Forumindex › Forums › Modellen › Mokka › Ontbrekende lijnen in display van achteruitrijcamera
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 september 2019om 16:43 door fdevriendt.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2014 om 18:15 #17263537
Ik heb net n nieuwe opel mokka met navi950. Volgens de handleiding (en gezien tijdens proefrit) is het mogelijk meedraaiende (ronde) lijnen zichtbaar te krijgen in het display. Ik krjjg alleen waarschuwingsdriehoekjes die van kleur veranderen. Dit is in te stellen via menu “achteruitrijcamera”, “symbolen”
Alleen de lijnen worden niet zichtbaar. Weet iemand of en hoe dat in te stellen is?Groeten Rob
27 januari 2014 om 20:42 #18209920AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is bij mij ook zo, is niet in te stellen, scherm is veranderd in model jaar ’14. Handleiding is niet aangepast op dit punt, slechte zaak vind ik.
27 maart 2014 om 14:08 #18209921Ik ben sinds begin deze week trotse eigenaar van een Zafira Tourer Cosmo, eveneens uitgerust met deze achteruitrijcamera.
Na hem even geprobeerd/getest te hebben, vraag ik me de meerwaarde van deze camera af…Zonder lijnen vormt dit voor mij niet echt een hulpmiddel bij het inparkeren, enkel om de afstand tot een obstakel in te schatten. Mocht ik dit op voorhand geweten hebben, denk ik niet dat ik een dergelijk systeem/pack gekocht zou hebben.
Ik heb dan ook contact opgenomen met de klantendienst van Opel en men gaat de zaak bekijken. Voor 4 april zou ik hieromtrent een berichtgeving moeten ontvangen.
Bij meer nieuws koppel ik graag naar jullie terug. Misschien niet slecht dat jullie hetzelfde doen. Bij meer ‘klachten’ wordt er misschien sneller actie ondernomen.
23 januari 2015 om 17:04 #18209922Ik heb hetzelfde voor als jullie op een Meriva Cosmo 2014.
Hoewel de lijnen in het boekje staan, verschijnen ze niet op het scherm. Ik ben benieuwd om het antwoord te horen dat Rodney000 zal gekregen hebben vorig jaar.
Kan ik dat vernemen? :D13 februari 2015 om 13:49 #18209923we hebben pas een proefrit in een Mokka gemaakt en daar waren die strepen gewoon te zien…
is het probleem voor jullie ondertussen opgelost?13 februari 2015 om 14:32 #18209924Neen, geen reactie van Opel hierover
18 maart 2015 om 20:35 #18209925AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb even een splinter nieuwe leen Mokka mee, de lijnen zijn terug!!!
23 augustus 2015 om 09:15 #18209926Dag ik heb een Mokka 2014. Zonder camera , nu is mijn vraag zit de aansluiting er wel voor om eventueel de camera er op aan te sluiten. Het is een Navi 950 intellink
Ik hoor het graag van jullie Gr Frank
14 september 2015 om 13:26 #18209927Ik heb de vraag voorgelegd aan Opel Nederland. Ze antwoorden nog net niet: zoek het zelf maar uit. Grandiose service van Opel en heel erg klantgericht.
Geachte heer Gryp,
Wij hebben getracht naar aanleiding van uw bericht telefonisch contact met u op te nemen, dit is helaas niet gelukt, vandaar dat wij trachten via deze weg een antwoord te bieden op uw vraag.
Opel Nederland geeft via het dealernetwerk de gelegenheid een nieuw Opel model te testen alvorens men overgaat tot eventuele aankoop. Hierbij heeft elke potentiele klant de gelegenheid alle functionaliteiten te zien zoals deze aangeleverd zullen worden.
De handleiding die voorzien wordt, is een algemene handleiding die van toepassing is voor mogelijke modellen over heel Europa. Er zijn dan wel landen waar dit in modeljaar 2014 wel werd ingebouwd, vandaar dat dit wel vermeld staat in de handleiding. Op een zelfde manier worden in de handleiding ook functionaliteiten uitegeld die niet in elke Opel van toepassing zijn, omwille van opties die niet gekozen werden door een klant of zelfs voor een bepaalde markt niet aangeboden werden.
Helaas gaat Opel hierop geen retrofit uitvoeren om een volledig nieuw systeem in te bouwen ter vervanging van een werkend systeem, dat echter niet aan uw verwachtingspatroon beantwoord.
Vertrouwende er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.Benjamin Gilles
Opel Klantenservice
Tel: +31 (0)76 5448300
Fax: +31 (0)76 5448821
Opel.Klantenservice@gm.com14 september 2015 om 13:27 #18209928Geachte heer Gryp,
Hartelijk dank voor uw email van 1 september jongstleden, waarin u ons vraagt uw achteruitrijcamera aan te passen om ook lijnen te voorzien op het scherm vanuit u achteruit rijdt.
Vanuit klantenservice hebben we uw vraag voorgelegd aan onze technische dienst. Zij hebben ons aangegeven dat dit geen optie is die achteraf kan bij geprogrammeerd worden. De lijnen maken een fundamenteel deel uit van het ontwerp van het systeem en zijn inherent verbonden aan het model. Wij begrijpen uit uw email dat het ontbreken van deze lijnen de functie van de achteruitrijcamera ten minste deels onpraktisch maakt voor u. Het spijt ons dan ook erg u niet anders te kunnen informeren.
Vertrouwende er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.Benjamin Gilles
Opel Klantenservice
Tel: +31 (0)76 5448300
Fax: +31 (0)76 5448821
Opel.Klantenservice@gm.com8 augustus 2016 om 16:02 #18209929Bij mijn Zafira Tourer, ook met Navi950, zijn die ‘dynamische-geleidingsstrepen’ gewoon naar wens in- en uit te schakelen.
Dit doe je in menu Instellingen op het info-display, Persoonlijke instellingen.24 augustus 2016 om 20:22 #18209930Op mijn astra zijn ze ook aan een uit te zetten via de instellingen.
Via Tapatalk
25 augustus 2016 om 07:13 #18209931@Waled wrote:
Geachte heer Gryp,
Hartelijk dank voor uw email van 1 september jongstleden, waarin u ons vraagt uw achteruitrijcamera aan te passen om ook lijnen te voorzien op het scherm vanuit u achteruit rijdt.
Vanuit klantenservice hebben we uw vraag voorgelegd aan onze technische dienst. Zij hebben ons aangegeven dat dit geen optie is die achteraf kan bij geprogrammeerd worden. De lijnen maken een fundamenteel deel uit van het ontwerp van het systeem en zijn inherent verbonden aan het model. Wij begrijpen uit uw email dat het ontbreken van deze lijnen de functie van de achteruitrijcamera ten minste deels onpraktisch maakt voor u. Het spijt ons dan ook erg u niet anders te kunnen informeren.
Vertrouwende er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.Benjamin Gilles
Opel Klantenservice
Tel: +31 (0)76 5448300
Fax: +31 (0)76 5448821
Opel.Klantenservice@gm.comWat een actie weer, wat is een achteruitrijcamera nu weer zonder die lijnen. :’) Dan voldoet zo’n lenssticker achterop de ruit ook wel. Gepruts van Opel!
25 september 2019 om 16:43 #18368865Ik heb een Opel Zafira Tourer met Navi 900. De achteruitrijcamera heeft altijd prima gewerkt tot gisteren. Nu krijg ik de melding “achterrijcamera niet beschikbaar. Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Op display krijgt ik een zwart beeld met de oranje lijnen zichtbaar, die bewegen als ik aan het stuur draai.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.