair toerental afstellen of opnieuw laten inleren met een opcom?
14 oktober 2010 om 19:41 #17576066als het stationair niet klopt is er iets aan de hand.
Dit is echter alleen te stellen met een Opel Tech (als je mazzel hebt.
Je kunt ook kijken welke stationair toerental is ingesteld.
Willem
14 oktober 2010 om 22:35 #17576067weet iemand hoe je de “check control” aanzet met de op-com?
Bij mij is hij ooit aangezet met de tech2, ik weet wel dat het ook gewoon een optie van was van in/uitschakelen en geen code index.
15 oktober 2010 om 07:47 #17576068origineel gepost door wim-v6
als het stationair niet klopt is er iets aan de hand.Dit is echter alleen te stellen met een Opel Tech (als je mazzel hebt.
Je kunt ook kijken welke stationair toerental is ingesteld.
Willem
Zoals eerder aangegeven; ik heb vacuum gaatje in mijn gasklephuis opgeboord, en daarna loopt de motor te langzaam stationair, waardoor hij gaat bokken en stotteren.
Kan ik met opcom het ingestelde toerental wel uitlezen?
Als ik de ECC aanzet gaat hij van 600rpm naar 800 rpm stationair lopen. Rijdt ook makkelijker weg vanuit stilstand.
15 oktober 2010 om 11:36 #17576069origineel gepost door wim-v6
ECU waarde, of de waarde van de teller (instrument) in op-comIk heb ook al liggen klooien met de kilometers.
heb de mijne op 0 gezet, ben 5 km gaan rijden, en kwam in de Teller weer op 5km uit.
weer terug gezet naar oude stand +5 km, en nu staat ie weer prima.
even getest ivm eventuele tellerwissel.
Willem
Ben hier ook mee aan het kloten geweest.
km stand veranderd ,maar niet mee gereden.maar bij mij kon ik de originele km stand terug lezen.
en zo dus ook weer terug zetten.Had de stand wel onthouden natuurlijk.
15 oktober 2010 om 19:43 #17576070@mclambo Wat voor een auto en motor hebben we het over?
Als je gaatjes in je gasklephuis opboort kan dit nooit onregelmatig lopen tot gevolg hebben. Stationair toerental zal juist omhoog gaan!Verders is het zelfs met de TECH2 niet altijd mogelijk om bij elk type motor stationair toerental in te stellen. Dit is een vaste waarde en dit bijstellen heeft ook geen zin.
Omdat er waarschijnlijk iets anders mis is. Toerental omhoogstellen (als dit zou kunnen) is dan ook geen oplossing van het probleem.16 oktober 2010 om 20:05 #17576071Vandaag me OP-COM binnen gekregen en moet zeggen: vette shit! Je kunt echt enorm veel zien over je auto. Zo ben ik erachter gekomen dat de hendel van me CC inderdaad de boosdoener is. Zodra ik daar alleen maar tegen blaas geeft de software aan dat die de hendel niet meer ziet (en dus de CC uit valt).
Twee vragen zijn er nu echter bij me opgekomen.
– Omdat ik nooit een melding kreeg bij het niet dragen van een gordel verwachtte ik dat de vorige eigenaar dat heeft uitgezet. Na uitlezing blijkt dat inderdaad zo te zijn omdat de sensor van de riem aan geeft dat die vast zit terwijl dat helemaal niet zo is. Hoe kan ik dit nu weer terug zetten op origineel?– Ik wil het programmeren deel ook in gaan maar moet dan de security code invoeren. Welke code is dat? Eentje die op mijn CarPass staat?
16 oktober 2010 om 20:20 #17576072kijk mooi . . . weer een tevreden gebruiker.
hoe dat zit over die gordel, geen idee. Heeft de vorige misbruiker niet gewoon de schakelaar kort gesloten in de gordel houder (of hoe heet dat ding :hmmz)
De security code staat gewoon op de Carpass
16 oktober 2010 om 21:13 #17576073Bij een Vectra kun je dat volgens mij programmeren in de BCM.
16 oktober 2010 om 21:14 #17576074origineel gepost door Laagvlieger
Bij een Vectra kun je dat volgens mij programmeren in de BCM.Hee, hoe is het met die opcom van jou..???
Al werkend…;)16 oktober 2010 om 22:59 #17576075origineel gepost door Laagvlieger
@mclambo Wat voor een auto en motor hebben we het over?
Als je gaatjes in je gasklephuis opboort kan dit nooit onregelmatig lopen tot gevolg hebben. Stationair toerental zal juist omhoog gaan!Verders is het zelfs met de TECH2 niet altijd mogelijk om bij elk type motor stationair toerental in te stellen. Dit is een vaste waarde en dit bijstellen heeft ook geen zin.
Omdat er waarschijnlijk iets anders mis is. Toerental omhoogstellen (als dit zou kunnen) is dan ook geen oplossing van het probleem.Z1.8XE Ik heb me laten vertellen dat voor deze motor het stationair toerental wel instelbaar is… :hmmz
17 oktober 2010 om 07:59 #17576076Z18XE: Vacuumslang achter op gasklep lek, Gasklephuis vervuilt, slechte massa stuurapparaat, slechte luchtmassameter en slecht stuurapparaat zelf!! Vaak komt die samen met de luchtmassameter! Stationair toerental veranderen bij een Z18XE heb ik nog nooit hoeven doen! Het was altijd 1 van bovenstaande oplossingen.
Trap maar eens een stuk met die auto. Dan zul je merken dat hij vrij “dood” aanvoelt. Hij rijd wel. Hij trekt goed op. Maar reageert gewoon niet fijn op het gas. Stationair lopen ze dan te laag en beginnen ze een beetje te zagen.
@ Afterburner. Ik heb een nieuwe Programmer besteld. LVP programming is uitgeschakeld op deze PIC’s. Dus heb nu een normale programmer besteld. zal komende week binnen zijn als het goed is.
17 oktober 2010 om 12:09 #17576077Ik zal er eens naar kijken bij de 150.000 km beurt, die binnenkort moet gebeuren.
Gelukkig heb ik niet echt klachten op dit moment, behalve het stationair toerental als ik het gaatje in het gasklephuis opboor.Ik heb je even een u2u gestuurd.
20 oktober 2010 om 11:34 #17576078Heb de op-com binnen en deze werkt uitstekend.
Wil mijn verbruik in de boordcomputer corrigeren. Deze is altijd ongeveer 5 % te pessimistisch.
Dit moet met de op-com kunnen alleen heb geen idee via welke menu’s ik dit kan aanpassen.
Heeft iemand dit al eens gedaan ??20 oktober 2010 om 13:32 #17576079origineel gepost door Laagvlieger
Z18XE: Vacuumslang achter op gasklep lek, Gasklephuis vervuilt, slechte massa stuurapparaat, slechte luchtmassameter en slecht stuurapparaat zelf!! Vaak komt die samen met de luchtmassameter! Stationair toerental veranderen bij een Z18XE heb ik nog nooit hoeven doen! Het was altijd 1 van bovenstaande oplossingen.Trap maar eens een stuk met die auto. Dan zul je merken dat hij vrij “dood” aanvoelt. Hij rijd wel. Hij trekt goed op. Maar reageert gewoon niet fijn op het gas. Stationair lopen ze dan te laag en beginnen ze een beetje te zagen.
@ Afterburner. Ik heb een nieuwe Programmer besteld. LVP programming is uitgeschakeld op deze PIC’s. Dus heb nu een normale programmer besteld. zal komende week binnen zijn als het goed is.
mooi , ben benieuwd.stuur me even een u2u wat voor een programmer het is geworden….ik heb begrepen dat willem.org ermee is gestopt…
21 oktober 2010 om 20:33 #17576080Nieuwe Op-Com vandaag binnengekregen. Interface-test gaf 1.33 firmware en werd direct geupdate naar 1.39. geeft de mens weer moed:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.