Onderdelen kapot DOOR defecte turbo

Forumindex Forums Modellen Astra Onderdelen kapot DOOR defecte turbo

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373056
    AhrendSportstourer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2016

      Goedemorgen,

      Ik heb dit bericht ook op Facebook bij het Opelforum geplaatst,maar ik heb het idee dat lang niet iedereen daar leest.

      Daarom hier nog een keer;

      Het is een flink verhaal ,maar ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om het te lezen en te reageren.

      Vanaf Augustus vorig jaar ben ik met mijn Astra aan het kloten geweest,bij de garage waar ik altijd kom.

      In eerste instantie werd gezegd dat de turbo kapot was,vervelend ,duur ,maar goed kapot is kapot.

      Het werd een gereviseerde van Turbo Hoet.

      Ik heb de rekening sávonds meteen betaald,maar helaas bleek de volgende dag al dat het probleem niet opgelost was.

      Vanaf toen begon de ellende ,uitlezen bij de garage gaf geen uitsluitsel,ook bij de dealer kwamen ze niet verder dan te zeggen dat de luchtfilter vervangen moest worden voor de orginele.

      Er is in de maanden daarna,de auto heeft meer daar gestaan dan bij mij thuis,van alles vervangen.

      Het probleem bleef maar voort duren,totdat ik benaderd werd door Theo van T tune Chiptuning in Echt.

      Hij bood aan kosteloos de auto uit te lezen en het probleem te vinden.

      Hij is er een paar uur mee bezig geweest,MAAR vond het probleem wel.

      Petje af voor Theo.

      De gereviseerde turbo van Hoet bleek niet goed te zijn.

      Het koste wat moeite om de garage zover te krijgen dit aan te nemen,maar uiteindelijk kwam er een ander turbo.

      Daarna was het probleem opgelost.

      Dit alles heeft een maand of 5 geduurd  !!!!

      Ik had al wel van de garage begrepen dat hij nog een factuur zou opmaken voor alle vervangen onderdelen maar die kwam maar niet.

      Tot onlangs ,dit zijn de onderdelen die NA de kapot geplaatste turbo alsnog vervangen zijn:

      Turboslang

      Leiding ?

      pakking

      Inlaatspruitstuk

      Kleppendeksel

      Ik heb dus ook nog een orginele luchtfilter aangeschaft ,en een halve tank opgereden naar Echt,voor de diagnose van Ttune.

       

      Nou is mijn GROTE vraag;

      Was het vervangen van al deze onderdelen ook nodig geweest als er meteen een goede turbo geplaatst was ?

      Oftewel,is Turbo Hoet of mijn garage niet aansprakelijk voor al deze kosten,kleine 1000 euro.

      Zijn deze onderdelen kapot gegaan door die kapotte turbo ?

      Ik kan me toch niet voorstellen dat al deze onderdelen ook al kapot waren ten tijde van het vervangen van de eerste turbo!

      Ik ben maar een leek ,maar voel me GENAAID.

      Graag jullie reacties,waar ik iets mee kan.

       

       

      #18373059
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Kun je aangeven waarom de betreffende delen vervangen zijn?

        Was de leiding / slang stuk, zat deze vol met olie?

        Was het klepdeksel verstopt? enz.

        #18373060
        AhrendSportstourer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 April 2016

          Turboslang lek,

          Membraam in kleppendeksel stuk

          Inlaatspruitstuk weet ik niet

          #18373063
          AhrendSportstourer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2016

            Graag zoveel mogelijk nuttige reacties,zodat ik iets weet als ik naar de garage stap. :help: :help:

            #18373067
            Albert2110@kpnmail.nl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 January 2020

              Hoi, wat waren jouw klachten?? Ik ben ook al een tijdje aan het klooien. De garage ontdekte een scheur in de turbo, maar een nieuwe turbo was niet de oplossing. Nu weet de garage niet meer wat te doen. Ze begrijpen ook wel dat alles vervangen duur is en zoeken naar een spelt in een hooiberg. Dat uitlezen n lijkt met nog wel een goed idee.

               

              De mijne trekt slecht en gebruikt teveel brandstof

              #18373093
              AhrendSportstourer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 April 2016

                Auto ging constant in noodloop,max.3000 toeren ,max. ong. 100 km per uur,met daarbij de tekst ; voertuig heeft dringend service nodig.

                Als het contact uit werd gezet was de storing even weg.

                Uitlezen bij de garage gaf steeds code p0299.

                 

                #18373109
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Wie heeft bepaald dat de onderdelen slecht waren en vervangen moesten worden? En wat was de reden daarvoor?

                  #18373111
                  AhrendSportstourer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 April 2016

                    De garage zelf ,ze zijn na het vervangen van de eerste turbo,voor mijn gevoel, echt aan het zoeken gegaan, zonder verder naar de ‘nieuwe’ turbo te kijken .

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.