Onderhoud Opel Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Onderhoud Opel Astra H

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337395
    Nerror
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2017

      Beste forumleden

      Het leek me handig om eerst even jullie te informeren alvorens contact op te nemen met mijn garage aangezien ik een echte leek ben.
      2 weken terug ben ik met mijn Opel Astra H, op groot onderhoud geweest bij een garage in de buurt. Ik was er reeds geweest voor mijn EPDm?! klep te laten vervangen aangezien deze vast zat met roet. Ik was toen wel content van de service van desbetreffende garage.
      Maar nu, 3uur na het groot onderhoud weigerde mijn auto te starten, na 4 pogingen deed hij het weer. De dag nadien schokte hij tijdens het rijden met als gevolg dat ik vermogen verlies had, toen touring gecontacteerd en deze zeide me dat het om dezelfde klep ging, echter bleek het niet de klep te zijn maar de behuizing naar de klep en van de klep waar er wat aangekoekte massa op zat.

      Wat me opvalt na het groot onderhoud;

      De motor maakt een vaak zweverig geluid, niet meer het vermogen als voorheen, de indicatie INsp 0 blijft op het dashbord staan, de auto valt zomaar stil en weigert soms volledig te starten..

      Een vriend van mij werkt zelf bij Mercedes en heeft me geadviseerd om mijn geld terug te vragen, dit omdat ze volgens hem niet gedaan hebben wat ze moesten doen en omdat er nog altijd INSP 0 op het dashbord staat..

      Zouden jullie me wat meer raad kunnen geven?

      Groeten

      #18337396
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        handig om te weten.. welke motor hebje in je astra liggen??
        en ben je bij een willekeurige garage geweest of bij een opel dealer??

        #18337397
        Nerror
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2017

          Het is de Astra H 1.7 cdti Ecoflex..
          Neen, ben bij een erkende dealer van Opel geweest

          #18337399
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            kijk eens hoe je regeneratie ( diesel partical filter) als die verstopt is kan dat een vermogen beperking geven…
            en anders je inlaat spruitstuk na laten kijken of die verstopt zit..

            #18337401
            Nerror
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 January 2017

              De man van touring had de leidingen proper gemaakt aangezien dat er aan de klep weinig te zien was.
              Hij heeft me ook de raad gegeven om gedurende een 10 minuten op de autostrade eens goed in het rood te rijden ( 3 de aan 120), dit om alles weg te blazen, deze raad heb ik opgevolgd maar helaas zonder resultaat.

              #18337410
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                dat in het rood is over dreven.. je kunt ook met opcom het regeneratie process starten.. dan gaat je motor tussen 3000 en 4000 toeren draaien voor 20 minuten.. maar de eerste paar minuten moet hij eerst de filter opwarmen rond de 600 a 650 graden… dan kan die starten met reinigen.. dus even in en rood rijden heeft geen zin…

                #18337414
                Nerror
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2017

                  Dus daarmee wil je zeggen dat dit probleem niets te maken heeft met een groot onderhoud?

                  #18337415
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    niet dat ik je vanaf een computerscherm je kan vertellen…
                    als je te zuinig rijdt met je dieselslipt de boel dicht.. komt de motor en uitlaat nooit op het gewenste temperatuur om zichzelf te reinigen.. en houdt het eens op en dat heeft je motor beperkt vermogen of in het ergste geval wil die niet eens meer starten…

                    heb dat al eens eerder gehad in een topic.. was een lid dat een 1.9 diesel had.. en had een erg lange lijst aan dingen die vervangen waren.. terwijl het reinigen van de inlaat al voldoende was.. maar dat omdat de monteurs dit van buitenaf niet kunnen zien…

                    #18337417
                    SnowWolf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 December 2015

                      [quote]de indicatie INsp 0 blijft op het dashbord staan[/quote]
                      Die zijn ze gewoon vergeten te wissen, kan gebeuren;

                      De INSP melding verwijderen :
                      – Sleutel in contact met het contact nog uit,
                      – De dagteller knop ingedrukt houden,
                      – Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden)
                      – Na 10 seconden verschijnt : —-

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.