Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › OP-COM
- Dit onderwerp bevat 1,803 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 maart 2021om 10:08 door bAstraJ2011.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2010 om 11:25 #17575630
Ik heb hem gisteren op mijn Windows XP PC aan de praat gekregen. Ik heb er nu ook versie 1.39 op staan. Ik krijg alleen de de Vectra C nog niet uitgelezen, ik krijg telkens de melding dat hij niet met de ECM kan communiceren. :(
3 april 2010 om 12:34 #17575631Ik heb hem gisteren op mijn Windows XP PC aan de praat gekregen. Ik heb er nu ook versie 1.39 op staan. Ik krijg alleen de de Vectra C nog niet uitgelezen, ik krijg telkens de melding dat hij niet met de ECM kan communiceren
lees je hem wel uit met de toepassing op CAN-bus. ? (CAN)
Vectra C heeft namelijk een Can-Bus systeem.ik wilde mijn astra ook uit lezen de eerste keer , maar toen stond hij op ODB pin 10/7
3 april 2010 om 13:35 #17575632origineel gepost door Erwin
Vanmiddag mijn opcom binnen gekregen. Ik krijg hem helaas niet aan de praat onder Windows 7. Ook via de manuele driver installatie lukt het me niet. Heeft iemand tips om hem wel onder W7 aan de praat te krijgen?Bij mij werkt hij wel onder Windows 7 op mijn laptop. Volgens mij ging de installatie in eerste instantie niet goed. Toen ik bij apparaatbeheer keek stonde de op com daar met een uitroepteken. Ik heb toen op rechter muisknop geklikt op de OPCom met uitroepteken – Stuurprogramma bijwerken – Op Mijn Computer naar stuurprogramma’s zoeken – Bladeren – en toen de lokatie aangewezen waar de driver stond op de CD-rom. Dit was bij mij d:OP-COMBefore the firmware upgrade usingOPCOM081016_EB/OPCOM081016_ENDriver
Vervolgens werd hij wel geinstalleerd en herkend.
3 april 2010 om 14:48 #17575633Ik heb inderdaad de can bus geselecteerd, je kan daarna de volgende diagnostic connector selecteren:
Pin #3
Pin #7
Pin #8
Pin #12HS CAN
MS CAN
SW CANIk heb diverse geprobeerd maar krijg hem met geen een instelling aan de praat.
origineel gepost door de_som
Bij mij werkt hij wel onder Windows 7 op mijn laptop. Volgens mij ging de installatie in eerste instantie niet goed. Toen ik bij apparaatbeheer keek stonde de op com daar met een uitroepteken. Ik heb toen op rechter muisknop geklikt op de OPCom met uitroepteken – Stuurprogramma bijwerken – Op Mijn Computer naar stuurprogramma’s zoeken – Bladeren – en toen de lokatie aangewezen waar de driver stond op de CD-rom. Dit was bij mij d:OP-COMBefore the firmware upgrade usingOPCOM081016_EB/OPCOM081016_ENDriver
Vervolgens werd hij wel geïnstalleerd en herkend.
Dit heb ik ook geprobeerd (zo staat het ook in de bijgeleverde manual), maar helaas zonder succes.
3 april 2010 om 16:08 #17575634ik kwam er achter als ik de can selecteerde wat dus niet werkt in de b1 ook de melding kreeg van de ecm not found.
toen ik terug ging naar de kw protocol werkte het nog steeds niet.
pas bij het ontkoppelen van de opcom van de odb stekker.
werkte het pas weer met de kw protocol.
dus het zal een bugje wezen van de opcom.3 april 2010 om 17:30 #17575635Net de firmware van de op com geüpgraded naar 1.39, daarmee werkt hij op de oude software die eigenlijk geschikt is voor V1.33.
Leuk om alle sensoren en fout codes uit te lezen. Kun je er ook nog andere dingen mee zoals EGR uit programmeren?
4 april 2010 om 06:52 #17575636Net de firmware van de op com geüpgraded naar 1.39, daarmee werkt hij op de oude software die eigenlijk geschikt is voor V1.33.
Leuk om alle sensoren en fout codes uit te lezen. Kun je er ook nog andere dingen mee zoals EGR uit programmeren?
mooi dat het toch nog gelukt is !
8 april 2010 om 17:19 #17575637TIP: Gebruik de laatste versie van op-com (100315a) niet! Als je die opent is je op-com dus niet meer bruikbaar omdat de firmware update dat ding vernaggelt.
maar een nieuwe op-com halen :hmmz
achja, hij is goed te betalen :jerryWel jammer want met de nieuwe versie kan je ook code indexen programmeren.
8 april 2010 om 19:26 #17575638Wel jammer want met de nieuwe versie kan je ook code indexen programmeren.
Wat wil dat zeggen ?
Ik heb trouwens in de tussentijd gezien dat ik op-com heb , dat je echt veel dingen kunt uit lezen en aanpassen.
Je kunt zelfs de km-stand uit de ECU lezen.
8 april 2010 om 19:43 #17575639veel settings in de auto worden gedaan met een code-index, iets wat tot nu toe alleen maar weggelegd was voor de tech2.
8 april 2010 om 19:45 #17575640origineel gepost door stefanDTI
Wel jammer want met de nieuwe versie kan je ook code indexen programmeren.
Wat wil dat zeggen ?
Ik heb trouwens in de tussentijd gezien dat ik op-com heb , dat je echt veel dingen kunt uit lezen en aanpassen.
Je kunt zelfs de km-stand uit de ECU lezen.
Je kunt inderdaad een heleboel dingen uitlezen maar wat kun jij dan allemaal aanpassen?
8 april 2010 om 19:51 #17575641veel settings in de auto worden gedaan met een code-index, iets wat tot nu toe alleen maar weggelegd was voor de tech2.
Dat is nog interessanter !!
Laat het weten of het jou lukt !trouwens wel vervelend dat je nu weer een nieuwe op-com moet kopen.
Je kunt inderdaad een heleboel dingen uitlezen maar wat kun jij dan allemaal aanpassen?
Funties aan en uit zetten.
8 april 2010 om 19:55 #17575642met code indexen kan je bijvoorbeeld de boordcomputer activeren
uhp programmeren
navigatie inprogrammeren
radio inprogrammeren met audio indexen etc
en nog wat van dat spul.9 april 2010 om 17:11 #17575643AARH.
Heb ik mijn op com binnen.
krijg ik hem niet aan de gang :mad:9 april 2010 om 17:18 #17575644Ik las in onderstaand topic dat er een module te koop is waarmee je van alles kunt modificeren aan de verlichting e.d. Dit moet toch ook mogelijk zijn met de OP-COM of niet?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=124142
origineel gepost door stefanDTI
Funties aan en uit zetten.
Welke functies kun jij dan aan en uit zetten? Ik kan alleen enkele kleppen van de motor bedienen, maar b.v. niet de follow me home verlichting in stellen zodat deze aan gaat wanneer ik 2x op open druk.
9 april 2010 om 17:41 #17575645Edit Ik heb hem werkend.
Ikke blij :DEn ja hoor heb een fout code :(
10 april 2010 om 17:53 #17575646origineel gepost door Spacejam
TIP: Gebruik de laatste versie van op-com (100315a) niet! Als je die opent is je op-com dus niet meer bruikbaar omdat de firmware update dat ding vernaggelt.maar een nieuwe op-com halen :hmmz
achja, hij is goed te betalen :jerryWel jammer want met de nieuwe versie kan je ook code indexen programmeren.
wat zal hier de oorzaak van zijn.
volgens mijn kan de software dit niet veroorzaken.
dat kan volgens mijn alleen gebeuren bij het upgraden van de eeprom.
optie 1 laptop loopt vast halverwege het upgrade proces
eeprom is half geprogrammeerd en weet niet meer dat het een opcom is.
maar zou ook kunnen in de nieuwe versie dat er een beveiliging is ingebouwd om de illegale opcom te bestrijden.
denk maar aan de logo teken made in china bij het opstarten van de orginele software.
dus de nieuwe software herkent de kloon van een orginele opcom.
daar ben ik een beetje bang voor13 april 2010 om 21:56 #17575647hey mensen van het forumpje:)
Ik heb een vraagje!
Ik heb dus de op-com gekocht en bijbehorende software en het loopt allemaal maar ik heb dus een fout van me airbag maar hij wil deze niet resetten. Je moet toch op clear codes duwen of niet??groeten alain
waar kan dit aan liggen??
13 april 2010 om 21:57 #17575648als er daadwerkelijk iets mis is met je airbag, kun je de foutcode ook niet wissen he ;).
dan moet eerst het probleem opgelost zijn :P
14 april 2010 om 06:08 #17575649origineel gepost door scirocco60
origineel gepost door Spacejam
TIP: Gebruik de laatste versie van op-com (100315a) niet! Als je die opent is je op-com dus niet meer bruikbaar omdat de firmware update dat ding vernaggelt.maar een nieuwe op-com halen :hmmz
wat zal hier de oorzaak van zijn.
volgens mijn kan de software dit niet veroorzaken.
dat kan volgens mijn alleen gebeuren bij het upgraden van de eeprom.
optie 1 laptop loopt vast halverwege het upgrade proces
eeprom is half geprogrammeerd en weet niet meer dat het een opcom is.
maar zou ook kunnen in de nieuwe versie dat er een beveiliging is ingebouwd om de illegale opcom te bestrijden.
denk maar aan de logo teken made in china bij het opstarten van de orginele software.
dus de nieuwe software herkent de kloon van een orginele opcom.
daar ben ik een beetje bang voorhij begint met de firmware update en wist de oude (incl pic configuratie) en update hem vervolgens niet meer). Het is niet enkel bij die van mij gebeurd maar bij iedereen die de software heeft geopend. Als je of test interface druk is je op-com naar de klote.
17 april 2010 om 12:06 #17575650Hij doet het!!! Heb wel wat foutcodes….
waar is die lijst met foutcodes…… ik zie um nergens… zoek me suf…
18 april 2010 om 11:25 #17575651:afro :afro waar is die lijst met foutcodes…… ik zie um nergens… zoek me suf…
18 april 2010 om 12:15 #1757565220 april 2010 om 16:41 #17575653thanx!!
3 mei 2010 om 15:36 #17575654Nou ik reed net in dit bagger weer met 10km/h door een plas.. 5 minuten erna gaan mn TC en ABS lampjes aan.
net thuis gekomen en uitgelezen krijg ik deze foutcode’s :
P1390 – Wheel Speed Sensor 1 – G – Sensor Circuit
C0035 – Front Left Wheel Speed Sensor Circuit High Voltag
U2105 – CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
B0250 – Footwell Flap Motor Circuit Open or Low Voltage
(06) – Not presentB0176 – Left Air Outlet Temperature Sensor Interior Circuit High Voltage
(05) – Not presentB0181 – Left Air Outlet Temperature Sensor Footwell Circuit High Voltage
(05) – Not presentB0512 – Right Air Outlet Temperature Sensor Interior Circuit High Voltage
(05) – Not presentB0517 – Right Air Outlet Temperature Sensor Footwell Circuit High Voltage
De B storingen zijn van mn ECC, deze werkte verleden week ineens niet meer, even opnieuw auto gestart en hij werkte weer.
lijkt wel of alles een te hoge spanning krijgt???
heb even bij de linkervoorwiel sensor gekeken via opcom, en daar gaf hij 11,9V, auto stond op contact, dus geen draaiende motorheb alles gereset, en ga zo even een stukje rijden ik zal kijken welke allemaal terugkomen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.