Onbekende slang.

Forumindex Forums Modellen Insignia Onbekende slang.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345122
    yfands
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 June 2017

      Hallo,

      Wij zijn de dupe geweest van een steenmarter, de isolatie van de klep is aangevreten, maar ook een slang (diameter 10m) welke de garage niet kan thuisbrengen. De slang bevindt zich aan de linkerkant onderin bevestigt aan het chassis.

      Wie oh wie kan dit stukje slang thuisbrengen, bestelgidsen en catalogi leveren niets op. Ook is er geen loos nippeltje te vinden waar deze slang op gezeten zou kunnen hebben. Monteurs staan voor een raadsel. Er worden ook geen storingen gemeld.

      In de showroom en werkplaats gekeken naar een soortgelijke motor om daaraan te refereren, helaas geen identiek model.
      Waarschijnlijk gaat het om een inlaat van de vacuümpomp en heeft er een filtertje op gezeten.

      Het gaat om een Insignia 1.4 ecoflex turbo uit 2014

      Zie fotos:
      Foto motorblok, links een oranje cirkel met ongeveer de plaats

      Stukje slang geel gemarkeerd.

      Uiteinde stukje slang

      close up van het stukje slang

      Bij voorbaat dank
      Frank

      #18345126
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        misschien ligt het aan mij, maar ik zie geen afbeeldingen.

        #18345205
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          afbeldingen zijn te zien.
          het zou een afvoer van de airco kunnen zijn, al ligt hij daar dan wel erg raar.
          ingang vacuüm lijkt mij een beetje vreemd, ik zal eens bij mijn vectra kijken bij de vacuüm pomp hoe dit zit of loopt. en kijk zelf ook even bij de pomp, die kan zomaar aan de andere kant zitten.
          als het werkelijk nergens aanhoort of naar toe gaat, zou ik mij er niet druk om maken en lekker weghalen.
          http://ecat24.com/opel/images/Opel/G09/J/24.jpg

          zoals je via de link kunt zien zuigt de vacuümpomp alleen maar aan de leiding die naar de rembekrachtiger gaat.
          de vertakking die er in zit is hoogst waarschijnlijk aangesloten op het by pass systeem van de turbo.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.