Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Onbekend probleem? Koppakking misschien?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2009 om 22:16 #17213595
Goeiedag
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn Vectra. Tis een 1.6 motor kilometerstand meer als 237000. Ten eerste: Op de snelweg meer als 3 kwartier gereden 120 km/h ging er een oranje lampje branden met een tekentje van een motor met een tekentje (bliksem) erin. direct daarna wou ik schakelen en stotterde die daarmee en toen viel de motor uit. Tot 2 keer aan toe. Geen idee wat dit is??
Ten tweede: Verbruik van olie. als ik met een beetje snelheid de rechterbocht neem gaat het olielampje branden.
Heb er net een nieuw oliefilter op gezet (olie eruit/filter erop/nieuw olie erop). Ik heb er 4 liter intotaal opgegooit en daarmee is het oliepeil te hoog?
En sinds vanavond net kwam er tijdens het stationair lopen behoorlijk wat rook uit de uitlaat?
Geen verlies van koelvloeistof, borrelt ook niet, olie in de motor + dop is mooi zwart (geen witte vlekken)
Koppakking toch wel? denk ik hoor? ik ben leek dus.Ten derde: Hij loopt op 3 poten. stationair trilt ie alsof ie het koud heeft, net een wasmachine (niet zó erg dan maar het principe). Heb nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels erop gezet. Probleem nog niet opgelost?
Wie kan mij meer vertellen?
29 oktober 2009 om 22:51 #17542958oliepeil al nagekeken? na de hand? die bougies ook mee vervangen? deed die het voor die beurt ook al?
29 oktober 2009 om 23:00 #17542959oliepeil na de hand was ook te hoog was maar ietsjes gezakt. weetniet of te veel olie kwaad kan? of hoeveel liter er normaal op zon vectra gaat? bouwjaar 1996 motor 1600tje.
bedoel je de bougies tegelijk met de bougiekabels en oliefilter?
en de laatste vraag weet ik niet wat je bedoelt. sorry daarvoor31 oktober 2009 om 18:48 #175429603.5 liter voor de 1.6 en 1.6 16V
en heb je m al uit laten lezen??
half litertje te veel zal niet zo heel veel uithalen hoor.
Willem
1 november 2009 om 11:45 #17542961Oow oke.
Ja ben er al mee naar de garage geweest en die had t ook over uit laten lezen. Weet niet of dat veel kost en wat dat met de motor doet? is dat voor stationair beter laten lopen?
1 november 2009 om 11:49 #17542962uit lezen is de foutcodes uitlezen die door je motor computer zijn opgeslagen.
dus dat doet niks met de motor want dat moet je naderhand doen ;)
1 november 2009 om 12:04 #17542963Oke is dat een duur grapje of niet?
Ik draaide ook de oliedop los van de motor en zag een grote witte/doorzichtige vlek in het midden van de dop. Koppakking toch wel lek?
1 november 2009 om 12:11 #17542964uitlezen verschilt per garage van gratis tot 50 euro
2 november 2009 om 05:19 #17542965origineel gepost door Pantera90
Oke is dat een duur grapje of niet?Ik draaide ook de oliedop los van de motor en zag een grote witte/doorzichtige vlek in het midden van de dop. Koppakking toch wel lek?
dat zal waarschijnlijk sludge zijn.
teken dat je geen coureur bent:P
en weinig lange afstanden rijd.
maar je kunt ook een co tester boven je koelvloeistofreservoir hangen, dan weet je gelijk of je koppaking lek is.
2 november 2009 om 15:25 #17542966Nou ik heb mn vectra als leenauto gekocht dus optrekken doet ie echt niet… net een oud wijf… die ouwe golf van mij was nog sneller in optrekken :P
maarja dat terzijde. uhm ik maak elke dag 52 kilometer… om naar mn werk te komen.. en daarnaast nog gemiddeld 25 kilometer prive.. als het niet te druk is..
een co tester? wat is het? waar haal ik het? en wat kost het? en hoe gebruik ik het?
tis nu ook niet een vlek meer de hele dop zit onder de witte vlekken
2 november 2009 om 18:48 #17542967een garage / apk station heeft een CO of ook uitlaatgas meter.
deze kan meten of je uitlaatgassen in je koelvloeistof hebt.
als dat zo is ligt de koppakking er zoweizo uit.
Sludge onder de oliedop, MEESTAL door korte ritten en gebruik goedkope olie ontstaat dit.
kijk eens naar je koelvloeistof, ligt daar een laagje motorolie in??
Ik rijdt zelf expres met Synthetische olie, dit verminder het ontstaan van Sludge onder de oliedop, en vervuiling van oliekanalen.
ik rijdt dagelijks (met de combo dus / de vectra blijft dit gespaard) woon werk, 8km heen 8 km terug, en veel s’avonds, dus redelijk veel en korte afstanden.
geen sludge (alleen in de carterventilatie slang van het carter naar het klepdeksel dan).
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.