Ongenoegen opel dealer.

Forumindex Forums Modellen Astra Ongenoegen opel dealer.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230174
    kwuyts
      Lid sinds:
      27 October 2011

      Hierbij even mijn ongenoegen over een Belgische opel dealer.
      Nl Garage Stoffelen: http://www.stoffelen.be .

      Voor ik mijn Astra Bertone heb gekocht was ik gaan kijken naar een astra G van 1999.
      Testrit gedaan, alles bleek goed te zijn. Carrosserie was in orde en verder ben
      ik een leek op auto-vlak. Dus diepgaande dingen kan ik niet zien.

      Na lang aandringen nog 4 jongere banden (geen nieuwe) gekregen omdat deze
      toch echt ten einde liepen.

      Alles goed en wel, contract getekend en voorschot van €250,00 euro betaald.
      Een week later ging de Astra naar de keuring, hier waren echter enkele opmerkingen.
      Er was corrosie op de remleidingen en op de knalpot. Maw de remleidingen en knalpot zijn rot..
      Toch geen afkeur, maar een opmerking. Voor mij als nieuweling, lijkt het mij dat een keuring zoiets er niet zomaar opzet. De wagen zelf kostte €3500,00 dus dat was het mij niet waard.

      Volgens de garage was de keuring gewoon te streng en stelt corrosie op de remleidingen en knalpot niets voor. De verkoper heeft letterlijk gezegd “die corrosie stelt niets voor, ik heb de remleidingen
      nu zwart gespoten en ge ziet er niets meer van, als ge wilt laat ik het u zien dan ziede
      zelf dat er niets mis is met die remleidingen.” Mij lijkt het vrij logisch dat je er niets meer van
      ziet nadat je die remleidingen zwart hebt gespoten. Dat wil nog niet zeggen dat er onder
      dat verflaagje niets van corrosie zit…

      Vandaar dat ik de koop ontbonden heb. Als men mij verzekerd dat de wagen tip top in orde is
      en dan krijg ik dit soort opmerkingen op de keuring lijkt me dit een gegronde reden.

      Na lang aandringen heb ik dan toch nog €80.00 euro van mijn voorschot terug gekregen.

      Hierna heb ik contact opgenomen met een dealer waarmee voorgaande garage samenwerkt.
      Deze heeft naar het verhaal geluisterd van Garage Stoffelen, en geprobeerd tussen beide partijen
      te bemiddelen. Daarna zijn we tot het akkoord gekomen dat als de auto binnen de 2 maanden
      verkocht werd, ik mijn voorschot terug kreeg. Als hij niet binnen de 2 maanden verkocht
      wordt moet ik de kosten van de keuring laten vallen. Omdat een keuring voor de garage
      na 2 maanden vervalt.

      Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan de betreffende garage om de stand van zaken te bekijken.
      Tot mijn grote verbazing hing er een “L” achteraan de auto, en stonden er nieuwe nummerplaten op.
      Mijn nummerplaten heb ik sinds 2 weken en begint met 1-cd.-…, de platen die erop hingen waren
      1-cf.-… . Nieuwe platen dus.

      Hierover heb ik uitleg gevraagd en de verkoper zei dat de wagen nu als vervangwagen wordt gebruikt.
      Ofwel rijd de garage nu op mijn kosten (keuring + €100 werkuren) rond met deze wagen als vervangwagen. Ofwel is de auto verkocht, en zegt de verkoper tegen mij dat hij nu even als
      vervangwagen wordt gebruikt. Dit omdat binnen 2 weken de 2 maanden verstreken zijn.
      Als hij nu nog even het verhaal van de vervangwagen volhoud, heb ik binnen 2 weken helemaal niets meer te zeggen.

      Ik heb hierover ook naar de opel klantendienst gebeld. Deze hebben contact opgenomen
      met Garage Stoffelen maar kunnen ook niets doen. Ik heb ondertekend dat ik die €80,00 terug
      heb gekregen van dat voorschot en heb dus niets meer in de pot te roeren. Heel dom van mij..

      In feite kan Garage Stoffelen nu dus gewoon elke keer opnieuw €250,00 euro aan voorschot
      opstrijken door deze wagen tekoop aan te bieden.

      Welke stappen zouden jullie ondernemen tegen zoiets?

      Groetjes.

      #17782716
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Tja, wat zal ik zeggen.
        Er is altijd zoiets als feitelijk gelijk hebben en netjes zaken doen.
        Je hebt getekend, en je hebt een afspraak over als de auto verkocht wordt.
        Strikt genomen is de auto niet verkocht, maar ze willen dat ook niet (ze willen hem zelf houden).

        Dus eigenlijk voldoen ze aan de afspraak, maar netjes is het absoluut niet.
        En zeker voor dit bedrag (250 euro voor een dealer is als het goed is niet zo veel) en het feit dat de zaak niet netjes zit met de auto zelf, zou je denken dat het geen probleem moet opleveren.

        Ik heb echter met de aankoop van mijn auto ook een hoop gedonder gehad, en ik weet dus hoe dit soort dingen gaan.
        Ik vind het (ook voor Opel als visitekaartje) een hele slechte zaak, en dit had gewoon netjes afgehandeld moeten worden.
        Rot voor je, maar aan de andere kant, het is nu maar 250 euro, anders had je misschien een rotte auto gehad voor veel meer geld, dus eigenlijk heb je geluk.

        #17782715
        kwuyts
          Lid sinds:
          27 October 2011

          Ik vind het persoonlijk erg dat sommige garages zoals degene waar ik nu mijn coupé heb gekocht,
          super goede service bieden en hun best doen naar klanten tevredenheid toe. Zo’n garages
          maken de naam Opel groot, maar dan is het o zo spijtig dat garages als Garage Stoffelen
          voor een bedrag van €250.00 de naam Opel helemaal de grond in boren.

          En als toppunt stelde de corrosie zogezegd niets voor, maar nu hangt er toch wel
          een nieuwe knalpot onder..

          En ja, ik heb nu eigenlijk gelukt dat ik die Astra niet heb gekocht en door deze fout mijn
          coupé heb kunnen kopen waar ik veel beter mee ben.

          Maar dat neemt mijn ontevredenheid niet weg. Ik begrijp niet dat je als Opel-dealer
          jezelf voor €250 wil laten kennen…

          Nu wil ik het trouwens ook eens aan jullie vragen,
          Corrosie op de remleidingen en op de knalpot (zonder perforatie).
          Is dit ernstig, of werkelijk niets om je zorgen over te maken?

          Groetjes.

          #17782714
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Hey, dat is inderdaad vervelend. Zulk soort zaken zijn de reden dat ik weiger een aanbetaling te doen, tenzij er zwart op wit staat dat ik deze volledig terug krijg wanneer ik zou afzien van de aankoop.
            Als de wagen niet meer te koop staat (omdat zij hem dus gebruiken als leenauto), vind ik dat je je geld terug mag krijgen. Ondanks dat de wagen niet verkocht is aan een derde, hebben ze hem niet meer te koop staan en is het dus onmogelijk voor jou om je geld terug te krijgen.
            Oftewel, ze houden zich niet aan de afspraak!
            En wat is nu €250 voor een dealer…
            Opel zelf kan hier inderdaad weinig aan doen, aangezien ze niets te maken hebben met de tweedehands verkoop van hun dealers.

            Edit: op de remleidingen wil je geen corrosie hebben, al was het maar voor het idee. Op de demper maakt het echter niets uit (tenzij dat er echt gaten in roesten).

            #17782713
            kwuyts
              Lid sinds:
              27 October 2011

              Voor de duidelijkheid, de wagen staat nog wel steeds tekoop op internet…
              Maar de verkoper zei dat ze hem gewoon tijdelijk als vervangwagen gebruiken.
              Maar dat lijkt mij slechts een verhaaltje om binnen 2 weken niets meer te moeten betalen.

              Een nieuwe nummerplaat van enkele dagen oud, een L achterop de auto.. dat geeft mij
              echt niet het vermoeden dat het een vervangwagen is. Eerder dat de auto verkocht is
              aan iemand die net zijn voorlopig rijbewijs heeft.. maargoed, dat is gokwerk.

              En dan nog de nieuwe knalpot, de wagen is nog door mij gekeurd voor 2 weken.
              Daarna kan hij niet meer functioneren als vervangwagen. Waarom zet men er dan
              een nieuwe knalpot onder?
              Dat zou ik enkel doen als hij verkocht wordt, en de verkoper hierover moeilijk deed..
              Wijst weeral op een verkoop.

              En wat de remleidingen betreft, zo dacht ik er ook over. Ik heb geen enkel idee of
              zoiets ernstig is, maar remmen is net iets te belangrijk om een opmerking op de keuring
              hierover te negeren.. En aangezien de garage nu toch een nieuwe knalpot eronder heeft staan
              lijkt het mij dat het toch wel nodig was..

              #17782711
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Kun je in belgië geen informatie opvragen over de kentekenplaten zoals hier in NL? Wij kunnen namelijk zien wanneer de wagen (bij ons horen de kentekenplaten bij de auto, niet bij een persoon) op naam is gezet van de laatste eigenaar enzo.

                #17782712
                kwuyts
                  Lid sinds:
                  27 October 2011

                  Officiëel niet nee.. helaas.

                  #17782710
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    En wat zei die verkoper over de L achter op de wagen en de nieuwe kentekenplaten?

                    #17782709
                    kwuyts
                      Lid sinds:
                      27 October 2011

                      Hij zei dat de wagen nu gebruikt wordt als vervangwagen.

                      Maar ik heb nu op internet wat gezocht, en als het een vervangwagen zou zijn
                      zou de nummerplaat moeten beginnen met een Z.

                      Dus ik weet nu ook zeker dat hij verkocht is..

                      Groetjes.

                      #17782708
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Nou, zo snel mogelijk terug en die gegevens onder z’n neus stoppen en je geld terug eisen!
                        Succes ermee :thumb

                        #17782707
                        kwuyts
                          Lid sinds:
                          27 October 2011

                          De dealer kan natuurlijk ook de auto officiëel ingeschreven hebben, en dan staan de platen
                          misschien wel op zijn naam..

                          ik weet het niet.. :(

                          #17782706
                          robert_corsa
                            Lid sinds:
                            16 May 2009

                            simper, er zijn nieuwe platen, dus een nieuwe eigenaar.
                            dan heb de dealer hem zelf gekocht.
                            Ik snap er verder weinig van het verhaal hierboven. remleidingen moeten gewoon goed zijn. ik bedoel, je vond die auto wat, na lang aandringen nieuwe banden onder laten zetten apk laten keuren, en dan doodleuk zeggen van ik wil hem toch niet. contract verbreken en de dealer kan fluiten naar zijn nieuwe banden en apk…… dat is ook niet goed he.
                            vind het terecht dat ze 250 euro van je vragen. 4 nieuwe banden kosten dat al.

                            #17782705
                            xladage
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2008

                              Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je de auto precies gekocht heb. Ik heb zelf mijn auto met nieuwe APK gekocht, en afgesproken dat alle reparaties uit de keuring voor rekening van de garage was. Zij zeggen dat hij goed is, dan moeten ze dat ook wel aandurven. Zo gezegd zo gedaan, echter bleek later bij mijn eigen garage dat de keuring op sommige punten niet goed was gedaan, en dus eigenlijk pas goedkeur na reparatie was. Daar zat bij mij het gedonder in.

                              Wat ik niet helemaal snap, is waarom ben je zelf met de auto na aankoop naar de keuring gegaan, en was dat niet gewoon bij de koop in? Misschien dat dit niet zo werkt in BE, weet ik niet hoor, maar het was misschien wel makkelijk geweest.

                              Nogmaals, ik weet niet precies hoe de koop gegaan is, maar als je recht hebt op ontbinden, zou je naar mijn idee die 250 euro terug moeten krijgen.
                              Als als je het recht niet hebt, maar wel goede rede, dan had ik verwacht dat de garage wel soepeler was geweest.

                              #17782702
                              kwuyts
                                Lid sinds:
                                27 October 2011

                                @robert_corsa wrote:

                                simper, er zijn nieuwe platen, dus een nieuwe eigenaar.
                                dan heb de dealer hem zelf gekocht.
                                Ik snap er verder weinig van het verhaal hierboven. remleidingen moeten gewoon goed zijn. ik bedoel, je vond die auto wat, na lang aandringen nieuwe banden onder laten zetten apk laten keuren, en dan doodleuk zeggen van ik wil hem toch niet. contract verbreken en de dealer kan fluiten naar zijn nieuwe banden en apk…… dat is ook niet goed he.
                                vind het terecht dat ze 250 euro van je vragen. 4 nieuwe banden kosten dat al.

                                Geen nieuwe banden, maar betere banden.
                                Wat ze hebben gedaan is dus van een autowrak de banden afgenomen
                                en erop geplaatst. En de afspraak met de dealer was dat dit in de prijs inbegrepen zat.

                                En doodleuk zeggen dat ik hem niet wil, zo is het ook niet helemaal gegaan.
                                Als jij gaat kijken naar een 2de hands wagen, en je kent er niet veel van.
                                De carrosserie ziet er goed uit, hij rijd goed,.. en dan vraag je enkele malen aan
                                de verkoper of hij echt helemaal in orde is. Deze verkoper antwoord dan positief met
                                volle overtuiging. Met die gedacht is het voorschot betaald en de koop gesloten.

                                Als dan achteraf uit de keuring blijkt dat de remleidingen naar de kl*te zijn en de
                                knalpot nog net niet doorgeroest is.. dan is het al een heel ander verhaal dan
                                zomaar even zeggen “ik moet hem niet meer hebben..” .
                                Als de verkoper vanaf moment 1 eerlijk was geweest, had ik ook geen voorschot betaald.

                                Groetjes.

                                #17782701
                                kwuyts
                                  Lid sinds:
                                  27 October 2011

                                  @xladage wrote:

                                  Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je de auto precies gekocht heb. Ik heb zelf mijn auto met nieuwe APK gekocht, en afgesproken dat alle reparaties uit de keuring voor rekening van de garage was. Zij zeggen dat hij goed is, dan moeten ze dat ook wel aandurven. Zo gezegd zo gedaan, echter bleek later bij mijn eigen garage dat de keuring op sommige punten niet goed was gedaan, en dus eigenlijk pas goedkeur na reparatie was. Daar zat bij mij het gedonder in.

                                  Wat ik niet helemaal snap, is waarom ben je zelf met de auto na aankoop naar de keuring gegaan, en was dat niet gewoon bij de koop in? Misschien dat dit niet zo werkt in BE, weet ik niet hoor, maar het was misschien wel makkelijk geweest.

                                  Nogmaals, ik weet niet precies hoe de koop gegaan is, maar als je recht hebt op ontbinden, zou je naar mijn idee die 250 euro terug moeten krijgen.
                                  Als als je het recht niet hebt, maar wel goede rede, dan had ik verwacht dat de garage wel soepeler was geweest.

                                  Zo is onze overeenkomst ook gesloten, maar als de keuring (APK) zegt dat de remleidingen
                                  naar de kl*te zijn, en de garage waarmee je die overeenkomst hebt gesloten wil ze niet vervangen
                                  omdat volgens hen “de keuring veel te streng is.” en de remleidingen gemaakt zijn door ze terug zwart te verven.. wat heb je dan nog in de pot te roeren?

                                  En ik ben niet na aankoop naar de keuring gegaan, de garage heeft na betaling van mijn voorschot zelf naar de keuring gereden.

                                  En ik heb recht op ontbinden, het contract is ontbonden met toestemming van beide partijen.
                                  Dus wettelijk kan de garage geen geld meer vragen omdat ik de auto gekocht zou hebben,
                                  maar ik kan wettelijk mijn voorschot ook niet terug eisen.

                                  Groetjes.

                                  #17782717
                                  RISL
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    24 January 2011

                                    Dat de keuring te streng is, in gewoon een onzin verhaal. Een auto moet gewoon aan bepaalde eisen voldoen! Als ze zelf naar de keuring zijn gereden, hebben ze dus zelf een garage uitgekozen waar deze gekeurd is. Als ze het daar te streng vinden, zoeken ze maar een ander die wat coulanter is.
                                    Dat remleidingen zijn ‘gemaakt’ door ze zwart te verven is natuurlijk gewoon idioot. In NL heb je de Bovag waar je dit soort rariteiten kunt melden, heb je dat niet in België?

                                    #17782718
                                    kwuyts
                                      Lid sinds:
                                      27 October 2011

                                      Net omdat ik er zelf niets van ken vertrouw ik op de keuring.
                                      En als de keuring mij verteld dat de remleidingen aan vervanging toe zijn,
                                      moeten ze simpelweg vervangen worden. Meer hoeft daarover niet gezegd te worden.

                                      En het leuke is dat de garagist mij eerst zei dat je er niets meer van ziet omdat de remleidingen
                                      nu zwart zijn geverfd. Daarna zegt hij tegen mij “kom, ik zal het u laten zien dat de controle
                                      te streng is, ik zal de remleidingen laten zien daar is niks mis mee..”. Wel slim dat je daarvoor
                                      dan verteld hebt dat je er niets meer van ziet omdat ze net zwart zijn geverfd.. :hmmz

                                      En ik heb al contact opgenomen met verschillende diensten, wettelijk sta ik nergens..
                                      Zelfs de klantendienst van Opel, die los staan van deze opeldealer zegt niets te kunnen doen.
                                      Dat het eigenlijk niet zou mogen zegt iedereen, maar wettelijk sta ik spijtig genoeg nergens..

                                      Groetjes.

                                      #17782719
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Tenzij je dus kunt bewijzen dat die auto verkocht is…
                                        En wat je al zei, als die auto niet op een Z-plaat staat en er staat een L op (waar is die L dan van, leswagen?), dan is deze dus van een particulier en niet van de garage zelf.

                                        #17782704
                                        kwuyts
                                          Lid sinds:
                                          27 October 2011

                                          @RISL wrote:

                                          Tenzij je dus kunt bewijzen dat die auto verkocht is…
                                          En wat je al zei, als die auto niet op een Z-plaat staat en er staat een L op (waar is die L dan van, leswagen?), dan is deze dus van een particulier en niet van de garage zelf.

                                          Een L staat inderdaad voor Leswagen.
                                          En als ik kan bewijzen dat de wagen verkocht is, is de vraag nog maar of de verkoper zijn woord gaat houden. Die afspraak is namelijk mondeling gemaakt.. heb ik niets van op papier.

                                          Als ik het achteraf bekijk is het echt dom dom dom.. zoveel afspraken en NIETS op papier.
                                          Het is alvast een goeie levensles :swear

                                          Groetjes.

                                          Edit: de afspraak die mondeling gemaakt is, is wel enkele malen bevestigd door de verkoper zelf aan bv. de klantendienst van opel, en de dealer waarmee hij samenwerkt. Dus deze personen hebben van beide partijen vernomen dat deze afspraak tussen ons bestaat.

                                          #17782703
                                          RISL
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            24 January 2011

                                            In NL is een mondelinge overeenkomst ook een wettelijke overeenkomst mits er getuigen van zijn.

                                            #17782720
                                            kwuyts
                                              Lid sinds:
                                              27 October 2011

                                              @RISL wrote:

                                              In NL is een mondelinge overeenkomst ook een wettelijke overeenkomst mits er getuigen van zijn.

                                              In België ook, en getuigen zijn er in principe wel aangezien garage stoffelen zelf
                                              aan de klantendienst van Opel en andere partijen heeft bevestigd dat deze afspraak bestaat.

                                              Maar ik moet echt kunnen bewijzen dat de wagen verkocht is, dus ik moet de nummerplaat
                                              kunnen natrekken..

                                              Groetjes.

                                              #17782721
                                              RISL
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                24 January 2011

                                                Bel de politie op het algemene telefoonnummer ;) die kunnen het vast voor je uitzoeken. Of de belastingdienst.

                                                #17782722
                                                Stender
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  5 April 2009

                                                  In Nederland zijn er geen getuigen nodig en er zijn veel regels voor het aangaan van een consumentenkoop maar aangezien hier Belgisch recht van toepassing is, heeft het weinig zin om het Nederlandse erbij te halen.

                                                  Het is inderdaad niet slim om dat soort zaken niet op papier te zetten.

                                                  #17782723
                                                  RISL
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2011

                                                    Tja, m’n oom heeft na een bezichtiging van een huis eens toegezegd het te zullen komen. Daar kwamen ze ook niet meer onderuit (later zagen ze een huis wat ze meer aanstond). Maar hij kon daar dus niet meer onderuit.
                                                    Getuigen zijn wel nodig volgens mij, anders is het ‘jouw woord tegen het zijne’.

                                                    #17782724
                                                    opel-mark
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 March 2011

                                                      Als de keuring zegt dat er roest opzit is het nog niet zo erg dat hij er op afgekeurd wordt, MAAR wel een aandachtspunt, met andere woorden met antiroest behandelen of vervangen, zwart spuiten houd namelijk de roest niet tegen.

                                                      Als het de eerste uitlaat is dan zal hij wel aardig geroest zijn, vooral de beschermplaat van de achterdemper(zit aan de demper vastgelast) heeft daar nog al eens last van.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.