Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Onderdelen kapot DOOR defecte turbo
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 maart 2020om 23:03 door AhrendSportstourer.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2020 om 08:44 #18373056
Goedemorgen,
Ik heb dit bericht ook op Facebook bij het Opelforum geplaatst,maar ik heb het idee dat lang niet iedereen daar leest.
Daarom hier nog een keer;
Het is een flink verhaal ,maar ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om het te lezen en te reageren.
Vanaf Augustus vorig jaar ben ik met mijn Astra aan het kloten geweest,bij de garage waar ik altijd kom.
In eerste instantie werd gezegd dat de turbo kapot was,vervelend ,duur ,maar goed kapot is kapot.
Het werd een gereviseerde van Turbo Hoet.
Ik heb de rekening sávonds meteen betaald,maar helaas bleek de volgende dag al dat het probleem niet opgelost was.
Vanaf toen begon de ellende ,uitlezen bij de garage gaf geen uitsluitsel,ook bij de dealer kwamen ze niet verder dan te zeggen dat de luchtfilter vervangen moest worden voor de orginele.
Er is in de maanden daarna,de auto heeft meer daar gestaan dan bij mij thuis,van alles vervangen.
Het probleem bleef maar voort duren,totdat ik benaderd werd door Theo van T tune Chiptuning in Echt.
Hij bood aan kosteloos de auto uit te lezen en het probleem te vinden.
Hij is er een paar uur mee bezig geweest,MAAR vond het probleem wel.
Petje af voor Theo.
De gereviseerde turbo van Hoet bleek niet goed te zijn.
Het koste wat moeite om de garage zover te krijgen dit aan te nemen,maar uiteindelijk kwam er een ander turbo.
Daarna was het probleem opgelost.
Dit alles heeft een maand of 5 geduurd !!!!
Ik had al wel van de garage begrepen dat hij nog een factuur zou opmaken voor alle vervangen onderdelen maar die kwam maar niet.
Tot onlangs ,dit zijn de onderdelen die NA de kapot geplaatste turbo alsnog vervangen zijn:
Turboslang
Leiding ?
pakking
Inlaatspruitstuk
Kleppendeksel
Ik heb dus ook nog een orginele luchtfilter aangeschaft ,en een halve tank opgereden naar Echt,voor de diagnose van Ttune.
Nou is mijn GROTE vraag;
Was het vervangen van al deze onderdelen ook nodig geweest als er meteen een goede turbo geplaatst was ?
Oftewel,is Turbo Hoet of mijn garage niet aansprakelijk voor al deze kosten,kleine 1000 euro.
Zijn deze onderdelen kapot gegaan door die kapotte turbo ?
Ik kan me toch niet voorstellen dat al deze onderdelen ook al kapot waren ten tijde van het vervangen van de eerste turbo!
Ik ben maar een leek ,maar voel me GENAAID.
Graag jullie reacties,waar ik iets mee kan.
11 maart 2020 om 12:33 #18373059Kun je aangeven waarom de betreffende delen vervangen zijn?
Was de leiding / slang stuk, zat deze vol met olie?
Was het klepdeksel verstopt? enz.
11 maart 2020 om 12:38 #18373060Turboslang lek,
Membraam in kleppendeksel stuk
Inlaatspruitstuk weet ik niet
11 maart 2020 om 15:52 #18373063Graag zoveel mogelijk nuttige reacties,zodat ik iets weet als ik naar de garage stap. :help: :help:
11 maart 2020 om 19:02 #18373067Hoi, wat waren jouw klachten?? Ik ben ook al een tijdje aan het klooien. De garage ontdekte een scheur in de turbo, maar een nieuwe turbo was niet de oplossing. Nu weet de garage niet meer wat te doen. Ze begrijpen ook wel dat alles vervangen duur is en zoeken naar een spelt in een hooiberg. Dat uitlezen n lijkt met nog wel een goed idee.
De mijne trekt slecht en gebruikt teveel brandstof
11 maart 2020 om 23:26 #18373093Auto ging constant in noodloop,max.3000 toeren ,max. ong. 100 km per uur,met daarbij de tekst ; voertuig heeft dringend service nodig.
Als het contact uit werd gezet was de storing even weg.
Uitlezen bij de garage gaf steeds code p0299.
12 maart 2020 om 22:31 #18373109Wie heeft bepaald dat de onderdelen slecht waren en vervangen moesten worden? En wat was de reden daarvoor?
12 maart 2020 om 23:03 #18373111De garage zelf ,ze zijn na het vervangen van de eerste turbo,voor mijn gevoel, echt aan het zoeken gegaan, zonder verder naar de ‘nieuwe’ turbo te kijken .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.