ontluchten koelvloeistof

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) ontluchten koelvloeistof

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212207
    frenkie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2006

      ik las laatst iets over dat je de koelvloeistof moet ontluchten als je hem hebt laten aflopen, en erna weer bijvult.

      (ontluchtings nippel bij het thermostaat huis? ) moet dat?
      heb ik namelijk nooit gedaan:o

      thanks:thumbup
      gr frenk

      #17523958
      Orang-pinda
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Wat ik altijd doe is de expansievat tot de helft vullen, tot het niet meer wegloopt. Dan de auto starten, en zodra nodig is weer koelvloeistof bijvullen. Dit blijf ik doen tot dat de thermostaat opengaat en de koelvloeistof begint rond te circuleren, dan zul je zien dat alle overige luchtbellen via de expansievat naar buiten komen. Je ziet je expansievat dan leeglopen, dan vul ik hem steeds weer bij tot het streepje. Tijdens het ontluchten laat ik de dop eraf, heb een keer eerder gehad dat ik hem erop had gedaan en toen ik hem tijdens het ontluchten eraf haalde spoot de helft van me koelvloeistof eruit.

        Wat betreft die ontluchtingsnippel, daar heb ik geen idee van. In ieder geval succes ermee.

        #17523959
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          Zo doe ik het ook.

          ik knijp ook wel eens in de slangen, dan gaat ontluchten sneller.

          #17523960
          folkyc20xe
            Lid sinds:
            13 February 2005

            graag ook even de kachel in de auto op warm zetten en de temperatuurmeter goed in de gaten houden.
            Zodra de ventilator aangeslagen is weet je zeker dat de thermostaat volledig open staat

            #17523961
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              Kijk hiermee wel uit!!!!!

              als je teveel lucht erin hebt zitten, of een nasty luchtbel, gaat je fan NIET aan.

              maar loopt je motor wel heet.

              #17523962
              frenkie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 January 2006

                ok. thanks voor de info.
                de fan gaat gewoon aan en de koelvloeistof blijft op pijl staan.

                heb ook altijd in de slang geknijpt toen zakte die inderdaad en vulde ik hem weer wat bij.

                gelukkig:thumbup bedankt

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.