Onderstel Corsa A verbeteren voor *circuit doeleinde

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Onderstel Corsa A verbeteren voor *circuit doeleinde

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268215
    GOGOGO_1555
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      Hallo ik ben john

      en ik heb al even t idee voor een circuit auto
      heb echt al tijden t idee voor een Astra F
      en aangezien ik met een gewone 1.6 astra rij in 10:34 over de Nürburgring (met aangepaste ophanging)
      weet ik al ongeveer wat ik zou doen met een Astra F GSI (Kwa Aanpassingen)

      maar ik zie ook de laatste tijd veel Corsa A’s voorbij komen met de 2 Liters voor een redelijke prijs
      en ja heb altijd wel iets gehad met die corsaa’s
      maar kwa onderstel heb ik er geen kaas van gegeten

      Stel ik zou zoiets doen komt er uiteraard een schroefset onder

      verder had ik begrepen dat de achteras van een corsa C eronder past en vervolgens zouden er makkelijk Schijven op kunnen
      en uiteraard grotere schijven voor is geen probleem

      #18254181
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Schijven achter op een corsa a zijn overbodig.
        Zorgt alleen voor overberemming achter. Jij kan de remdruk omlaag brengen met een andere remdrukregelaar, maar dan zijn de schijven net zo effectief als de trommel setup.
        Een upgrade op de vooras is zeker aan te raden bij een 2L.

        Buiten een schroefset zijn andere ophangings rubbers aan te raden (sommige forumleden gebruiken nylon bussen voor puur circuit gebruik) en dikkere ARB’s is geen overbodige luxe. Veerpootbruggen en een kooi helpen om het geheel te verstevigen en stijver te maken.

        Om de carrosserie verder te verstevigen kun je ook kiezen voor speciale plaatwerk sets die er in gelast kunnen worden (vol op de internet te verkrijgen) en op bepaalde plekken de carrosserie doorlassen.

        #18254182
        GOGOGO_1555
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          dat wordt sowieso t internet afspeuren :thumb
          thx alvast

          #18254183
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Vooral de voorste chassis balk Die onder de radiateur zit verstevigen

            #18254184
            GOGOGO_1555
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              zojuist bij carfantasy gevonden een h&r arb kit

              http://www.carfantasy.nl/hr-stabilisatiestang-opel-corsa-883-p-181562.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              iemand ervaring mee ??

              #18254185
              KRSA2000
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2009

                H&R is een van de betere merken.

                #18254186
                KRSA2000
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 February 2009

                  Dit wordt ook vaker toegepast (in de VK in iedergeval)

                  Is een 2e ARB (van een vectra A) achter plaatsen.

                  http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?t=185728″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Scheelt in de kosten en schijnt goed te werken!

                  #18254187
                  KRSA2000
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2009

                    Hier heb je al wat voorbeelden van verstevigings plaatwerk voor de corsa a.

                    http://www.lmfvauxhall.co.uk/Nova-14-piece-chassis-strengthening-kit.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    http://www.chrisastleymotorsport.co.uk/nova-14-piece-chassis-plating-strengthening-kit.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    http://www.motamec.com/vauxhall-nova-works-spec-groupa-weld-on-body-shell-plating-strengthening-kit.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Ze zijn ook volop op eBay te vinden, maar vraag wel naar het dikte van het materiaal!

                    #18254188
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Weet niet of je iets verder bent met je project.

                      Onderstel:
                      Alle rubbers vervangen voor Powerflex of Nylon
                      Schroefset van een goed merk (Bilstein)
                      Veerpootbruggen voorboven en achter
                      Draagarmbrug voor
                      Volledige rolkooi met verstevigingen naar de veerpoten aan de voorzijde
                      (Kijk bij de kooi ook naar de extra buizen achter de voorstoelen en punten om je gordels aan te bevestigen)

                      Karrosserie
                      Alles zoveel mogelijk verstevigen, de opties daarvoor staan hierboven al.

                      Remmen
                      Calibra Turbo wordt vaak gebruikt
                      Of overstappen op volledig zelf bedacht uit spullen van bijvoorbeeld Wilwood
                      Rembekrachtiger + hoofdremcilinder voor die van een Kadett GSi vervangen
                      Dot 5.1 vloeistof
                      Eventueel grotere trommels achter nemen, schijven achter zijn niet nodig

                      Let er wel op dat een Corsa C achteras (veel) breder is dan een Corsa A achteras.

                      Neem ook goede kuipstoelen en minimaal 4 punts gordels.

                      #18254189
                      GOGOGO_1555
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        heb ondertussen alweer andere plannen

                        ik ga nu m’n daily pakken
                        daar ben ik nu al 20+ ronden mee over de ring heen gezeild (X16SZ :vertag )
                        onderstel daar van verbeterd alleen t blok nu nog dus denk dat ik dat gaat doen

                        en dan een simpel auto’tje dr bij of een brommer of iets voor de stad

                        *edit
                        al mijn rubbers zijn ook al powerflexx behalve de stabi en dat wil ik van de lente/zomer doen

                        standaard reed ik 13:00 (eerste keer)
                        en zit na alle vebeteringen op 10:34

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.