omkeurregels weer gewijzigd!!

Forumindex Forums Overige APK & RDW omkeurregels weer gewijzigd!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 227)
  • Auteur
    Berichten
  • #17486041
    DVO
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 July 2004

      @Blue-Dragon wrote:

      Ik kan je nu zeggen dat dit niet klopt.
      Want vanaf het bouwjaar 1998 word er een europese keuring gedaan.
      Je zult er dan ook mee naar Lelystad moeten voor verschillende testen.

      Ik weet dit omdat ik momenteel zelf bezig ben om die van mij op papier te krijgen.
      Zie link voor meer info. —-> viewtopic.php?f=31&t=166964

      Ik moet nu wachten op een bericht vanuit Lelystad ,

      Oke ;) maar dat is dan toch gek of nie.
      Maar omdat we hier meer van dit soort tegenstellingen hebben,vind ik het wel raar dat iemand van de RDW zelf zegt,of zie ik dat nou verkeerd

      #17486042
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        je moet het ze ook niet laten zeggen….

        je moet het zwart op wit hebben! dus per brief!

        #17486043
        giuliettaevo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2006

          De helft van de tijd weten ze bij de RDW zlf nit wat ze doen… :???: Er zijn al best wat uitzonderingen bekend van auto”s van na 1998 die op de makkelijke manier zijn gekeurd terwijl dat niet zou moeten kunnen. Gelukje voor die mensen maar ik zou er nioet op rekenen dat het jou dan ook lukt…

          Ik stuur altijd een mailtje, juist om een zwart-op-wit antwoord terug te krijgen. Ook kun je de vraag dan helder uitleggen en alle gegevens er duidelijk bij vermelden zodat ze niet kunnen zeggen dat het verkeerd begrepen is oid. ;) Duurt altijd wel een paar dagen voor je antwoord krijgt… :(

          #17486044
          DVO
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 July 2004

            oke,dan is het wel duidelijk voor me.
            ombouwen is voor mij niet aan de orde dan.
            dan wordt het evt een powerbox oid king:

            #17486045
            imported_Gsifreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              ik heb ook even gekeken op rdw

              maar wie kan mij hieruit vertellen dat je een auto na 98 in lelystad moet keuren..

              http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17486046
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                ik zou zeggen bel ze even.

                tot 1998 is een zware apk

                en daarna ben je de lul of je moet alles van het zwaardere type overzetten.
                en dat moet je met documenten onderbouwen.

                en dat laatste is heel intersant

                #17486047
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Laatste stand van zaken:
                  Dit kreeg ik vandaag van de RDW:

                  king: king: king: king: king: king:

                  Geachte heer Gouma,

                  Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
                  Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moet het kentekenregister en soms de kentekencard worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
                  Het gaat om de volgende wijzigingen:
                  – het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
                  – het wijzigen van het aantal cilinders;
                  – het wijzigen van de cilinderinhoud;
                  – het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
                  – het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

                  In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
                  Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.

                  In gebruik genomen na 30 juni 1999:
                  Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand ook individueel moet worden getoetst op het TestCentrum Lelystad (TCL). Na de keuring op een keuringsstation neemt het TCL contact met u op om de aanvullende testen te plannen.

                  Herkomst motor:
                  In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u de herkomst en het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig overlegt tijdens de keuring.

                  Kosten:
                  De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
                  Als de personenauto in gebruik is genomen na 30 juni 1999 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
                  Vragen?
                  Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.

                  Met vriendelijke groet,
                  Medewerker Klantenservice RDW

                  #17486048
                  ZakhooiTM
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 November 2013

                    Hmmm zeer interessant! Zit al langere tijd te denken om een andere motor in m’n auto te bouwen (ben er nog niet uit welke)
                    Alleen je moet hem zeker dan wel op een truck zetten ofzo aangezien hij nog niet street legal is

                    #17486049
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      nou op een autoambulance of oprijwagen is wel het veiligst maar goed dat doen er niet veel.
                      Wij zijn ook al diverse keren er gewoon heen gereden. Goedgekeurd en weer op naar huis haha.

                      Kijk heel officieel ben je niet verzekerd met een andere motor erin gehangen welke niet op kenteken staat.
                      Maar als jij rustig ernaar toe rijdt voorzie ik geen problemen.

                      Voordat dit bestond (deze goedkope omkeur regeling) reden we allemaal illegaal rond :ass

                      #17486050
                      Corsa_B_66
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 February 2007

                        Ik heb laatst 21 juli mijn vectra b2 laten omkeuren uit 2000 van een x18xe1 blok naar een v6 en ik was in 15 min klaar zonder naar lelystad te hoeven.. kosten 55 euro en er werd bijna naar niets gekeken. Was in nieuwegein :jerry

                        #17486051
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Omdat die auto’s ook geleverd zijn met een x18xe1…..of ben ik mal?

                          #17486052
                          KRSA2000
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2009

                            (V6)

                            #17486053
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              stom, foutje…ik bedoel…ze zijn er toch geleverd met v6

                              #17486054
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                ennehh…
                                de herkomst van de motor….Hoe zijn ze daar nog mee?
                                Toen ik met mijn Corsa ging vertelde ik gewoon precies hoe ik het gedaan had. Onderblok aangeschaft, bij een ander een kop enz enz…overal onderdelen vandaan gehaald….Dat was toen geen probleem. Het nummer stond niet als gestolen in het systeem dus kon gewoon ingevoerd worden.

                                #17486055
                                Corsa_B_66
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 February 2007

                                  Zie hier mijn kleine verslagje van viewtopic.php?f=6&t=179837&start=150
                                  Zelf was ik ook verbaasd… Je moet maar geluk hebben denk ik dan…

                                  #17486056
                                  okkie-001
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 June 2009

                                    Dit is eens goed nieuws voor mijn astra g uit mei 1999
                                    Want ik wil in de toekomst een swap doen van x16xel naar z20let
                                    Dat kost dan al genoeg en zou de keuring dus mee vallen ?

                                    #17486057
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Jazeker. 55 euro

                                      #17486058
                                      D-gek
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 August 2008

                                        Oké, nu heb ik hier een D Kadett Caravan staan…origineel een 1.3s automaat, nu met een C20XE.
                                        Deze wil ik binnenkort laten omkeuren.

                                        De handelsbenaming nu: KADETT CARAVAN 1.3S AUTOMATIC
                                        Wat word dan de nieuwe benaming? Heb ik daar enig invloed op?? Bijvoorbeeld: KADETT CARAVAN C20XE of 2.0 16v

                                        #17486059
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Handelsbenaming zal niet worden aangepast normaal gesproken. Althans dat is mijn ervaring in almelo.

                                          Cilinder inhoudt en vermogen wordt aangepast. That’s it.

                                          #17486060
                                          theunm
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            in friesland willen ze alleen letters weghalen

                                            toevoegen schijnt niet te kunnen of mogen

                                            #17486061
                                            gose91
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 November 2013

                                              Meestal halen ze alleen de motorcode weg. Ze zetten er niks nieuws achter. Het zal Kadett Caravan worden waarschijnlijk

                                              #17486062
                                              D-gek
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 August 2008

                                                Misschien als ik ze lief aankijk, dat ze er C20XE achter willen zetten :angel
                                                Zou wel mooi zijn..eens zien wat er mogelijk is bij de RDW in Veldhoven.
                                                Anders neem ik wel genoegen met “KADETT CARAVAN”

                                                #17486063
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Bij ons staat op het kenteken van een Omgebouwde Vectra-B welke van X20XEv naar Y30SE is omgebouwd en gekeurd nog gewoon Vectra-B; X20XEV automatic haha..

                                                  Alleen bij Cilinderinhoud staat dan 2962cc en 136kw als motorvermogen.

                                                  Willem

                                                  #17486064
                                                  Ray2712
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 June 2009

                                                    Toen ik een poosje terug in Den Bosch mijn Astra van X16SZR om liet keuren naar C25XE, bleef in de handelsbenaming gewoon X16SZR staan. Toen ik vorige week diezelfde auto bij hetzelfde keuringsstation liet omkeuren naar X30XE vroeg ik of ze dat wilden veranderen. Als reactie kreeg ik: “Uiteraard veranderen wij dat meneer. Wij mogen dat niet laten staan als de motorcode wijzigt.” Maar zoals in voorgaande posts al is aangegeven halen ze alleen tekens weg, iets anders terugschrijven mag/kan kennelijk niet.

                                                    V.w.b. de herkomst van de motor; ik had mijn zaken altijd op orde met kopieën van kentekenpapieren, maar de motorcode en motornummer zijn nooit bekeken. Sterker nog, ik had de laatste keer van de donorauto een uitdraai van VWE bij gedaan, en alleen daarop waren naderhand dingen omcirkelt zoals vermogen en cinderinhoud, dus of ze de kopieën van de kentekenpapieren echt bekeken hebben..? Ik betwijfel het.

                                                    De laatste keuring en die keer ervoor was dus met dezelfde auto bij hetzelfde keuringsstation, maar het leek wel of er 2 verschillende keuringen uitgevoerd werden:
                                                    – Vorige keer geluidsmeting gedaan, nu niet.
                                                    – Vorige keer viergasmeting gedaan, nu niet.
                                                    – Vorige keer achterzijde auto niet gecontroleerd, nu wel.
                                                    – Vorige keer niet op beweegbare platen gezet voor onderstel, nu wel.
                                                    – Vorige keer was tankinhoud niet relevant, nu wel.

                                                    Dus ja, of ze echt een lijstje aflopen of steekproefsgewijs wat doen, ik weet het niet, maar ik zie er geen regelmaat in.

                                                    #17486065
                                                    D-gek
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      22 August 2008

                                                      Mijn D Caravan is inmiddels omgekeurd, eerst op de weegbrug vervolgens werd de Kadett nagekeken qua motormontage en remmen.
                                                      Bij m’n Kadett is alles GSI incl. de achteras met schijven, dat vond de keurmeester mooi om te zien.
                                                      Daarna een remmentest, uitlaatgas/CO-meting…klaar. Koste me ±20min en €55.
                                                      Voor de herkomst van het blok had ik slechts een foto van een E GSI (met duidelijk kenteken) welke staat geregistreerd als geëxporteerd, dat werd gecontroleerd en ok bevonden.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 227)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.