Onbekend probleem? Koppakking misschien?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Onbekend probleem? Koppakking misschien?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213595
    Pantera90
      Lid sinds:
      29 October 2009

      Goeiedag

      Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn Vectra. Tis een 1.6 motor kilometerstand meer als 237000. Ten eerste: Op de snelweg meer als 3 kwartier gereden 120 km/h ging er een oranje lampje branden met een tekentje van een motor met een tekentje (bliksem) erin. direct daarna wou ik schakelen en stotterde die daarmee en toen viel de motor uit. Tot 2 keer aan toe. Geen idee wat dit is??

      Ten tweede: Verbruik van olie. als ik met een beetje snelheid de rechterbocht neem gaat het olielampje branden.
      Heb er net een nieuw oliefilter op gezet (olie eruit/filter erop/nieuw olie erop). Ik heb er 4 liter intotaal opgegooit en daarmee is het oliepeil te hoog?
      En sinds vanavond net kwam er tijdens het stationair lopen behoorlijk wat rook uit de uitlaat?
      Geen verlies van koelvloeistof, borrelt ook niet, olie in de motor + dop is mooi zwart (geen witte vlekken)
      Koppakking toch wel? denk ik hoor? ik ben leek dus.

      Ten derde: Hij loopt op 3 poten. stationair trilt ie alsof ie het koud heeft, net een wasmachine (niet zó erg dan maar het principe). Heb nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels erop gezet. Probleem nog niet opgelost?

      Wie kan mij meer vertellen?

      #17542958
      Silverspeed
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 June 2009

        oliepeil al nagekeken? na de hand? die bougies ook mee vervangen? deed die het voor die beurt ook al?

        #17542959
        Pantera90
          Lid sinds:
          29 October 2009

          oliepeil na de hand was ook te hoog was maar ietsjes gezakt. weetniet of te veel olie kwaad kan? of hoeveel liter er normaal op zon vectra gaat? bouwjaar 1996 motor 1600tje.

          bedoel je de bougies tegelijk met de bougiekabels en oliefilter?
          en de laatste vraag weet ik niet wat je bedoelt. sorry daarvoor

          #17542960
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            3.5 liter voor de 1.6 en 1.6 16V

            en heb je m al uit laten lezen??

            half litertje te veel zal niet zo heel veel uithalen hoor.

            Willem

            #17542961
            Pantera90
              Lid sinds:
              29 October 2009

              Oow oke.

              Ja ben er al mee naar de garage geweest en die had t ook over uit laten lezen. Weet niet of dat veel kost en wat dat met de motor doet? is dat voor stationair beter laten lopen?

              #17542962
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                uit lezen is de foutcodes uitlezen die door je motor computer zijn opgeslagen.

                dus dat doet niks met de motor want dat moet je naderhand doen ;)

                #17542963
                Pantera90
                  Lid sinds:
                  29 October 2009

                  Oke is dat een duur grapje of niet?

                  Ik draaide ook de oliedop los van de motor en zag een grote witte/doorzichtige vlek in het midden van de dop. Koppakking toch wel lek?

                  #17542964
                  sw_reijnders
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 October 2005

                    uitlezen verschilt per garage van gratis tot 50 euro

                    #17542965
                    c-dett16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2005

                      origineel gepost door Pantera90
                      Oke is dat een duur grapje of niet?

                      Ik draaide ook de oliedop los van de motor en zag een grote witte/doorzichtige vlek in het midden van de dop. Koppakking toch wel lek?

                      dat zal waarschijnlijk sludge zijn.

                      teken dat je geen coureur bent:P

                      en weinig lange afstanden rijd.

                      maar je kunt ook een co tester boven je koelvloeistofreservoir hangen, dan weet je gelijk of je koppaking lek is.

                      #17542966
                      Pantera90
                        Lid sinds:
                        29 October 2009

                        Nou ik heb mn vectra als leenauto gekocht dus optrekken doet ie echt niet… net een oud wijf… die ouwe golf van mij was nog sneller in optrekken :P

                        maarja dat terzijde. uhm ik maak elke dag 52 kilometer… om naar mn werk te komen.. en daarnaast nog gemiddeld 25 kilometer prive.. als het niet te druk is..

                        een co tester? wat is het? waar haal ik het? en wat kost het? en hoe gebruik ik het?

                        tis nu ook niet een vlek meer de hele dop zit onder de witte vlekken

                        #17542967
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          een garage / apk station heeft een CO of ook uitlaatgas meter.

                          deze kan meten of je uitlaatgassen in je koelvloeistof hebt.

                          als dat zo is ligt de koppakking er zoweizo uit.

                          Sludge onder de oliedop, MEESTAL door korte ritten en gebruik goedkope olie ontstaat dit.

                          kijk eens naar je koelvloeistof, ligt daar een laagje motorolie in??

                          Ik rijdt zelf expres met Synthetische olie, dit verminder het ontstaan van Sludge onder de oliedop, en vervuiling van oliekanalen.

                          ik rijdt dagelijks (met de combo dus / de vectra blijft dit gespaard) woon werk, 8km heen 8 km terug, en veel s’avonds, dus redelijk veel en korte afstanden.

                          geen sludge (alleen in de carterventilatie slang van het carter naar het klepdeksel dan).

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.