Ook even voorstellen

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Ook even voorstellen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350983
    Mark Vectra C Z32SE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 December 2017

      Hallo,

      Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar van een Vectra C1 GTS Elegance uit 2005. Dit voelt een beetje als vreemdgaan na 21 jaar alleen Nissan te hebben gereden ;-).

      Ik heb naast de Vectra nog een Nissan Sunny GTI uit 1990(homologatiemodel) en een Nissan Micra Oger uit 1997 (1 van 5 geleverd in NL). Ik ben altijd actief geweest op net Nissanclub forum (nog steeds)

      Tijdens de zoektocht naar iets sportiefs/gezin/snel kwamen we uit op een zeer luxe GTS met een fijne V6 3,2. Ik kwam er maandag achter dat deze naast stoelverwarming ook een ventilator heeft voor koeling en er zitten nog meer dingentjes/snufjes op waarvan ik nog niet precies weet hoe het werkt maar daar kom ik nog wel achter. Onderhoud aan de wagens doe ik zelf, daarom voelt het nog wel wat raar want de Primera SE (waar ik 9 jaar in gereden heb) kende ik van binnen en van buiten.

      To do list (op korte termijn):
      – Vloeistoffen vervangen;
      – Distributie/waterpomp/riemen vervangen;
      – Als de OP-COM binnen is de storing in de parkeersensoren halen;
      – inklapbare buitenspiegels aanschaffen en monteren;
      – Delen van de OPC-line aanschaffen en monteren;
      – Originele dakdragers ophalen (zijn reeds aangeschaft);
      – Zo veel mogelijk luxe OEM delen aanschaffen en monteren.

      Motorisch ga ik er niet veel aan doen denk ik want voor de spielerei moet de Sunny GTI eerst maar eens klaar. Het blok hierin is een aangepakte SR20 met delen van SR20DET uit de GTI-R, een GT28SR turbo met intercooler en samen met een ECU voorzien van Nistune moet deze zo’n 360pk/420Nm gaan leveren.

      Hopelijk ga ik net zo veel plezier beleven aan de Vectra dan de Nissans (alleen dan zonder al te veel roest ;-) ) Eerst vooral veel info halen hier en waarschijnlijk op termijn ook wel brengen

      Gr. Mark

      PS. Foto’s volgen nog

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.