op-com software

Forumindex Forums Overige Op-Com op-com software

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17964786
    groothuis27
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 April 2010

      ob2 kabel van mijn maat [ die heeft er 1 gekocht met volvo software] geprobeerd met opcom-nl software die ik had gedownload .
      maar het geheel draaid niet , kan nergens zien of dat ik verbinding heb met mijn auto [ moet trouwens de motor draaien of alleen op het contact ?] laptop geeft aan als ik de opcom icoon aanklik dat ik de driver voor de kabel ofzo moet instaleren .
      de kabel past opzich wel en er gaat ook een lampje branden in de kabel [ bij de aansluiting in de auto , ook als de auto uitstaat] .
      zou het kunnen dat er in de print in de kabel iets zit wat alleen communiceerd met volvo software ?
      kreeg op een gegeven moment wel ruzie met de laptop , wilde geen internet verbinding meer maken , dus in datum terug gezet [ software eraf ] en geheel draaid weer .
      dus daar zit iets niet goed in , heb hier ook nog een chins clown versie liggen kan kijke of die wel werkt anders zien aan een speciale opel kabel zien tekomen .
      kun je me verder helpen ?

      #17964787
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Snap niet wat je bedoeld met de volvo software op de ODB2 kabel op een kabel kan je geen software installeren :wtf

        Maar wat betreft de driver als je de op-com map hebt waaruit je de op-com software installeert als het goed is staat daar ook een map drivers.

        Als je nu met je rechter muis knop op computer klikt en dan eigenschappen en apparaat beheer dan staat als het goed is bij overige apparaten de op-com met je rechter muis knop op op-com klikken en dan stuurprogamma bijwerken en aanklikken dat je de driver zelf wil installeren en zoek dan die map drivers op waaruit je de software installeerd dan op volgende klikken en dan zou die het moeten doen.

        #17964788
        groothuis27
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 April 2010

          dat snap ik ook dat je op de kabel niks kunt installeren , maar weet dus niet of iedere obd2 kabel universeel is tegebruiken in ieder merk auto , of dat ieder merk zijn eigen obd2 kabel heeft .
          weet niet of er een printplaatje in zit ofzo die communiseerd met alleen maar de bij passende software [ dus die obd2 kabel van mijn maat of die alleen werkt met de bij hem bij geleverde volvo software ] ofdat het kabeltje universeel is en draaid met iedere in mijn geval dus opel software !
          snap je nu wat ik bedoel .
          had de opcom-nl software uitgepakt op mijn laptop en toen de kabel er aan gehangen [ eerst zo , toen ook nog eens aangesloten op de auto ] maar er verschijnt geen automatisch instalatie scherm en zie ook niks bij mijn computer verschijnen .
          heb voor de zekerheid 3 verschillende usb poorten geprobeerd.

          e=”Opeltje17″]Snap niet wat je bedoeld met de volvo software op de ODB2 kabel op een kabel kan je geen software installeren :wtf

          Maar wat betreft de driver als je de op-com map hebt waaruit je de op-com software installeert als het goed is staat daar ook een map drivers.

          Als je nu met je rechter muis knop op computer klikt en dan eigenschappen en apparaat beheer dan staat als het goed is bij overige apparaten de op-com met je rechter muis knop op op-com klikken en dan stuurprogamma bijwerken en aanklikken dat je de driver zelf wil installeren en zoek dan die map drivers op waaruit je de software installeerd dan op volgende klikken en dan zou die het moeten doen.[/quote]

          #17964789
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Volgens mij zijn die kabels gewoon universeel te gebruiken.

            #17964790
            groothuis27
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 April 2010

              kreeg net van een ander door van niet

              #17964791
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Dan zou je dus een andere kabel moeten proberen

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.