Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Ook ik weer aan de calibra":)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2012 om 18:08 #17251527
heey
ook ik ben weer aan de calibra, heb een 94er aangeschaft in de kleur E265 Technical Violet Metallic
de basis is een Turbo versie, alleen is deze voorzien van een C20XE ( komt wel weer een let in terug )
verder zit het 4×4 systeem er nog wel onder, alleen werkt deze op het moment niet ( geen brandend lampje oid )Plannen:
Weer op de orriginele hoogte zetten
Uitlijnen
Remmen rondom vervangen
C20LET ervoor hangen
4×4 repareren en meteen locken ( maar wil t eerst werkend hebben voordat ik m lock )en daarna overspuiten in de orriginele kleur
meteen een vraagje:
weet iemand toevallig waar de 4×4 ecu zit? en heeft er toevallig iemand een kabelschema van het 4×4 systeem?M
18 augustus 2012 om 18:11 #18058065Die licht paarse van Marktplaats?
18 augustus 2012 om 18:27 #18058062Ja idd die lichtpaarse van mp, hoezo?
M
18 augustus 2012 om 19:27 #18058064Ben benieuwd, waar blijven de :kewlpics ?
18 augustus 2012 om 19:57 #18058063Nu n beetje donker en moet er ff n paar dingetjes aan doen voordat die foto klaar is ;)
19 augustus 2012 om 07:16 #18058066@otdh wrote:
Ja idd die lichtpaarse van mp, hoezo?
M
Dat was de eerste die me te binnen schoot, had een mail gestuurd met de vraag om wat meer informatie want voor dat bedrag had ik wel zin in 2 Calibra Turbo’s voor de deur. Eentje voor dagelijks gebruik waar minder op gelet hoeft te worden en dan de blauwe voor show & shine :-P
19 augustus 2012 om 11:58 #18058067Waarom je 4×4 “locken”? als je gewoon goed met je 4×4 omgaat is er niks aan de hand. Het hele “lock” verhaal is gewoon fout, en gevaarlijk. Het is niet voor niets een variabel, vrij systeem… die Opel engineers zijn echt niet dom oid…
Zodra jij het systeem “locked” terwijl er een omwentelingsverschil tussen de voor en achter as zit (bijvoorbeeld voor verlagen, verkeerde uitlijning, oude olie, meer als 2mm verschil in profiel diepte, etc) gaat je frictie optreden. Nu wordt dat omgezet in (veel) warmte, vandaar dat de bak kapot gaat (die is daar niet opgebouwd, om meer vermogen naar achter te kunnen doorgeven is namelijk warmte nodig, een simpele radiator gaat dus niet werken). Maar zodra je gaat “locken” moet dat verschil ergens naar toe… dat zal waarschijnlijk te kosten gaan van je banden, das het enige punt waar het verschil naartoe kan (waardoor er nog meer verschil tussen voor en achter optreed), maar reken maar dat de tandwielen van je 4×4 en versnellingsbak ook een optater krijgen …Bij een 4×4 met diff-lock mag je niets voor niets alleen de diff-lock gebruiken zodra je off-road rijd!
19 augustus 2012 om 12:31 #18058068Tja
Het 4×4 systeem geeft geen teken van leven meer, alle electronica is er al uit en aangezien deze auto geen dagelijks vervoer voor me word kan ik prima dat systeem lockenEr rijden al meer rond op t forum met zown gelockte bak dus waarom ik niet?
En daarbij, er komt minimaal 400pk onder de motorkap te liggen wat het orriginele 4×4 systeem toch al
Niet kan verwerken
Het is standaard gewoon een Kut systeem welke zoiezo al meer onderhoud nodig heeft als dat nodig zou zijn als ze bij opel gewoon een fatsoenlijk systeem hadden gecreeerd zoals bij vw/audi met het quattro/syncro systeem@ inject:
Moet wel genoeg aan gebeuren voordat t n daily zou kunnen worden maarja wat wil je voor dat geld19 augustus 2012 om 13:08 #18058069Voor dat geld valt er absoluut niet te klagen nee, helemaal met zo’n mooie en niet vaak geziene kleur. Zou hem zelf alleen niet gelockt hebben maar gewoon gereviseerd/verstevigd bij Gema in Duitsland of bij Hürlimann in Zwitserland voor dat vermogen.
Maak er wat moois van ik ben benieuwd :thumb Met zo veel Turbo rijders nu zou het niet gek zijn als we een Calibra Turbo club hadden king:
19 augustus 2012 om 13:21 #18058070Ey
Ja alles is mogelijk :) niet alleen van die 4×4 bak maar ook van de turbo club
Alleen ben ik zelf nog geen turbo rijder maar binnen 2 weken hangt er wel weer een LET in
19 augustus 2012 om 17:31 #18058071Ben benieuwd wat het gaat weorden. Gave kleur trouwens, zie je niet vaak. We wachten maar even geduldig op de foto’s dan maar he.
:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
19 augustus 2012 om 19:02 #18058072Voor 600 euro zeker een mooie aankoop gedaan anders was deze wss gesloopt in onderdelen
23 augustus 2012 om 20:15 #18058073Ey gozer,
Toch weer aan de calibra :D Is de vw de deur uit dan?
Hebbie trouwens nog me mail gelezen voor de ontsteking?
24 augustus 2012 om 08:08 #18058074Heey
De vw is er ook nog
Die is wegenbelasting vrij en kost 80eu verz per jaarNee heb geen mail gehad, stuur me anders ff n pm
Marc
3 september 2012 om 20:45 #18058075zow
ff n update,voorral alvast spullen voor de LET ombouw :)
Vandaag een Helix koppeling opgehaald, ZGAN goed tot 600NM en 500PK!! (alsof een f20 dat overleefd :P )
maar goed,better safe then sorryook is er een FMIC set met 60mm piping en n berg silicone slangen+klemmen+Dumpvalve binnengekomen
zit nu alleen nog te wachten op mn 4×4 lock set ( was eerst wat anders me 4×4 vanplan )
verder is alles aanwezig voor de LET ombouw
tevens heb ik een set Astra OPC 1 17”BBS wielen gekocht,deze worden binnenkort antraciet gecoat
binnenkort bij een mede forummer n paar spullen halen en dan kunnen we gaan bouwen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.