ik had wat problemen met mijn auto maar tot nu toe blijkt het probleem alleen een ontluchtingsklep te zijn ( anwb noemt het ook wel koolstof filter , de storing p0171 system to lean blijkt de schuld te zijn van de ontluchtingsklep te zijn je hoort de ontluchtingsklep ook tikken als de motor loopt waarschijnlijk is het rubbertje i de klep verteerd
op mijn huidige ontluchtingsklep zijn de nummers niet meer te lezen dus ik kan ook niet zomaar een nieuwe bestellen , ik weet wel dat er ongelofelijk veel modellen in de handel zijn
weet iemand welk type ik moet hebben voor mijn insignia uit 2009 met ecotec 1,8 benzine zonder turbo
Misschien moet je dit filmpje (duur ongeveer 30 minuten en Engels gesproken) eens bekijken als het idd hetgeen is wat de ANWB je heeft gezegd. Echter, P0171 kan meerdere oorzaken hebben, waaronder een defecte MAF of inlaatsensor, verstopt brandstoffilter, -pomp etc. Zonder goede diagnose (met apparatuur) ga je willekeurig onderdelen vervangen (wat aardig in de papieren kan lopen) zonder echt te weten wat nu de oorzaak is.
Mijn advies zou zijn om bij een Opel dealer langs te gaan en de auto goed te laten uitlezen. Wellicht kost het dan ook wat, maar dan weet je zeker dat het probleem is verholpen (of je moet besluiten dat de kosten te hoog worden en het niet te (laten) repareren). Vwb welk onderdeel je moet hebben kun je op diverse aftermarket internetsites kijken door je kenteken in te geven. Vaak krijg je wel meerdere merken te zien maar moeten zonder probleem op jouw auto passen.
Auteur
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.