Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ongenoegen opel dealer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2011 om 16:02 #17782725
remleidingen mag je ontroesten en daarna in de tectyl zetten . Is bij mijn auto ook gebeurd voor de apk
uitlaatdemper bestaat uit 2 lagen , de demper zelf en een hitteschild rondom .
toen ik mijn astra kocht viel ik ook over de demper , maar aangezien alleen het hitteschild verrot was en de demper niet en dus gasdicht was , wouden ze er niet een nieuwe demper onder zetten en had ik hier maar vrede mee .
mogelijk dat dit bij de demper van de betreffende astra ook het geval was .
wat betrefd die kentekenplaten in belgie , heb ik geen verstand van , maar zelfs een gek als ik snapt wel dat als er nieuwe platen op zitten met een L ( en dit is volgens jullie een L voor leerling / beginnend bestuurder ) dan is het wel heel duidelijk dat er een nieuwe eigenaar is , mogelijk de zoon van de eigenaar ofzo die net zijn rijbewijs heeft .
Hebben jullie niet zoiets als de bovag zoals wij in nederland hebben ?? die zouden je misschien ook kunnen helpen in dit conflict en mocht dit ook niet helpen dan zou ik gewoon die meneer stoffel bij zijn stropdas pakken en over zijn buro trekken en hem even heel duidelijk maken dat je dit niet pikt . ( misschien helpt dat ook niet , maar het lucht wel op :angel )
22 november 2011 om 16:04 #17782726Inderdaad, het is nog niet zo erg dat hij erop afgekeurd wordt maar als dit nu op mijn keuringskaart
staat zal ik hem 90% zeker volgend jaar op mijn kosten moeten laten vervangen om nog
door de keuring te geraken.. zelfde geldt voor de knalpot..en zeg nu zelf.. een remleiding vervangen mag voor een officiële dealer toch niet zo’n enorme ramp zijn
als extra service bij verkoop..Groetjes.
22 november 2011 om 16:10 #17782727@crossagek wrote:
remleidingen mag je ontroesten en daarna in de tectyl zetten . Is bij mijn auto ook gebeurd voor de apk
uitlaatdemper bestaat uit 2 lagen , de demper zelf en een hitteschild rondom .
toen ik mijn astra kocht viel ik ook over de demper , maar aangezien alleen het hitteschild verrot was en de demper niet en dus gasdicht was , wouden ze er niet een nieuwe demper onder zetten en had ik hier maar vrede mee .
mogelijk dat dit bij de demper van de betreffende astra ook het geval was .
wat betrefd die kentekenplaten in belgie , heb ik geen verstand van , maar zelfs een gek als ik snapt wel dat als er nieuwe platen op zitten met een L ( en dit is volgens jullie een L voor leerling / beginnend bestuurder ) dan is het wel heel duidelijk dat er een nieuwe eigenaar is , mogelijk de zoon van de eigenaar ofzo die net zijn rijbewijs heeft .
Hebben jullie niet zoiets als de bovag zoals wij in nederland hebben ?? die zouden je misschien ook kunnen helpen in dit conflict en mocht dit ook niet helpen dan zou ik gewoon die meneer stoffel bij zijn stropdas pakken en over zijn buro trekken en hem even heel duidelijk maken dat je dit niet pikt . ( misschien helpt dat ook niet , maar het lucht wel op :angel )
Ontroesten is wel iets anders dan zwart verven :D .
En ja, het zou goed kunnen dat alleen het hitteschild verroest was, maar van zoiets heb ik
dus geen verstand. Daarom dat ik mijn vertrouwen op de keuring stel.En ja mij lijkt het ook duidelijk maar het probleem is dat ik (nog) niet zwart op wit
kan bewijzen dat de astra verkocht is. De nummerplaten zijn zelfs nog later aangevraagd
dan de mijne, en ik heb ze nu zelf +- 3 weken.. :hmmzIk zie een garage namelijk niet voor een vervangwagen nieuwe platen aanvragen,
rijtaks en inschrijvingstaks betalen en dan nog eens een verzekering..
dan neem je als garage toch je eigen Z-platen.
Iedereen op dit forum zal dit begrijpen, maar bewijzen is nog een ander verhaal.En iets als Bovag hebben wij, voor zover ik weet althans, niet.. :(
Groetjes.
22 november 2011 om 19:57 #17782729@kwuyts wrote:
@robert_corsa wrote:
simper, er zijn nieuwe platen, dus een nieuwe eigenaar.
dan heb de dealer hem zelf gekocht.
Ik snap er verder weinig van het verhaal hierboven. remleidingen moeten gewoon goed zijn. ik bedoel, je vond die auto wat, na lang aandringen nieuwe banden onder laten zetten apk laten keuren, en dan doodleuk zeggen van ik wil hem toch niet. contract verbreken en de dealer kan fluiten naar zijn nieuwe banden en apk…… dat is ook niet goed he.
vind het terecht dat ze 250 euro van je vragen. 4 nieuwe banden kosten dat al.Geen nieuwe banden, maar betere banden.
Wat ze hebben gedaan is dus van een autowrak de banden afgenomen
en erop geplaatst. En de afspraak met de dealer was dat dit in de prijs inbegrepen zat.En doodleuk zeggen dat ik hem niet wil, zo is het ook niet helemaal gegaan.
Als jij gaat kijken naar een 2de hands wagen, en je kent er niet veel van.
De carrosserie ziet er goed uit, hij rijd goed,.. en dan vraag je enkele malen aan
de verkoper of hij echt helemaal in orde is. Deze verkoper antwoord dan positief met
volle overtuiging. Met die gedacht is het voorschot betaald en de koop gesloten.Als dan achteraf uit de keuring blijkt dat de remleidingen naar de kl*te zijn en de
knalpot nog net niet doorgeroest is.. dan is het al een heel ander verhaal dan
zomaar even zeggen “ik moet hem niet meer hebben..” .
Als de verkoper vanaf moment 1 eerlijk was geweest, had ik ook geen voorschot betaald.Groetjes.
kijk, die banden moet gehaald worden, gekocht en gemonteerd. 8 maal banden demonteren, 4 maal monteren, 4 maal balanceren.
tel uit je winstkijk, je weet nooit of een auto goed is. je kan er van uit gaan dat elke verkoper zegt dat het de beste auto ter wereld is. hij moet verkopen, simpel zat.
als je bij de dealer komt moet je of geluk hebben, of verstand van auto’s.
daarnaast, vind ik dat hun die remleidingen moeten maken, jij koopt hem voor 3500 euro, en dat bij de apk die inbegrepen hoort te zitten) mankementen zijn, kun je in overleg 50/50 doen, of dat de dealer het volledig betaalt.
je hoort niet de rekening bij de koper neer te leggen. uitlaat is ook niet zo duur, die hadden hun kunnen vervangen. dan had jij 2 stukjes remleiding kunnen betalen (materiaal) uren zijn voor hun.zo had ik het opgelost. zeker gezien de prijs die je moest betalen.
even offtopic:
-ik kocht mijn astra g uit 2002 2 jaar terug. er zat een kras op het achterscherm, en de voorbumper was ergens langs geschaafd. de boel netjes overgespoten op hun kosten. auto werd nagekeken en toevallig de einddemper vervangen. verder olie ververst en nieuwe accu.
auto was van de eerste eigenaar, dealer onderhouden. met 99.000 op de teller. had een corsa b 1.2 16v uit 1999 ter inruil. kreeg ik 2800 euro voor. astra stond voor 6500.
ging nog 500 van de prijs af (actie uitverkoop) met 1 jaar volledige garantie.
dus 3200 voor betaalt. heb niet afgedingd, ik wou gewoon dat de astra goed was, dat heb ik ook gezegt.alles was tiptop in orde. bij het ophalen keurig rondleiding gehad, aan de chef werkplaats etc voorgesteld. auto stond onder een groot doek in de showroom alsof het een prototype was op een autogala.
alles in en om de auto werd uitgelegd, zoals functies etc. ging ermee op de foto.
nu 2 jaar en paar maanden in bezit. afgezien van dingen die ik zelf vervangen heb ter opleuken heb ik niks bijzonders aan de astra gehad. sinds een paar weken de thermostaat, en de vooremmen. het enige onderhoud.wat ik wil zeggen, niet elke dealer is slecht. maar ben er genoeg af geweest die het niet netjes deden.
de dealer waar ik hem kocht: cremers in schagen. echt een top tent. kom er nog regelmatig binnen lopen, en de verkoper komt vaak genoeg mee om te kijken naar mn auto. dat noem ik service22 november 2011 om 20:14 #17782730In dit geval moeten de banden enkel gemonteerd en uitgebalanceerd worden.
De banden kwamen van een wrak dat zij nog hadden staan..
Voor ietwat garagist zou dit geen onoverkomelijk werk mogen zijn.Dan zou de auto volgens de verkoper volledig rijklaar zijn en tip top in orde.
En toch vraagt met €100 (2 werkuren) om de auto rijklaar te maken en in orde
te maken voor keuring? :hmmzEn je weet inderdaad nooit of een auto goed is,
maar als officiële opel-dealer hoef je jezelf niet bezig te houden met mensen op deze manier
op te lichten. Want dat is het.
Als je als officiële opel-dealer je naam en de naam Opel hoog wil houden, hou je dan bezig met
kwaliteitsvolle 2de hands wagens, of zorg op z’n minst dat je geen doodskisten verkoopt.
Daar zijn zelfstandige garagisten genoeg voor..En ik zeg ook niet dat elke dealer slecht is.
Ik heb nu een Astra Coupé 2004 gekocht voor 6000 euro.
De dealer heeft er voor mij nog een nieuwe voorruit ingestoken, nieuwe batterij
groot onderhoud, volledig gepoest en behandeld, distributieriem vervangen hoewel
deze pas binnen 20.000 km vervangen moest worden..Maar dat is net wat er bij mij zo scheef zit.
Beide zijn officiële opel-dealers, de 1e maakt ruzie over 250.00 euro en de
andere geeft top-service en vervangt dingen waar ik zelfs nog niet over heb gepraat…Groetjes.
22 november 2011 om 20:45 #17782731@kwuyts wrote:
Als je als officiële opel-dealer je naam en de naam Opel hoog wil houden, hou je dan bezig met
kwaliteitsvolle 2de hands wagens, of zorg op z’n minst dat je geen doodskisten verkoopt.Om nou wat roestvorming op de remleidingen te vergelijken met een doodskist op wielen vindt ik wel erg ver gaan.,
Je weet (of kon weten) dat dit bij de astra G en astra H een aandachtspunt zou kunnen zijn als je je er iets in zou verdiepen.Om er nou achter te komen of de auto is verkocht zou je ook iemand (een kennis) eens langs de garage kunnen sturen met de mededeling dat deze persoon op zoek is naar zo’n auto.
Je weet dat binnen 5 minuten of de auto nou wel of niet is verkocht lijkt me ?23 november 2011 om 14:05 #17782728@Juffer1 wrote:
Om nou wat roestvorming op de remleidingen te vergelijken met een doodskist op wielen vindt ik wel erg ver gaan.,
Je weet (of kon weten) dat dit bij de astra G en astra H een aandachtspunt zou kunnen zijn als je je er iets in zou verdiepen.Om er nou achter te komen of de auto is verkocht zou je ook iemand (een kennis) eens langs de garage kunnen sturen met de mededeling dat deze persoon op zoek is naar zo’n auto.
Je weet dat binnen 5 minuten of de auto nou wel of niet is verkocht lijkt me ?Als de remleidingen bijna doorgeroest zijn, en de remmen zijn zogoed als op…
dan rijd ik toch niet met een gerust gevoel op de autostrade hoor :thumbEn het gaat er niet over of dat het een aandachtspunt is of niet.
Als jij een wagen wil kopen met lederen bekleding, de verkoper verzekert je aan de telefoon
dat de bekleding van de wagen leder is. En achteraf ga je naar de wagen kijken en
het blijkt geen lederen bekleding te zijn, ga jij die wagen dan nog kopen?Niet volledig dezelfde situatie, maar je zou toch moeten begrijpen wat ik hiermee bedoel.
Groetjes.
23 november 2011 om 14:23 #17782732@RISL wrote:
Tja, m’n oom heeft na een bezichtiging van een huis eens toegezegd het te zullen komen. Daar kwamen ze ook niet meer onderuit (later zagen ze een huis wat ze meer aanstond). Maar hij kon daar dus niet meer onderuit.
Getuigen zijn wel nodig volgens mij, anders is het ‘jouw woord tegen het zijne’.Koop van een huis door een consument (dus niet voor iemands bedrijf) moet ten alle tijde schriftelijk. Maargoed, voor het tot standkomen van een consumentenkoop zijn geen getuigen oid vereist. Het is wel handig, absoluut, maar mondeling geldt gewoon, het is puur een aanbod en de aanvaarding daarvan. Daarom is het bij dit soort zaken ook erg slim om zaken op papier te zetten/
23 november 2011 om 14:26 #17782733Tja, het is al wel een tijd geleden dat dat gebeurde (30 jaar ofzo? ik ken het verhaal alleen als verhaal ;) ), maar hij kon toen niet onder zijn toezegging uit.
Maar ontopic, ik zou inderdaad een vriend van je ff laten langsgaan bij die dealer om te vragen naar die wagen. Niet te specifiek naar die wagen vragen, maar gewoon ‘ik zoek een autootje om van A naar B, bijv. een Astra in die prijsklasse. En dan vragen wat ze hebben staan. Als ze die wagen niet noemen, is deze zeer waarschijnlijk wel verkocht ja.
23 november 2011 om 15:26 #17782734had ooit ook een opmerking over roestige remleiding bij apk, geen afkeur
schoongeschuurd en blanke lak er over gespoten
jaar er op geen opmerkingen :D23 november 2011 om 19:25 #17782735tja, remleidingen van opel zijn gewoon niet zo goed.
maar goed, we praten over dingen die niet echt over de vraag gaan.
noemen jullie maar eens een merk dat nooit problemen heeft?
ik ken alleen bepaalde types van merken die erg goed zijn. lees, vrijwel nooit wat hebben,
23 november 2011 om 20:35 #17782736Bij elk merk is er wel iets, en de kans is vrij groot denk ik dat als je overstapt
op een ander merk je toch op dezelfde problemen stuit.
Aangezien Opel toch veel gemeenschappelijke onderdelen heeft met bepaalde andere merken dacht ik?En als het dan geen typische Opel problemen zijn, zullen het wel weer typische merk-x problemen worden..
Maar dat staat in feite los van mijn “probleem” natuurlijk :D
Groetjes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.