Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › omkeurregels weer gewijzigd!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2010 om 12:00 #17485991
De Tigra is inmiddels APK gekeurd. Dat wilde ik doen voordat ik naar de RDW ga. Dan heb ik iig zekerheid dat alles in orde is en dat ik geen blunder sla bij de RDW. Kwam glansrijk door de APK alleen het CO blijft een probleem.
Volgende week standaard uitlaatlijn vanaf het spruitstuk er onder hangen en snel CO meten. En dan 18 juni naar de RDW :D18 juli 2010 om 12:05 #17485992even voor de duidelijkheid;
in een ascona b ligt een 2.4 i motor uit omega.
het kenteken van ascona is 1.9 s.
dus gewoon naar de dichtsbijzijnde rdw kantoor, en ff laten checken en klaar?
42 euro das alles ?22 augustus 2010 om 09:19 #17485993Als alles netjes er in hangt moet het geen probleem zijn hansie!
9 september 2010 om 09:11 #17485994dat moeten we ook maar is gaan doen dan.
27 september 2010 om 15:51 #17485995t is niet zo moeilijk meer
17 aug geweest met de kadett V6
vent keek alleen of de accu vast stond
vroeg ff de gegevens van de motor
als k zei dat t een 3.0 was vond ie t ook best denk k
ff apk gedaan (keek ie ook nergens naar volgens mij )
goedgekeurd :P
alleen co was niet goed maar mocht m ff warm rijden dat werd dus rammen :P
wagen was standaard op wielen en motor na
auto netjes en je netjes gedragen komt het best goed
30 september 2010 om 15:38 #17485996Qua uitlaatgeluid, moet je daar erg mee uitkijken ?
Heb namelijk niet echt zin om voor een miezerig keuringkje een hele uitlaat vanaf de kat op de kop te moeten tikken :P3 oktober 2010 om 11:30 #17485997Vriend van mij heeft de auto van zijn vriendin nu ook omgekeurd;
Golf 1 cabrio met een Audi TT 3,2 erin.:afroHet toegenomen gewicht op de vooras was een probleem… Er moest 50 kilo vanaf en dan was het goed. Na veel hoofdkrabben is dat toch goedgekomen.;) De voorbumper alleen bleek al dik 20 kilo te wegen:o, en onder het dashboard zit ook nog een stalen verstevigingsbalk geschroefd die dik 9 kilo weegt.
Nu nog even terug langs Jeroen Dik om de software na te laten kijken, zaten wat foutjes in, en dan rijden.
Best leuk auto’tje voor een meisje.. toch 290 pk.:angel
5 november 2010 om 17:13 #17485998origineel gepost door Nick-C20XE
Qua uitlaatgeluid, moet je daar erg mee uitkijken ?
Heb namelijk niet echt zin om voor een miezerig keuringkje een hele uitlaat vanaf de kat op de kop te moeten tikken :Pprop er eens een paar staalsponzen in.
loopt ie wel wat beroerder door, maar het geluid word wel minder.groeten.
7 februari 2011 om 18:38 #17486000Ik wil een c16xe in mij corsa b gaan leggen. (is nu c14se)
Begrijp ik het goed dat het omkeuren dus gewoon voor 42euro gefikst is?:o
7 februari 2011 om 22:20 #1748600153 euro was het bij mij..:)
13 maart 2011 om 07:30 #17486002Wat is er veranderd wat betreft de omkeurregels, nu weer naar lelystad?
13 maart 2011 om 07:36 #17486003Nog niks van gehoord…..:o
13 maart 2011 om 09:12 #17486004omkeurregels zijn ook nog niet geweizigd…
vorige week nog een Corsa B c20let laten keuren…
werd meteen weer goedgekeurd13 maart 2011 om 13:34 #17486005Ik vroeg het me af, hoorde via via dat ze het weer wouden terugdraaien/ of al hadden gedaan. Maar bedankt dan kan ik me project rustig afmaken.
23 mei 2011 om 09:12 #17486006Mijn tigra is vandaag naar de RDW geweest voor een APK en omkeuring.
En jawel……..de tigra staat nu geregistreerd als 2.0 16V Turbo op kenteken king:Keuring was een eitje. Waar ze extra naar kijken is de afkomst van het blok. Dus uit welke auto komt deze.
Ik had gelukkig nog het aankoopbewijs want ik kon nergens achterhalen van welk kenteken het blok afkomstig was.
Ook had ik een uitdraai van de motorgegevens bij me waar ze een hoop aan hadden.
CO is ook goed naar gekeken. In eerste instantie was deze veel te hoog. Gelukkig mocht ik even een rondje knallen waarna de CO dik in orde was. Kosten: 53euro! Dat dus voor de apk en omkeuring.
Gelukkig had ik een prima man en was zelf ook wel een liefhebber. Hij grijnsde al toen ik binnen reed en zei meteen: zo….dus jij wilt gaan vliegen :DEind deze week de papieren binnen. Dus nu weer lekker gaan opbouwen.
24 mei 2011 om 14:13 #17486007en als je niet weet waar het blok weg komt wat dan?
kun je dan zeggen dat de vorige eigennaar hem van de sloop heeft?24 mei 2011 om 14:18 #17486008zijn er ook mensen die auto’s van na 31 dec 1997 hebben laten omkeuren? En wat hier zoal anders bij is? En dan met name de auto’s zoals een Astra G van 2003 met bijvoorbeeld een C20XE of LET. Hiervoor is namelijk geen typegoedkeuring enzo.
24 mei 2011 om 15:04 #17486009@bastiaan1981 wrote:
en als je niet weet waar het blok weg komt wat dan?
kun je dan zeggen dat de vorige eigennaar hem van de sloop heeft?Dat gaat moeilijk worden. Ik weet niet of ze bij alle keurstations navraag doen over het blok. Bij mij in Roosendaal iig wel. Dat doen ze waarschijnlijk om te kijken of het blok niet uit een gestolen auto komt.
zijn er ook mensen die auto’s van na 31 dec 1997 hebben laten omkeuren? En wat hier zoal anders bij is? En dan met name de auto’s zoals een Astra G van 2003 met bijvoorbeeld een C20XE of LET. Hiervoor is namelijk geen typegoedkeuring enzo.
Hiervoor zul je dan toch naar het testcentrum in Lelystad moeten. Dan krijg je als extra een weggedragstest en een geluidsmeting. Kosten zijn rond de 550euro, alleen al voor deze 2 tests.
24 mei 2011 om 15:18 #17486010Nou ja, de RDW zegt weggedragtest enkel en alleen als het vermogen 40% hoger is dan standaard en geluidsmeting dan altijd. Maar wat zijn de overige andere tests. Bijvoorbeeld in worst case scenario. Alle test die er zijn moeten worden uitgevoerd wat kost dat dan. want de rdw heeft zelf hier niet echt een duidelijk antwoord op.
24 mei 2011 om 17:08 #17486011Volgens mij (had het al eens eerder berekend) ben je dan rond de 800euro verder. En dan maar hopen dat hij word goedgekeurd.
24 mei 2011 om 19:42 #17486012@Maus010 wrote:
@bastiaan1981 wrote:
en als je niet weet waar het blok weg komt wat dan?
kun je dan zeggen dat de vorige eigennaar hem van de sloop heeft?Dat gaat moeilijk worden. Ik weet niet of ze bij alle keurstations navraag doen over het blok. Bij mij in Roosendaal iig wel. Dat doen ze waarschijnlijk om te kijken of het blok niet uit een gestolen auto komt.
zijn er ook mensen die auto’s van na 31 dec 1997 hebben laten omkeuren? En wat hier zoal anders bij is? En dan met name de auto’s zoals een Astra G van 2003 met bijvoorbeeld een C20XE of LET. Hiervoor is namelijk geen typegoedkeuring enzo.
Hiervoor zul je dan toch naar het testcentrum in Lelystad moeten. Dan krijg je als extra een weggedragstest en een geluidsmeting. Kosten zijn rond de 550euro, alleen al voor deze 2 tests.
maar mijn kadett met zijn c20xe komen uit belgie. doen ze dan ook moeilijk over het blok als je er geen papieren bij hebt?
24 mei 2011 om 20:09 #17486013Dat durf ik echt niet te zeggen. Het ligt er misschien ook aan naar welk keurstation je gaat.
Anders misschien ff naar de sloop en daar zoeken naar een geschikte donor auto en daar het kenteken van gebruiken.29 mei 2011 om 20:21 #17486014ik ga binnen nu en paar weken ook naar de rdw voor een let omkeuring
heb geen gegevens van de afkomst van het blok draai wel een printje uit met de motor gegevens en daar doen ze het maar mee3 juni 2011 om 12:19 #17485999@david verburg wrote:
ik ga binnen nu en paar weken ook naar de rdw voor een let omkeuring
heb geen gegevens van de afkomst van het blok draai wel een printje uit met de motor gegevens en daar doen ze het maar meedat heb ik uiteindelijk ook gedaan en hij is goedgekeurt :D
16 juli 2011 om 12:49 #17486015vorige week mijn corsa b met 3liter v6 rdw gekeurd.
geen probleem, maar ze moesten wel perse het kenteken hebben waar de motor uitkwam.(nu had ik die wel, omega zelf gesloopt)
of een aankoopsbewijs.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.