Op-com 2012, kan interface niet vinden.

Forumindex Forums Overige Op-Com Op-com 2012, kan interface niet vinden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365122
    Bdw0223
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2018

      Goedenavond,

      Al aardig wat topics en uren verder en nog steeds zit ik met de handen in mijn haren.
      Ik beschik over een opel corsa 1.3 CDTI ecoflex/111 editie uit 2010, sinds kort wat probleempjes en die zou ik graag willen uitlezen.

      Gebruikte vroeger een vag kkl kabel voor mijn seat, 3 dagen geleden dus ook een kabel voor de opel gehaald, deze om precies te zijn:  https://www.obd24u.nl/opel-obd2-auto-diagnose-scanner-v-1-59-usb.html

      Wat een gedoe met die drivers, hierop maar besloten om windows xp op een oude laptop te installeren, en uiteindelijk de drivers kunnen instaleren.
      Dan zou je denken opcom openen en gaan, dat klopte bij de oudere versie van opcom wel zie foto(ik zie trouwens dat ik v1.70 firmware heb, zouden ze me de verkeerde gestuurd hebben? )

      20190328_192114

      Nu het probleem, leuk dat het in deze oude versie van opcom werkt, alleen gaat die jammer genoeg maar tot 2009….
      afijn op de meegeleverde disc staat ook een 2012 versie(heet vaux com), eenmaal die geopend, interface testen en dan krijg ik dit:

      20190328_192214

       

      Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan omzeilen?
      Raar dat het op een oude versie werkt wel en op de nieuwere versie niet..

      Heb vauxcom 2014 ook geinstalleerd en ook die gaf deze melding als dat de 2012 versie aangaf……

      Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen

      Alvast mijn euwige dank!

      EDIT:

      20190328_194020

       

      #18365127
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        ik heb het zelfde met vauxcom bij mijn opcom werkt het wel maar niet bij vauxcom

        #18365132
        Bdw0223
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2018

          Zouden er mensen een screenshot kunnen maken van hun driver pagina( mijn laatste foto )

          Kan je doen door naar apparaat beheer te gaan en dan rechter muisknop op opcom usb v2.

          Dan kan ik de driver versies vergelijken…

          #18535202
          Theo Castermans
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 June 2023

            Ik heb een OPCOM V5, maar 200603a vraagt een firmware update naar minsten FW 1.67? Wie kan mij de hex-files van FW 1.67, 1.70 en 1.95 bezorgen, liefst het HEX-bestand bootloader. Je mag mij ook het bootloader.hex bestand doorsturen mocht ik hem om zeep helpen tijdens het flashen. Alvast bedankt!!!

             

             

             

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.