ontgrendelingshendel motorkap gebroken

Forumindex Forums Modellen Astra ontgrendelingshendel motorkap gebroken

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256792
    Peter Reedijk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2011

      Gisteren tijdens het dicht gooien van de motorkap is de handel afgebroken die door de grill heen steekt.
      Nu is mijn vraag hoe,kan ik mijn motorkap weer open krijgen en is dit ergens op het internet te bestellen en zelf te vervangen?
      Graag hoor ik van jullie.

      #18124146
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Via de zoekfunctie gevonden: viewtopic.php?f=5&t=157165&hilit=motorkap

        Bestellen…als de kabel gebroken is: kant en klaar bij de dealer, of je pakt gewoon een remkabel van een brommer en je maakt het zelf.

        #18124147
        Peter Reedijk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 July 2011

          Bedankt voor het het antwoord maar ik had de zoekfunctie al gebruikt en bij mij is niet de kabel gebroken maar het plastic ding wat voor door de grill steekt en waar je aan trekt om de motorkap verder te ontgrendelen. Mijn vraag is nu dus ook hoe ik hem nu moet openen en of ik zo’n plastic ding ergens kan bestellen.

          #18124148
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Ow, okay, dat was me niet helemaal duidelijk.
            Heb dat al wel eens gezien, die had een lange, dikke ijzerdraad in een haakje gebogen en daarna tussen de spleet die ontstaat als je je motorkap ontgrendelt vanuit binnen gestoken. En daarmee kon je de haak van de vergrendeling oplichten.

            Eventueel zou je je auto nog op een brug kunnen zetten ofzo, dan kun je er mogelijk vanaf onder bij.

            #18124149
            Astragz16se
              Lid sinds:
              22 June 2012

              had ik ook een tydje terug. Je kan de motorkap met een lange platte schroevendraaier van buiten via je grill openmaken. Zo heb ik dat gedaan en ik heb eentje van een sloop astra eraf gehaald.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.