omslagpunt

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila omslagpunt

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219258
    marc1766
      Lid sinds:
      24 March 2010

      heb een 2tal berekeningen uitgevoerd van mijn toekomstige auto in benzine uitvoering en in een uitvoering met diesel, en als ik dan 15% afschrijving per jaar aanhoud en tel daarbij de belasting, verzekering, brandstof met gem kilometers van 28 dkm en € 500,- onderhoud dan blijkt de diesel in het 1e en 2e jaar zelfs een duurdere km prijs te hebben, pas in het derde jaar ligt de km prijs bij beide hetzelfde.
      Het lijkt erop dat in alle berekeningen die op het www te vinden zijn geen rekening gehouden wordt met de extra aanschafprijs van een diesel uitvoering tov benzine uitvoering.

      je wordt een beetje voor de gek gehouden vind ik.

      Iemand een andere mening?
      Hoor graag van jullie wat jullie bevindingen/berekeningen zijn?

      #17648149
      JoopvanBennekom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 February 2009

        Koop je nieuw of 2e hands?

        #17648150
        yzf1kr
          Lid sinds:
          3 January 2005

          De verzekering wordt inderdaad zelden meegenomen in de berekening omdat het te variabel en vrijwillig is.

          Ben jij iemand die nooit een ongeluk heeft gehad, en de auto alleen maar WA wil verzekeren dan ligt het omslag punt veel vroeger dan wanneer jij een brokkenpiloot bent die de auto All-risk wil verzekeren.

          Maar inderdaad een gloednieuwe diesel kopen loont zich al bijna niet als men er maar 2 jaar in wil rijden. Als je een 3 of 4 jaar oude 2e hands neemt dan loont het zich vaak al veel sneller om een diesel te nemen omdat de afschrijving en verzekering veel lager ligt.

          Helaas allemaal de schuld van de diesel-fobe mutsen in de overheid.

          #17648151
          marc1766
            Lid sinds:
            24 March 2010

            heb het niet zozeer over de verzekering, maar wel over de wegenbelasting, die is toch zo`n 750 euro meer per jaar, en tel daarbij de extra aanschafkosten van zo`n 5000 – 7000 euro erbij op en dat telt wel door.

            weet niet hoe het met de rest zit, maar mij is altijd vertelt dat je een nieuwe auto altijd all risk moet verzekeren, en nee ik ben toch geen brokkenpiloot

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.