onregelmatige toeren koude start astra g.

Forumindex Forums Modellen Astra onregelmatige toeren koude start astra g.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274187
    Sporting-Astra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 October 2015

      Als ik mijn X16XEL 16v koud start, loopt hij de ene keer 1500 toeren voor een minuut of 2 stationair.
      Als ik haast heb wacht ik geen twee minuten en ga ik rijden, zodra ik m in zijn twee zet gaat hij weer naar normale toeren.
      En dan aan de andere kant als ik m zowel koud als warm start, schommelt het toerental, stationair, tussen de 600 en de 800 voor een minuut soms iets langer, waarna hij stijgt naar 900 en daar blijft.

      Soms start hij wel gewoon normaal, en loopt ie 1000 rpm, maar dat is eerder uitzondering.
      Er is vorige maand een nieuwe bobine in gegaan dus dat zou het nie kunnen zijn.

      Iemand een idee?

      #18301672
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        dat die wat hoger loopt met koude start is normaal, dat hebben niet alle maar wel heel veel auto’s , dat is meestal koude start regeling er word dan meer brandstof in gespoten, dat merk je vooral s ochtends vroeg of s”nachts als die lang heeft stil gestaan, had ik ook met me Astra.

        dat schommelen kan valse lucht zijn

        #18301673
        Sporting-Astra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 October 2015

          Dat is mooi dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken, maar wat is valse lucht precies, hoe ontstaat het en nog belangrijker hoe los ik het op?

          #18301674
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            valse lucht kan komen door een poreus/gescheurt slangetje of een lekke pakking in het lucht inlaat traject ( vanaf lucht massa meter tot aan de cilinderkop inlaat kant)

            #18301675
            Sporting-Astra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 October 2015

              Hmm dat is bout, dan moet ik dus alles met een bus remreiniger nagaan, of is er een andere/betere manier?
              En die pakking waar zit die precies? Kan het me niet bedenken waar die zou zitten of eruit ziet.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.