Onbekend waarschuwingssignaal (geluid) Astra Sports Tourer (station)

Forumindex Forums Modellen Astra Onbekend waarschuwingssignaal (geluid) Astra Sports Tourer (station)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367035
    Bas Kooi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 June 2019

      Tijdens de vorige zomervakantie hebben we diverse keren last gehad van een waarschuwingsignaal van de auto…een geluidsignaal wat enigszins leek op het signaal dat je krijgt als een riem niet vastzit (maar niet hetzelfde). Geen dashboard lampjes of berichten te zien. Soms een hele dag om de 10, dan weer 5, dan weer 1 minuut (onregelmatig) en soms een paar uur. Maar ook hele dagen of zelfs een week niet. Niet op snelweg, veelal bij snelheden onder 80 km/h. Meerdere opel dealers gevraagd, de boel uitgelezen etc etc..geen idee. Heel irritant en heel zorgwekkend als je op pad bent.

      Je gaat je van alles in je hoofd halen. Ook met vouwwagen achterop. Misschien te zwaar beladen? Maar waarom een typisch (anders) waarschuwingsignaal maken zonder bijbehorende dashboard bericht/lampjes, laat staan dat hij in de lijst met bekende waarschuwingsignalen staat, volgens de bezochte dealers.

      Mysterieus. Maar geen zin in komende zomer.

      Herkent iemand dit misschien?

      Hartelijke dank alvast

      Bas

      #18367051
      Riket
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 January 2011

        niet toevallig je knipperlicht aanstaan dat had ik namelijk ook als je knipperlicht te lang aan staat krijg je ook een melding ik schrok me ook kapot

        #18367067
        Bas Kooi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 June 2019

          Nee, dat was het niet. Soms hele dag lang, soms een paar uur, elke minuut, soms elke 5 minuten, etc.  En niet > 80 km per uur?? Wie o wie weet wat dit was?

           

          #18367077
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Schakelaar van de handrem slecht ? (hoewel ik dan eigenlijk ook weer een lampje zou verwachten)

            #18518927
            andy telenet456
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2023

              Inderdaad.. heb niet zolang geleden een 2de hands wagen gekocht.. kreeg ook 2keer vreemde signalen zonder bericht of lampjes op dashboard.. enkel als ik in de flauwe bochten ga niet hoger dan 60km/h,. Denk dat ergens te maken heeft met andere sensoren dat vals geeft of navigatie (gps) satelliet,.. ik blijf zoeken vanwaar de oorzaak vandaan komt..

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.