Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Onvoorspelbare werking start/stop systeem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2014 om 08:57 #17268691
Onlangs heb ik een Opel insignia sports tourer uit 2012 gekocht. Daarbij twijfel ik of het start/stop systeem goed werkt. De verkoper zegt dat er zo veel voorwaarden voordat het systeem gaat werken, dat niet goed is te voorspellen wanneer deze inschakelt.
In mijn ogen is het volkomen onvoorspelbaar. De ene rit werkt het systeem bij elke stop. De volgende rit werkt het bij geen enkele stop. Dat geldt bij elk weertype, avond en overdag, lange en korte ritten. De keren dat het start/stop systeem werkt en de motor slaat af bij een stop dan komt er een hoog piepend geluid onder de motorkap vandaan.Ik heb nog een paar maanden bovaggarantie. Voordat ik nu eis van de garagehouder dat hij de werking onderzoekt, wil ik graag weten of de werking inderdaad onvoorspelbaar is. Als dat niet het geval is, heeft iemand een tip wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn?
Kees
20 oktober 2014 om 09:16 #18258021Hij werkt niet als de motor te koud is. Maar dat piepende geluid is wel vreemd? Mechanisch geluid?
20 oktober 2014 om 09:28 #18258022Het probleem doet zich ook voor als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Kees
20 oktober 2014 om 09:30 #18258023Het geluid dat ik hoor is, heeft iets van een vloeistof die onder hoge druk ergens door gepompt wordt.
Kees
20 oktober 2014 om 09:38 #18258024Het is dan geen insignia, maar mijn Corsa 1.3 CDTi uit 2011 heeft in ruim 3 jaar tijd en 181.xxx km ook maar sporadisch de start/stop gebruikt.
Auto reed verder prima.Ik vermoed dat het bij mij kwam omdat de accu spanning net een fractie te laag stond, door al dat infotainment wat er tegenwoordig in de auto’s zit. Want de keren dat hij het deed, dan sprong die na hooguit een minuut weer aan.
De keer dat ik het bij een beurt aangaf, toen gaven ze daar aan dat het de accuspanning was. Die was 94% of zoiets en hij moest minimaal 95% of iets dergelijks zijn wilde het systeem in werking treden.20 oktober 2014 om 09:49 #18258025Auto in zn vrij, koppeling omhoog is bij de meeste auto de belangrijkste voorwaarde. Daarnaast moet de accu vol genoeg zijn en de motor warm
20 oktober 2014 om 19:38 #18258026het start en stop systeem moet aan een aantal parameters voldoen voor het pas gaat werken
accu spanning
motortemperatuur
aantal verbruikers die gebruikt worden
koppeling bediening .en nog een aantal die me niet direct te binnen schieten
maar het geluid kan ook wel eens de elektrische waterpomp zijn die je hoort als de motor uitgeschakeld wordt
20 oktober 2014 om 19:51 #18258027Als de blower van de voorruit aan staat gaat die ook niet in S/S die gebruikt te veel stroom.
20 oktober 2014 om 20:05 #18258028Ik heb geen ervaring met het start stop systeem, maar wel met een hardnekkige storing in mijn stuurbekrachtiging. Heeft niets met elkaar te maken maar wel beide nog een aantal maanden garantie, ik adviseer je dat ze een document maken dat jij het in de garantie gemeld hebt, of zij nu gelijk hebben of jij, dan loopt de garantie op dat deel wa gemeld is door. Ik heb zo erg veel geld bespaard voor zoeken naar mijn elektrische stuurbekrachtiging storing die de gekste meldingen gaf ABS traction en stuurtje in display en daan geen stuurbekrachtiging. en dan contact uit en weer aan storing weg. vage storings-codes. na dat de auto 4 weken bij garage was geweest en ik een demo astra J (niet slecht dus) had men het pas gevonden de pomp zelf was stuk. alles was al vervangen ABS stekkers kabels dus ik was blij dat ik het op papier gemeld had.
Die er je ding mee succesArnold
26 oktober 2014 om 19:41 #18258029Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe insignia bj 2012, vanaf het begin hetzelfde onvoorspelbaar gedrag.
Maar omdat ik geen ervaring had met een start stop systeem, denk je steeds een van de voorwaarden om te stoppen zal wel niet voldoen.
Ben er wel 4 of 5 keer mee terug geweest, als laatste hebben ze de accu vervangen en sinds een half jaar doet het start stop systeem het perfect.
Maar ik ben bang dat de accu wat ouder wordt, b.v 2 jaar dat het probleem zich weer zal voordoen, omdat de klemspanning dan net iets te laag is. Denk niet dat ik de accu dan zal laten vervangen terwijl deze dan nog bv 3 jaar mee zou kunnen, deze kosten verdien je niet terug met het starten stoppen van de motor.gr. Opelde
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.