Onder de indruk van verbruik van mijn Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Onder de indruk van verbruik van mijn Insignia

14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #17979852
    jan350
      Lid sinds:
      6 May 2012

      Mijn 110 pk diesel rijdt nu na ruim 108000 km gemiddeld zo’n 1 op 16 a 17.
      Toch wel een klein stukje zuiniger dan m’n Mercedes 350se uit 1972 waar je
      gemiddeld zo’n 1 op 5,5 a 6 mee haalt….

      Groeten Jan

      #17979853
      NelisZ20LER
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 March 2011

        Ik ben benieuwd naar het verbruik van de 2.0 turbo benzine uitvoering, vooral na het tunen. Is dit in de praktijk merkbaar zuiniger geworden?
        hpp bijvoorbeeld? Ik ben van plan om een Insignia te kopen voor woon-werk verkeer namelijk. Ik rijd buiten de spits, een stukje 80km weg en daarna
        snelweg (120 km/h). Totaal 45 km enkele reis, dus 90 km per dag. Als je een beetje oplet leek 1:13 mij toch wel haalbaar…

        #17979854
        hpp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2011

          @NelisZ20LER wrote:

          Ik ben benieuwd naar het verbruik van de 2.0 turbo benzine uitvoering, vooral na het tunen. Is dit in de praktijk merkbaar zuiniger geworden?
          hpp bijvoorbeeld? Ik ben van plan om een Insignia te kopen voor woon-werk verkeer namelijk. Ik rijd buiten de spits, een stukje 80km weg en daarna
          snelweg (120 km/h). Totaal 45 km enkele reis, dus 90 km per dag. Als je een beetje oplet leek 1:13 mij toch wel haalbaar…

          Beste Nelis,

          Voor de tuning was het verbruik 9.5 liter op 100, na de tuning (EDS phase 1) is het verbruik gezakt naar 9.4 (gemeten over 30.000 km) Maakt dus niet zoveel uit. Ik rij 100 km per dag met ongeveer dezelfde verdeling als jou.
          Met 300 pk en 475 nm is het bijna een OPC ( 20 sec. Van 0 naar 200 )
          Het is misschien wel mogelijk om iets zuiniger te rijden, maar ik heb de tuning niet voor niets laten doen, ik wil ook wel af en toe een beetje fun. Ik ben wel Shell V Power gaan tanken, is hij nog feller.
          Ik hoop dat je er iets mee kan.

          Gr. Hans

          #17979855
          NelisZ20LER
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2011

            @hpp wrote:

            @NelisZ20LER wrote:

            Ik ben benieuwd naar het verbruik van de 2.0 turbo benzine uitvoering, vooral na het tunen. Is dit in de praktijk merkbaar zuiniger geworden?
            hpp bijvoorbeeld? Ik ben van plan om een Insignia te kopen voor woon-werk verkeer namelijk. Ik rijd buiten de spits, een stukje 80km weg en daarna
            snelweg (120 km/h). Totaal 45 km enkele reis, dus 90 km per dag. Als je een beetje oplet leek 1:13 mij toch wel haalbaar…

            Beste Nelis,

            Voor de tuning was het verbruik 9.5 liter op 100, na de tuning (EDS phase 1) is het verbruik gezakt naar 9.4 (gemeten over 30.000 km) Maakt dus niet zoveel uit. Ik rij 100 km per dag met ongeveer dezelfde verdeling als jou.
            Met 300 pk en 475 nm is het bijna een OPC ( 20 sec. Van 0 naar 200 )
            Het is misschien wel mogelijk om iets zuiniger te rijden, maar ik heb de tuning niet voor niets laten doen, ik wil ook wel af en toe een beetje fun. Ik ben wel Shell V Power gaan tanken, is hij nog feller.
            Ik hoop dat je er iets mee kan.

            Gr. Hans

            Ja, zeker! Je hebt 300 pk en gebruikt ze ook! Ik ken dat wel. Ik denk dat als ik rustig rijd en me enigsinds aan de maximum snelheid houd
            dan is 1:13 haalbaar. De versnellingsbak van de 2.0 turbo is ook erg lang (nog langer als van de 1.6 turbo) en dat scheelt ook veel.

            Hoe lang rijdt je al met de EDS tuning?

            Als ik met mijn huidige auto sportief doorrijd rijdt hij 1:8 a 9.

            #17979856
            hpp
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2011

              Ik hou me eigen redelijk aan de snelheid, het optrekken ernaar toe is mooi. Af en toe laat ik mezelf eens opnaaien als er een snelle voorbij komt, dan kan het wel eens 200+ worden.
              Ik rij nu ongeveer 1 jaar met de tuning.
              De 1 op 13 dan moet je echt je best voor doen, ik denk dat dat niet gaat lukken!!!!

              #17979857
              Astra 1.4 NZ
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 December 2011

                En ik zo blij als met een volle tank 525 km doe haha, overigens zijn de huidige diesels NIET meer uit de stallen van Fiat maar zelf ontwikkeld door Opel/GM.

                #17979858
                MattVC
                  Lid sinds:
                  17 September 2011

                  6,8L/100km gemiddeld verbruik met men 2.0L 110pk cdti

                  #17979859
                  alaintrines
                    Lid sinds:
                    8 July 2012

                    Terug van een trip naar Bordeaux, met een zijden voetje 1:10 gehaald :thumb

                    #17979860
                    THE Mask
                      Lid sinds:
                      16 July 2012

                      @THE Mask wrote:

                      @Melgi wrote:

                      Gisteren getankt: 1150 km gereden op laatste tank. Zaten ook sportieve kilometers tussen. De 1350 km gaat me een keer lukken!

                      Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                      In het begin had ik een verbruik met mijn 1.4T 6.5ltr/100km tot 7ltr/100km. Inmiddels is het verbruik opgelopen tot 8ltr/100 tot 9ltr/100km.
                      Ben al bij de dealer geweest, die zegt dat het niet kan en er nog nooit van heeft gehoord dat het brandstofverbruik alleen maar meer wordt, maar ja de bordcomputer geeft het toch echt aan!
                      Wel is mij opgevallen dat de motor t.z.t wat rauwer is gaan lopen en dat tikken onder de motor kap ook. Zou het dan toch met de inspuit injectoren te maken hebben!?
                      Tevens merk ik dat het vermogen onder de 2500 toeren belabberd is, hierboven begint de motor pas weer trekkracht te leveren.

                      Heeft iemand hiermee ook wel eens mee te maken gehad?

                      Het uiteindelijke verbruik kwam op 617Km met 53ltr brandstof :hmmz

                      Ik ben inmiddels met de Insignia 1.4T bij de garage geweest voor zijn eerste kleine beurt,
                      Heb het probleem gemeld bij de Opel dealer en die vind het verbruik ook hoog. Ze hebben de auto nagekeken en helaas is er niks uit het onderzoek naar voeren gekomen waarom het brandstof gebruik bij normaal gebruik op de Nederlandse wegen zo hoog is.
                      Verder kunnen ze niks voor mij betekenen.

                      Ben van het weekend terug gekomen uit Oostenrijk en heb redelijk door kunnen rijden.
                      Het benzine verbruik is gek genoeg bij hogere snelheden redelijk te noemen, 8,2L /100km.
                      Daarbij is de gemiddelde snelheid 129,7km p/u geweest, heb plusminus 180 km p/u gereden waar het mocht en kon en soms delen 200 km p/u.
                      Met andere woorden zeer tevreden.

                      #17979861
                      ikkedeboer
                        Lid sinds:
                        16 March 2012

                        ik heb een V6, 2,8 en ik ben ook onder de indruk van zijn verbruik, maar dan anders zeg maar….. :-)

                        #18553170
                        Arnoooo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 March 2024

                          Deze topic is al 11 jaar niet aangevuld / gebruikt.

                          Toch leuk om te lezen dat de insignia diesels goed bevielen toen ze nieuw waren.

                          Ik heb mijn Insignia bouwjaar 2012,  2.0 cdti /131 pk 3 jaar geleden gekocht en inmiddels heeft de auto 278779 km gelopen.

                          Na al die jaren  en km’s is het verbruik nog steeds  prima.  Met grotendeels snelweg kilometers  kan ik nog steeds meer dan 1250 km op 1 tank rijden.

                          Met de caravan is het uiteraard een ander verhaal, dat is 1 op 10  met 100 km/uur.

                          Motorisch niets te klagen, ieder jaar olie verversen waarbij de olie de eerste 2 maanden nog steeds helder is.

                          We gaan eerst maar eens naar de 300.000 daarna zien we wel verder

                           

                          #18553172
                          duranduran
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2012

                            Ben inmiddels 10 jaar onderweg met de Insignia 2.0 diesel 140 pk.

                            415.000 km en rijdt nog steeds als een zonnetje.

                            Bij gem. 100 km per uur 1:20 en stads- en snelweg verkeer meegerekend.

                            #18554056
                            Thoma_s
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 May 2024

                              insignia 1.5cdti , gemiddeld verbuik 4.5l per 100km voor de handbak versie bij een rustige rijstijl .

                              #18554632
                              Sander0602
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 February 2021

                                Sinds week of twee 2.ot fwd, 250pk. Circa 1:12 inclusief 100km met 150kmu en 50km met de caravan erachter. Ik teken ervoor,

                              14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.