ontluchtingsklep ( koolstof filter )

Forumindex Forums Modellen Insignia ontluchtingsklep ( koolstof filter )

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18453376
    koekeroe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2021

      hallo

      ik had wat problemen met mijn auto  maar tot nu toe blijkt het probleem alleen  een ontluchtingsklep te zijn ( anwb  noemt het ook wel koolstof filter  ,  de storing  p0171  system to lean  blijkt de schuld te zijn van de ontluchtingsklep  te zijn  je hoort de ontluchtingsklep  ook tikken als de motor loopt   waarschijnlijk is het rubbertje i de klep verteerd

      op mijn huidige  ontluchtingsklep zijn de nummers niet meer te lezen dus ik kan ook niet zomaar een nieuwe bestellen  , ik weet wel dat er ongelofelijk  veel modellen in de handel zijn

      weet iemand welk type ik moet hebben voor mijn insignia uit 2009  met ecotec 1,8  benzine  zonder turbo

      #18453605
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Misschien moet je dit filmpje  (duur ongeveer 30 minuten en Engels gesproken) eens bekijken als het idd hetgeen is wat de ANWB je heeft gezegd. Echter, P0171 kan meerdere oorzaken hebben, waaronder een defecte MAF of inlaatsensor, verstopt brandstoffilter, -pomp etc. Zonder goede diagnose (met apparatuur) ga je willekeurig onderdelen vervangen (wat aardig in de papieren kan lopen) zonder echt te weten wat nu de oorzaak is.

        Mijn advies zou zijn om bij een Opel dealer langs te gaan en de auto goed te laten uitlezen. Wellicht kost het dan ook wat, maar dan weet je zeker dat het probleem is verholpen (of je moet besluiten dat de kosten te hoog worden en het niet te (laten) repareren). Vwb welk onderdeel je moet hebben kun je op diverse aftermarket internetsites kijken door je kenteken in te geven. Vaak krijg je wel meerdere merken te zien maar moeten zonder probleem op jouw auto passen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.