Ook ik weer aan de calibra":)

Forumindex Forums Modellen Calibra Ook ik weer aan de calibra":)

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251527
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      heey

      ook ik ben weer aan de calibra, heb een 94er aangeschaft in de kleur E265 Technical Violet Metallic

      de basis is een Turbo versie, alleen is deze voorzien van een C20XE ( komt wel weer een let in terug )
      verder zit het 4×4 systeem er nog wel onder, alleen werkt deze op het moment niet ( geen brandend lampje oid )

      Plannen:
      Weer op de orriginele hoogte zetten
      Uitlijnen
      Remmen rondom vervangen
      C20LET ervoor hangen
      4×4 repareren en meteen locken ( maar wil t eerst werkend hebben voordat ik m lock )

      en daarna overspuiten in de orriginele kleur

      meteen een vraagje:
      weet iemand toevallig waar de 4×4 ecu zit? en heeft er toevallig iemand een kabelschema van het 4×4 systeem?

      M

      #18058065
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Die licht paarse van Marktplaats?

        #18058062
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          Ja idd die lichtpaarse van mp, hoezo?

          M

          #18058064
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Ben benieuwd, waar blijven de :kewlpics ?

            #18058063
            otdh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2010

              Nu n beetje donker en moet er ff n paar dingetjes aan doen voordat die foto klaar is ;)

              #18058066
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                @otdh wrote:

                Ja idd die lichtpaarse van mp, hoezo?

                M

                Dat was de eerste die me te binnen schoot, had een mail gestuurd met de vraag om wat meer informatie want voor dat bedrag had ik wel zin in 2 Calibra Turbo’s voor de deur. Eentje voor dagelijks gebruik waar minder op gelet hoeft te worden en dan de blauwe voor show & shine :-P

                #18058067
                TMDevil
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Waarom je 4×4 “locken”? als je gewoon goed met je 4×4 omgaat is er niks aan de hand. Het hele “lock” verhaal is gewoon fout, en gevaarlijk. Het is niet voor niets een variabel, vrij systeem… die Opel engineers zijn echt niet dom oid…
                  Zodra jij het systeem “locked” terwijl er een omwentelingsverschil tussen de voor en achter as zit (bijvoorbeeld voor verlagen, verkeerde uitlijning, oude olie, meer als 2mm verschil in profiel diepte, etc) gaat je frictie optreden. Nu wordt dat omgezet in (veel) warmte, vandaar dat de bak kapot gaat (die is daar niet opgebouwd, om meer vermogen naar achter te kunnen doorgeven is namelijk warmte nodig, een simpele radiator gaat dus niet werken). Maar zodra je gaat “locken” moet dat verschil ergens naar toe… dat zal waarschijnlijk te kosten gaan van je banden, das het enige punt waar het verschil naartoe kan (waardoor er nog meer verschil tussen voor en achter optreed), maar reken maar dat de tandwielen van je 4×4 en versnellingsbak ook een optater krijgen …

                  Bij een 4×4 met diff-lock mag je niets voor niets alleen de diff-lock gebruiken zodra je off-road rijd!

                  #18058068
                  otdh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    Tja
                    Het 4×4 systeem geeft geen teken van leven meer, alle electronica is er al uit en aangezien deze auto geen dagelijks vervoer voor me word kan ik prima dat systeem locken

                    Er rijden al meer rond op t forum met zown gelockte bak dus waarom ik niet?
                    En daarbij, er komt minimaal 400pk onder de motorkap te liggen wat het orriginele 4×4 systeem toch al
                    Niet kan verwerken
                    Het is standaard gewoon een Kut systeem welke zoiezo al meer onderhoud nodig heeft als dat nodig zou zijn als ze bij opel gewoon een fatsoenlijk systeem hadden gecreeerd zoals bij vw/audi met het quattro/syncro systeem

                    @ inject:
                    Moet wel genoeg aan gebeuren voordat t n daily zou kunnen worden maarja wat wil je voor dat geld

                    #18058069
                    InjectTheVenom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2004

                      Voor dat geld valt er absoluut niet te klagen nee, helemaal met zo’n mooie en niet vaak geziene kleur. Zou hem zelf alleen niet gelockt hebben maar gewoon gereviseerd/verstevigd bij Gema in Duitsland of bij Hürlimann in Zwitserland voor dat vermogen.

                      Maak er wat moois van ik ben benieuwd :thumb Met zo veel Turbo rijders nu zou het niet gek zijn als we een Calibra Turbo club hadden king:

                      #18058070
                      otdh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 March 2010

                        Ey

                        Ja alles is mogelijk :) niet alleen van die 4×4 bak maar ook van de turbo club

                        Alleen ben ik zelf nog geen turbo rijder maar binnen 2 weken hangt er wel weer een LET in

                        #18058071
                        2slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 October 2006

                          Ben benieuwd wat het gaat weorden. Gave kleur trouwens, zie je niet vaak. We wachten maar even geduldig op de foto’s dan maar he.

                          :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics

                          #18058072
                          Maurice89
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 October 2009

                            Voor 600 euro zeker een mooie aankoop gedaan anders was deze wss gesloopt in onderdelen

                            #18058073
                            Laserlite
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 January 2006

                              Ey gozer,

                              Toch weer aan de calibra :D Is de vw de deur uit dan?

                              Hebbie trouwens nog me mail gelezen voor de ontsteking?

                              #18058074
                              otdh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 March 2010

                                Heey

                                De vw is er ook nog
                                Die is wegenbelasting vrij en kost 80eu verz per jaar

                                Nee heb geen mail gehad, stuur me anders ff n pm

                                Marc

                                #18058075
                                otdh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 March 2010

                                  zow

                                  ff n update,voorral alvast spullen voor de LET ombouw :)

                                  Vandaag een Helix koppeling opgehaald, ZGAN goed tot 600NM en 500PK!! (alsof een f20 dat overleefd :P )
                                  maar goed,better safe then sorry

                                  ook is er een FMIC set met 60mm piping en n berg silicone slangen+klemmen+Dumpvalve binnengekomen

                                  zit nu alleen nog te wachten op mn 4×4 lock set ( was eerst wat anders me 4×4 vanplan )

                                  verder is alles aanwezig voor de LET ombouw

                                  tevens heb ik een set Astra OPC 1 17”BBS wielen gekocht,deze worden binnenkort antraciet gecoat

                                  binnenkort bij een mede forummer n paar spullen halen en dan kunnen we gaan bouwen :)

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.