Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Onderhoud Opel Astra H
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 januari 2017om 18:45 door
SnowWolf.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2017 om 16:43 #18337395
Beste forumleden
Het leek me handig om eerst even jullie te informeren alvorens contact op te nemen met mijn garage aangezien ik een echte leek ben.
2 weken terug ben ik met mijn Opel Astra H, op groot onderhoud geweest bij een garage in de buurt. Ik was er reeds geweest voor mijn EPDm?! klep te laten vervangen aangezien deze vast zat met roet. Ik was toen wel content van de service van desbetreffende garage.
Maar nu, 3uur na het groot onderhoud weigerde mijn auto te starten, na 4 pogingen deed hij het weer. De dag nadien schokte hij tijdens het rijden met als gevolg dat ik vermogen verlies had, toen touring gecontacteerd en deze zeide me dat het om dezelfde klep ging, echter bleek het niet de klep te zijn maar de behuizing naar de klep en van de klep waar er wat aangekoekte massa op zat.Wat me opvalt na het groot onderhoud;
De motor maakt een vaak zweverig geluid, niet meer het vermogen als voorheen, de indicatie INsp 0 blijft op het dashbord staan, de auto valt zomaar stil en weigert soms volledig te starten..
Een vriend van mij werkt zelf bij Mercedes en heeft me geadviseerd om mijn geld terug te vragen, dit omdat ze volgens hem niet gedaan hebben wat ze moesten doen en omdat er nog altijd INSP 0 op het dashbord staat..
Zouden jullie me wat meer raad kunnen geven?
Groeten
23 januari 2017 om 16:49 #18337396handig om te weten.. welke motor hebje in je astra liggen??
en ben je bij een willekeurige garage geweest of bij een opel dealer??23 januari 2017 om 16:51 #18337397Het is de Astra H 1.7 cdti Ecoflex..
Neen, ben bij een erkende dealer van Opel geweest23 januari 2017 om 17:21 #18337399kijk eens hoe je regeneratie ( diesel partical filter) als die verstopt is kan dat een vermogen beperking geven…
en anders je inlaat spruitstuk na laten kijken of die verstopt zit..23 januari 2017 om 17:34 #18337401De man van touring had de leidingen proper gemaakt aangezien dat er aan de klep weinig te zien was.
Hij heeft me ook de raad gegeven om gedurende een 10 minuten op de autostrade eens goed in het rood te rijden ( 3 de aan 120), dit om alles weg te blazen, deze raad heb ik opgevolgd maar helaas zonder resultaat.23 januari 2017 om 17:41 #18337410dat in het rood is over dreven.. je kunt ook met opcom het regeneratie process starten.. dan gaat je motor tussen 3000 en 4000 toeren draaien voor 20 minuten.. maar de eerste paar minuten moet hij eerst de filter opwarmen rond de 600 a 650 graden… dan kan die starten met reinigen.. dus even in en rood rijden heeft geen zin…
23 januari 2017 om 18:08 #18337414Dus daarmee wil je zeggen dat dit probleem niets te maken heeft met een groot onderhoud?
23 januari 2017 om 18:13 #18337415niet dat ik je vanaf een computerscherm je kan vertellen…
als je te zuinig rijdt met je dieselslipt de boel dicht.. komt de motor en uitlaat nooit op het gewenste temperatuur om zichzelf te reinigen.. en houdt het eens op en dat heeft je motor beperkt vermogen of in het ergste geval wil die niet eens meer starten…heb dat al eens eerder gehad in een topic.. was een lid dat een 1.9 diesel had.. en had een erg lange lijst aan dingen die vervangen waren.. terwijl het reinigen van de inlaat al voldoende was.. maar dat omdat de monteurs dit van buitenaf niet kunnen zien…
23 januari 2017 om 18:45 #18337417[quote]de indicatie INsp 0 blijft op het dashbord staan[/quote]
Die zijn ze gewoon vergeten te wissen, kan gebeuren;De INSP melding verwijderen :
– Sleutel in contact met het contact nog uit,
– De dagteller knop ingedrukt houden,
– Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden)
– Na 10 seconden verschijnt : —- -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.