Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Onder de indruk van verbruik van mijn Insignia
- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 augustus 2024om 22:02 door Sander0602.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2012 om 10:31 #17245560
Van de week heb ik 900 km afgelegd op driekwart tank. Ik heb toen bijgetankt, omdat ik de grens over moest. Nu zit ik weer op hetzelfde schema en ik denk dat ik 1200 km op een tank kan halen. Hierbij is wel meegerekend 3 1/2 uur file rijden tussen Brussel en Antwerpen afgelopen dinsdag ivm een zwaar ongeval. Het start/stop systeem lijkt hier zijn vruchten af te werpen. Is 1200 km op een tank ‘indrukwekkend’ of zijn er forumleden die meer halen uit hun Insignia?
21 januari 2012 om 11:35 #17979805Welk blok heb je?
21 januari 2012 om 15:28 #17979806Oh, ja, vergeten. 2.0 CDTi met EcoFlex en start stop systeem. 160 pk. Volgens mij is dit hetzelfde JTDM blok van Fiat en Alfa Romeo.
21 januari 2012 om 16:33 #17979807Dat is zeker netjes dan. alleen ben ik geen fan van dat start en stop systeem, dat beetje geld dat je nu bespaard door die start stop knop, kan je dadelijk weer uit geven aan startmotor, dynamo,accu.
21 januari 2012 om 18:15 #17979808AstraTD, dat s/s systeem zit volgens mij nu standaard op de ecoflex modellen (diesel en benzine). Over dynamo etc. maak ik me geen zorgen. Ik ga er vanuit dat ze daar bij de ontwikkeling rekening mee hebben gehouden. Daarnaast rijd ik een leaseauto
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
21 januari 2012 om 22:33 #17979809De Diesels van de insignia komen bij meerdere Straat tests toch wel zuinig uit de test hoor…
Nette prestatie voor zo’n zware auto…
Willem
22 januari 2012 om 11:18 #17979810ik heb een insignia 2.0 130pk diesel en rijdt ongeveer 6.5 l-100km en rijdt ongeveer tot reserve 950 -1050 km .
doe elke dag 30 km snelweg en 30 km wegen 50-70-90
dus denk op de snelweg dat ik ook wel over de 1000 gemakkelijk ga .
22 januari 2012 om 12:22 #17979811Dag allemaal,
Ik rij met mijn insignia 1,4 turbo benzine ook 6,5 l/100 km. rij daarbij helft 80 km weg en rest snelweg 120-130 km/uur.
Eenmaal 6,2 ltr/100 km gehaald, lange rit snelweg. Dus niet ontevreden.22 januari 2012 om 14:18 #17979812Bij de modellen met start-stop schijnt inderdaad accu-startmotor aangepast te zijn, overigens schijnt het start stop systeem van Opel erg efficient te werken: sommige merken hebben het wel maar heeft het bijna geen voordeel.
22 januari 2012 om 19:02 #17979813Hierzo ook, 95% snelweg kilometers met een verbruik van 5,4/100km zonder start-stop systeem.
22 januari 2012 om 19:22 #17979814ik doe altijd korte stukjes 3 km naar het werk en nu en dan eens 10 km autostrade.
2.0 diesel 130 pk verbruik van 8.1 l/100 km.
De wagen is 2 de hands gekocht en boordcomputer stond op 6.2 l/100 km.24 januari 2012 om 05:28 #17979815Nou, lekker weer al die zuinige auto’s. Over een poosje krijg ik ook een 130 pk S/S. Daar gaan m’n zegeltjes….ha, ha. :angel
25 januari 2012 om 19:09 #17979816Nu alweer 300 km afgelegd op nog geen kwart tank. Ga deze keer doorrijden, totdat de tank bijna leeg is. Binnenkort een nieuwe update van het verbruik van de Insignia.
28 januari 2012 om 08:40 #17979817@netebuk wrote:
ik doe altijd korte stukjes 3 km naar het werk en nu en dan eens 10 km autostrade.
2.0 diesel 130 pk verbruik van 8.1 l/100 km.
De wagen is 2 de hands gekocht en boordcomputer stond op 6.2 l/100 km.Daar straks de teller “gemiddeld verbruik” ge-recet.
Ipv op “0” staat de teller op “8” liter.
Is dit normaal?28 januari 2012 om 09:31 #17979818Tijdens rijden gereset..??
Willem
28 januari 2012 om 10:37 #17979819Update: 585 km en nog ruim een halve tank over. Voor de duidelijkheid: hier zit dus ook drie keer zware file Amsterdam-West->Coentunnel in. Wat ik echt bijzonder vind is dat de Insignia 1L/100 km verbruikt (!) als ik in de eerste versnelling vooruit rol en als de auto stationair draait bij stilstand, dan zit ik geloof ik op 2L/uur. Je kunt dus beter stationair rijden dan stil staan LOL! Ik houd het wel in de gaten, want volgens mij kloppen deze cijfers niet zo.
28 januari 2012 om 12:49 #179798202 februari 2012 om 10:00 #17979821Update: 1198 km afgelegd op 1 tank en ik had nog een actieradius van 82 km. Next target 1250 km’s op een tank.
2 februari 2012 om 13:07 #17979822Netjes… Zo blijft het leuk, een sport maken van zuinig rijden!
Die ouwe gasbak van mij haalt met dit weer de 1 op 6 met gemiddeld rijden… Da’s dus zeg maar 17L/100KM… Gelukkig wel LPG dus12 februari 2012 om 18:03 #17979823Vandaag getankt: 1135 km op 1 tank. Zaten wel veel sneeuwfiles tussen. Volgende target: 1250 km op 1 tank.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
13 februari 2012 om 18:09 #17979824Mooie cijfers. Ik rij zelf in een 2.0 turbo en ben al blij als ik 1 op 8 haal.
13 februari 2012 om 18:17 #17979825@ronald100 wrote:
Mooie cijfers. Ik rij zelf in een 2.0 turbo en ben al blij als ik 1 op 8 haal.
deze cijfers reed ik ook met mijn insignia 16 turbo.
met mijn nieuwe 2.0 turbo zit ik nu op 1 op 9,5 / 1 op 1014 februari 2012 om 11:37 #17979826Die van mij is uit 2009 en ik heb begrepen dat de nieuwe modellen zuiniger zijn. De auto laten tunen om zuiniger te rijden lijkt me niet zo zinvol omdat de winst wel heel klein is en er dan overgeschakeld moet worden op euro 98 zodat je voordeel gelijk weer weg is.
15 februari 2012 om 07:23 #17979827Heb nu 6 maanden een 1.6T ST en ben de 10.000km net voorbij. Verbruik ligt zo rond de 1:10. Het valt enigszins tegen maar kan er moeilijk diesel ingooien.
Greets Roel
15 februari 2012 om 20:29 #17979828Heb inmiddels de eerst 1500 km erop zitten met een 130 PK Start Stop en verbruik ligt op 6,1. Had het al wel zuiniger verwacht gezien het hoge aantal snelweg kilometers, inclusief gebruik van start/stop daar waar het mogelijk is.
Valt het toch nog mee met de zegeltjes…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.