Ontbrekende lijnen in display van achteruitrijcamera

Forumindex Forums Modellen Mokka Ontbrekende lijnen in display van achteruitrijcamera

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263537
    robvw
      Lid sinds:
      21 January 2014

      Ik heb net n nieuwe opel mokka met navi950. Volgens de handleiding (en gezien tijdens proefrit) is het mogelijk meedraaiende (ronde) lijnen zichtbaar te krijgen in het display. Ik krjjg alleen waarschuwingsdriehoekjes die van kleur veranderen. Dit is in te stellen via menu “achteruitrijcamera”, “symbolen”
      Alleen de lijnen worden niet zichtbaar. Weet iemand of en hoe dat in te stellen is?

      Groeten Rob

      #18209920
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Is bij mij ook zo, is niet in te stellen, scherm is veranderd in model jaar ’14. Handleiding is niet aangepast op dit punt, slechte zaak vind ik.

        #18209921
        Rodney000
          Lid sinds:
          27 March 2014

          Ik ben sinds begin deze week trotse eigenaar van een Zafira Tourer Cosmo, eveneens uitgerust met deze achteruitrijcamera.
          Na hem even geprobeerd/getest te hebben, vraag ik me de meerwaarde van deze camera af…

          Zonder lijnen vormt dit voor mij niet echt een hulpmiddel bij het inparkeren, enkel om de afstand tot een obstakel in te schatten. Mocht ik dit op voorhand geweten hebben, denk ik niet dat ik een dergelijk systeem/pack gekocht zou hebben.

          Ik heb dan ook contact opgenomen met de klantendienst van Opel en men gaat de zaak bekijken. Voor 4 april zou ik hieromtrent een berichtgeving moeten ontvangen.

          Bij meer nieuws koppel ik graag naar jullie terug. Misschien niet slecht dat jullie hetzelfde doen. Bij meer ‘klachten’ wordt er misschien sneller actie ondernomen.

          #18209922
          MVP
            Lid sinds:
            23 January 2015

            Ik heb hetzelfde voor als jullie op een Meriva Cosmo 2014.
            Hoewel de lijnen in het boekje staan, verschijnen ze niet op het scherm. Ik ben benieuwd om het antwoord te horen dat Rodney000 zal gekregen hebben vorig jaar.
            Kan ik dat vernemen? :D

            #18209923
            Rick1
              Lid sinds:
              13 January 2015

              we hebben pas een proefrit in een Mokka gemaakt en daar waren die strepen gewoon te zien…
              is het probleem voor jullie ondertussen opgelost?

              #18209924
              MVP
                Lid sinds:
                23 January 2015

                Neen, geen reactie van Opel hierover

                #18209925
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Heb even een splinter nieuwe leen Mokka mee, de lijnen zijn terug!!!

                  #18209926
                  Frankie4
                    Lid sinds:
                    9 August 2015

                    Dag ik heb een Mokka 2014. Zonder camera , nu is mijn vraag zit de aansluiting er wel voor om eventueel de camera er op aan te sluiten. Het is een Navi 950 intellink

                    Ik hoor het graag van jullie Gr Frank

                    #18209927
                    Waled
                      Lid sinds:
                      23 April 2014

                      Ik heb de vraag voorgelegd aan Opel Nederland. Ze antwoorden nog net niet: zoek het zelf maar uit. Grandiose service van Opel en heel erg klantgericht.

                      Geachte heer Gryp,

                      Wij hebben getracht naar aanleiding van uw bericht telefonisch contact met u op te nemen, dit is helaas niet gelukt, vandaar dat wij trachten via deze weg een antwoord te bieden op uw vraag.

                      Opel Nederland geeft via het dealernetwerk de gelegenheid een nieuw Opel model te testen alvorens men overgaat tot eventuele aankoop. Hierbij heeft elke potentiele klant de gelegenheid alle functionaliteiten te zien zoals deze aangeleverd zullen worden.

                      De handleiding die voorzien wordt, is een algemene handleiding die van toepassing is voor mogelijke modellen over heel Europa. Er zijn dan wel landen waar dit in modeljaar 2014 wel werd ingebouwd, vandaar dat dit wel vermeld staat in de handleiding. Op een zelfde manier worden in de handleiding ook functionaliteiten uitegeld die niet in elke Opel van toepassing zijn, omwille van opties die niet gekozen werden door een klant of zelfs voor een bepaalde markt niet aangeboden werden.

                      Helaas gaat Opel hierop geen retrofit uitvoeren om een volledig nieuw systeem in te bouwen ter vervanging van een werkend systeem, dat echter niet aan uw verwachtingspatroon beantwoord.

                      Vertrouwende er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

                      Met vriendelijke groet,
                      GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

                      Benjamin Gilles
                      Opel Klantenservice
                      Tel: +31 (0)76 5448300
                      Fax: +31 (0)76 5448821
                      Opel.Klantenservice@gm.com

                      #18209928
                      Waled
                        Lid sinds:
                        23 April 2014

                        Geachte heer Gryp,

                        Hartelijk dank voor uw email van 1 september jongstleden, waarin u ons vraagt uw achteruitrijcamera aan te passen om ook lijnen te voorzien op het scherm vanuit u achteruit rijdt.

                        Vanuit klantenservice hebben we uw vraag voorgelegd aan onze technische dienst. Zij hebben ons aangegeven dat dit geen optie is die achteraf kan bij geprogrammeerd worden. De lijnen maken een fundamenteel deel uit van het ontwerp van het systeem en zijn inherent verbonden aan het model. Wij begrijpen uit uw email dat het ontbreken van deze lijnen de functie van de achteruitrijcamera ten minste deels onpraktisch maakt voor u. Het spijt ons dan ook erg u niet anders te kunnen informeren.

                        Vertrouwende er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

                        Met vriendelijke groet,
                        GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

                        Benjamin Gilles
                        Opel Klantenservice
                        Tel: +31 (0)76 5448300
                        Fax: +31 (0)76 5448821
                        Opel.Klantenservice@gm.com

                        #18209929
                        Katge
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 July 2016

                          Bij mijn Zafira Tourer, ook met Navi950, zijn die ‘dynamische-geleidingsstrepen’ gewoon naar wens in- en uit te schakelen.
                          Dit doe je in menu Instellingen op het info-display, Persoonlijke instellingen.

                          #18209930
                          Astra_DLS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2008

                            Op mijn astra zijn ze ook aan een uit te zetten via de instellingen.

                            Via Tapatalk

                            #18209931
                            warhamstr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 August 2009

                              @Waled wrote:

                              Geachte heer Gryp,

                              Hartelijk dank voor uw email van 1 september jongstleden, waarin u ons vraagt uw achteruitrijcamera aan te passen om ook lijnen te voorzien op het scherm vanuit u achteruit rijdt.

                              Vanuit klantenservice hebben we uw vraag voorgelegd aan onze technische dienst. Zij hebben ons aangegeven dat dit geen optie is die achteraf kan bij geprogrammeerd worden. De lijnen maken een fundamenteel deel uit van het ontwerp van het systeem en zijn inherent verbonden aan het model. Wij begrijpen uit uw email dat het ontbreken van deze lijnen de functie van de achteruitrijcamera ten minste deels onpraktisch maakt voor u. Het spijt ons dan ook erg u niet anders te kunnen informeren.

                              Vertrouwende er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

                              Met vriendelijke groet,
                              GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

                              Benjamin Gilles
                              Opel Klantenservice
                              Tel: +31 (0)76 5448300
                              Fax: +31 (0)76 5448821
                              Opel.Klantenservice@gm.com

                              Wat een actie weer, wat is een achteruitrijcamera nu weer zonder die lijnen. :’) Dan voldoet zo’n lenssticker achterop de ruit ook wel. Gepruts van Opel!

                              #18368865
                              fdevriendt
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 September 2019

                                Ik heb een Opel Zafira Tourer met Navi 900. De achteruitrijcamera heeft altijd prima gewerkt tot gisteren. Nu krijg ik de melding “achterrijcamera niet beschikbaar. Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Op display krijgt ik een zwart beeld met de oranje lijnen zichtbaar, die bewegen als ik aan het stuur draai.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.