OP-COM werkend krijgen

Forumindex Forums Overige Op-Com OP-COM werkend krijgen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367554
    DylanD078
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2018

      Ik heb een tijd terug een Op-Com gekregen met installatie CD erbij. Nu heb ik deze geïnstalleerd er zit ook een Engelse handleiding bij, maar kom ik helaas maar tot stap 3.

      Na installatie kan ik het programma openen en moet ik het interface type selecteren, dat is gelukt. Vervolgens moet ik de interface testen. De hardware ligt al aangesloten maar is niet geïnstalleerd. Dus krijg ik de foutmelding “Please connect your interface to the USB port, or install the USB driver!” Het laatste dus.

      15635337519863776125741625943582

      Als ik vervolgens in de installatiemap kijk bij drivers kom ik het volgende tegen:

      15635338669096217639584293309959

      Op deze “DPinst” klikken heeft geen zin zowel x64 als x32. Ik heb een Windows 10 laptop x64 met een Intel i5, is deze software misschien te oud en mijn versie Windows te nieuw?

      Als ik bij stuurprogramma bijwerken handmatig zoek, te zien bij bovenste foto, en ik selecteer de map drivers in het op-com bestand vind hij deze wel maar krijg ik de volgende melding:

      15635342193247760816328396067440

      Wie kan mij helpen? Het is de eerste keer ik dit probeer aan te sluiten, heb het nodig om mijn Astra uit te lezen.

      Groetjes!

      #18367589
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18367554]Ik heb een tijd terug een Op-Com gekregen met installatie CD erbij. Nu heb ik deze geïnstalleerd er zit ook een Engelse handleiding bij, maar kom ik helaas maar tot stap 3. Na installatie kan ik het programma openen en moet ik het interface type selecteren, dat is gelukt. Vervolgens moet ik de interface testen. De hardware ligt al aangesloten maar is niet geïnstalleerd. Dus krijg ik de foutmelding “Please connect your interface to the USB port, or install the USB driver!” Het laatste dus. Als ik vervolgens in de installatiemap kijk bij drivers kom ik het volgende tegen:  Op deze “DPinst” klikken heeft geen zin zowel x64 als x32. Ik heb een Windows 10 laptop x64 met een Intel i5, is deze software misschien te oud en mijn versie Windows te nieuw? Als ik bij stuurprogramma bijwerken handmatig zoek, te zien bij bovenste foto, en ik selecteer de map drivers in het op-com bestand vind hij deze wel maar krijg ik de volgende melding:  Wie kan mij helpen? Het is de eerste keer ik dit probeer aan te sluiten, heb het nodig om mijn Astra uit te lezen. Groetjes![/quote]

        De juiste drivers installeren en alles installeren als adminstrator onder windows 10 zie hieronder nog een link uit forum

        https://opel-forum.nl/forums/topic/how-to-op-com-driver-installeren-windows-10/

        #18367834
        guidockx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2019

          Start uw pc opnieuw op om het aanmeldingsscherm weer te geven en houd de Shift-toets ingedrukt terwijl u Aan/uit  > Opnieuw starten selecteert in de rechterbenedenhoek van het scherm. Nadat de computer opnieuw is opgestart, selecteert u Problemen oplossen >dan geavaceerde opties> opstart instellingen Windows wijzigen> opnieuw opstarten >F7 indrukken of 7 indrukken> je PC start op  en e kan je driver installeren ( deze is zonder geldige hantekening : Chinees) je programma werkt normaal…Afhankelijk van je windows versie en updates zal je mogelijk ieder keer als je wil je OP-COM gebruiken , je PC zo heropstarten! IK had het met een PC na windows update, voordien kon ik OP-COM gewoon gebruiken , nu moet ik hem zo opstarten!

          Hopelijk lukt het wel en heb je met deze wat minder zoekwerk dan ik… maar graag gedaan.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.