Ontstekings probleem 2.4 CIH

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Ontstekings probleem 2.4 CIH

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241650
    rallyastra
      Lid sinds:
      12 July 2004

      Ik heb een probleem met een 2.4 motor in een Kadett C. Injectiesysteem is er een met een verdeler met contact punten van delco. Cilinder 1 en 4 vonken niet als ik de flits lamp er aan hang, als ik een losse bougie monteer zie ik wel een vonk alleen deze is niet al te sterk. Alles van de verdeler was al vervangen, rotor, kabels, condensator. De motor liep niet toen ik hem kreeg, zuigers hadden detonatie schade en de brandring in de koppakking was weg gebrand. Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken? Auto moet deze week eigenlijk klaar, anders haal ik morgen de kabelboom uitelkaar en ga ik alles doormeten, want ik had al 2 afgebroken draden gevonden.

      #17921870
      eddepet007
        Lid sinds:
        11 February 2005

        pak eens andere verdeler kap heb zoiets ook keer gehad met hagel nieuwe kap toch deed 1 niet mee

        #17921871
        rallyastra
          Lid sinds:
          12 July 2004

          Auto heeft vandaag even gelopen, er zat een zekering tussen de pomp die er niet hoorde. Verwijderd en de ontsteking nog een keer na gelopen, 4 nieuwe bougie’s en hij startte gelijk. Toen de motor warm was viel hij uit en nu start hij dus niet meer… Ik word er een beetje moedeloos van.

          #17921872
          rallyastra
            Lid sinds:
            12 July 2004

            Alle injectoren spuiten in, heeft een mooie blauwe vonk, ontsteking staat in de basis afstelling. Erg vreemd probleem, timing staat goed

            #17921873
            rallyastra
              Lid sinds:
              12 July 2004

              Update, als ik cilinder 1 en 4 omdraai loopt hij wel alleen dan ploft hij erg uit de uitlaat, hoe kan het zijn dat hij niet start als ik cilinder 1 en 4 op de plek laat zitten waar ze horen ?

              #17921874
              rpjverhoev
                Lid sinds:
                13 March 2006

                Hmmm lekker,

                Wat ik zou doen is:
                ++ Even nalopen wat de ontstekingsvolgorde zou moeten zijn (kijken mbv nokkenas, klepppendeksel eraf)
                ++ Compressie meting, om te controleren wat de staat van de motor is
                ++ Weerstand meten van “koude” bobine, om te verifieren of deze verandert als deze warm is.
                ++ Meet eens de lifthoogte van alle vier de nokken in de verdelerkap, zit hier lifthoogte verschil in?
                ++ Werkt de vacuum vervroeger correct?, kan de vervroeging juist op en neer bewegen?
                ++ staan de kleppen juist gesteld?
                ++ Meet eens de massa weerstand op het blok en kop

                +++ Op welke cilinders was de detonatie schade? (alle 4, op 2 stuks)
                +++ Ik zie de link van de zekering vd pomp niet helemaal….

                Ik zie het wel

                mvg rene

                #17921875
                rallyastra
                  Lid sinds:
                  12 July 2004

                  Heb ik allemaal al gecheckd, op elke nok krijg ik 0,50 lift. Motor heeft op elke cilinder 12 bar. Vacuum vervroeger werkt alleen zonder deze moet hij ook starten. De weerstand tissen accu en blok is 0. Kleppen staan juist gesteld. Ik ga zo ff kijken of de tuimelaars niet ingescheurd zijn. De zekering tussen de kabelboom en pomp maakte slecht contact waardoor de pomp soms niet ging lopen.

                  #17921876
                  rallyastra
                    Lid sinds:
                    12 July 2004

                    Probleem gevonden !! Kapotte temperatuur sensor, heeft me dus 2 dagen gekost. Ik had de temperatuur sensor al vervangen maar geen resultaat, bleek die nieuwe sensor gewoon stuk te zijn want na het proberen van een andere nieuwe starte hij in een keer!

                    #17921877
                    rpjverhoev
                      Lid sinds:
                      13 March 2006

                      Okay, dat verklaart het probleem dat ie koud wel starte, maar warm “verzoop”…..

                      gefeliciteerd met de “overwinning” :D

                      #17921878
                      rallyastra
                        Lid sinds:
                        12 July 2004

                        Nu naar het volgende probleem… Motor liep weer even goed en ik kon hem afstellen met de flits lamp, na een tijdje begon hij slechter te lopen en ik krijg geen flits meer uit de lamp, zal dus een zwakke bougie vonk zijn. Ik heb maar 6/7 volt op mijn ontsteking staan, die moet normaal met contact punten toch iets van 9,7 zijn ? In de vraagbaak staat trouwens 4,5 á 6 volt. Wat kan de zwakke vonk veroorzaken ?

                        #17921879
                        DevilraY
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 January 2005

                          slechte bobine? en is dit misschien een ontsteking met de groene weerstandsdraad?

                          #17921880
                          bessy
                            Lid sinds:
                            4 February 2007

                            Leg eens een nieuwe voedingsdraad naar de bobine,en meet dan eens hoeveel volt er toekomt.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.