Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › omkeurregels weer gewijzigd!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2009 om 22:58 #17485966
origineel gepost door Nova_C20xe
:oWat een supermooie TR!!!!:thumbup:thumbup:thumbupBedankt, is van me opa geweest;)
Wil nog eens een projectpage aanmaken, maar het komt er maar niet van:P10 november 2009 om 13:50 #17485967Waar moet je precies op letten? Standaart dingen? Ik denk dat het niet zo heel moeilijk is als ik het zo zie.. Blokje netjes erin, geen tyripjes onnodig lange slangen kabels met plakband enz enz,, als ik nou een stukje uit de schutbord weghaal voor de lexmaull vinden ze dat goed?
mvg,21 november 2009 om 00:38 #17485968ik ga vrijdag 4 december voor de rdw keuring hier in Arnhem met de corsa :D ik ben benieuwt :P
26 november 2009 om 21:55 #17485969@ TR power:
Afgelopen week met mijn Kadett E c16nz->c20xe naar RDW Waddinxveen geweest.
Er is alleen onder de kap gekeken naar de motorophanging en overige aansluitingen. Onder de auto naar wielophanging en remmen.
Verder is de km stand genoteerd en het VIN nr gecontroleerd.
Na een remmentest (Calibra turbo remmen) op de bank is het totaal gewicht en de aslast gemeten.Vwb de administratie is de keurmeester afgegaan op mijn eigen verhaal (c20xe, 110kw, 1998 cm3, enz.) en de papieren ingevuld.
Al had ik gezegd dat er een let in lag met 150 kw had hij mij denk ik ook geloofd. Hij kwam wel zelf met de vraag of alles GSI was uitgevoerd.Volgens mij gaan zij sterk af op de algemene indruk die zij krijgen bij het keuren van de ombouw.
Stond na 20 min. weer buiten. 50 euro lichter en een aangepast kentekenbewijs rijker.
3 december 2009 om 19:15 #17485970heb mn D-kadett nu ook c20xe op kenteken , keuring was zo klaar, stond met 20min weer buiten :D
7 januari 2010 om 16:16 #17485971zijn jullie er gewoon heen gereden of met de ambulance naartoe gegaan?
10 januari 2010 om 18:50 #17485972Gewoon er heen rijden.
Het ding moet wel verzekerd zijn, ook als het aldaar binnen staat.11 januari 2010 om 16:56 #17485973had er naar gevraagd,
maar je mag er gewoon heen rijden, maar je moet wel je afspraken formulier bij je hebben stel je voor je word aangehouden onderweg…
Dat is verzekerd moet zijn lijkt me logisch.
19 januari 2010 om 21:38 #17485974iemand al iets gehoord over verscherping van de regel per 1 januari? daar was toen sprake van. maar dat kan ook gewoon heel goed weer zon indianenverhaal zijn.
20 januari 2010 om 22:33 #17485975AnoniemLid sinds:
1 January 1970:agent Hey Marcel de regels zijn nog niet veranderd,want ik ben 15 januari nog bij de RDW geweest met mijn Manta.
Op kenteken 1.8 s maar 3.0 24V onder de kap.
Alleen motorinhoud gevraagt en vermogen, even onderdoor gelopen,remmen getest,CO gemeten en hoogte koplampen gecontroleerd. Daarna gewogen en bedankt weer. €53,00 afgerekend en vandaag kenteken binnen.24 januari 2010 om 14:12 #17485976dus als ik het goed begrijp doen ze niet moeilijk ?
als ik het zo lees is dus een 4 cil gewoon 123 als 6 cil op kenteken te krijgen ?
in mijn geval:
een 2.0 8v omzetten naar een 2.5 v6 moet dan geen probleem zijn ?
gr vinc
26 januari 2010 om 16:58 #17485977Ben vandaag naar de keuring geweest in veldhoven
mijn corsa A orgineel 1.2 omgekeurd naar c20ne
hij stond op de smeerput en de keurmeester zei “druk eens op de rem”
ik da gedaan bleek rechtsvoor de rem te lekken maar dat was in die 2 weken van te voren nog nie
maar de keurmeester zei ik keur hem hier niet op af maar dan moet je het wel meteen thuis maken
ikke “ohh is goe”verder niet op de remmenbank gestaan en geen geluidsmeeting gehad
wel de co meeting wist niet dat het moest maar ik haalde de 0.5 dus was toch goedmzzl Timmeeehhh
6 april 2010 om 15:51 #17485978AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zal binnenkort ook eens mijn auto laten omkeuren, maar toch nog een vraagje voor de tijd dat ik er nog zo in rij:
Van 1.2 ohv naar 2.0 16v!
Hoe zit het met de volgende apk keuring?
Het is beide 4 cilinders, maar iedere man ziet, dat de motor totaal anders is en aanhoort, wordt die afgekeurd?6 april 2010 om 16:15 #17485979FF miereneuken maar een 1.2 is een ohv motor :angel.
Als je 2.0 16v deugdelijk is ingebouwd en alles een beetje netjes is dan mag het voor de APK geen probleem zijn.
6 april 2010 om 16:25 #17485980AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok, dankje!
De keuring is namelijk bijna afgelopen en de motor zit er net een paar maanden in.
9 april 2010 om 22:22 #17485981En er is een c kadett coupe bij met C20LET op kenteken….. Vriend van mij heeft zijn kadettje eindelijk omgekeurd en kan er nu ook eindelijk mee gaan rijden.:wors
zonder aanmerkingen omgekeurd, met complimenten over de nette ombouw.
Met 100% sper, was geen reden tot afkeur.:D
26 april 2010 om 18:26 #17485982Nou was ik laatst bij het rdw om me Rekord in te voeren (dus niet voor ombouw, maar PERS.AUTO LICHT/BEOORD. GOEDK.10 OF >ASP)
Nu zit er gewoon een originele 1.7s motor in, maar er is niet gevraagd naar het vermogen of motorcode.
Op het kenteken staat dan ook geen motorinhoud of vermogen alleen dat het om een 4 cilinder gaat…
Als ik hier bijv een 2.4 in hang zou die dan weer omgekeurd moeten worden ??
Gaat wel om een andere inhoud en code maarja stnd waarden staat niet geregistreerd …Of omdat het ook een 4 cilinder is en verder niks op kenteken staat zou het gewoon goed zijn ??
21 mei 2010 om 06:00 #17485983Ben benieuwd! De tigra gaat op 18 juni a.s. naar de RDW voor keuring.
Iemand nog tips voordat ik daar heen ga??
Zelf heb ik al de volgende maatregelen genomen:– standaard velgen er onder (mijn eigen velgen zijn te breed)
– standaard uitlaat er onder (vanaf de kat)
– alle zware audio er uit i.v.m. de wegingHoe zit het bijvoorbeeld met een open luchtfilter? Is dat toegestaan?
Of moet ik het standaard filterhuis aanbrengen (word lastig ivm de ruimte).;)
21 mei 2010 om 13:14 #17485984Openluchtfilter was geen enkel probleem!
alles moet gewoon deugdelijk zijn, dan mag het geen probleem meer zijn;)
21 mei 2010 om 21:19 #17485985Nou, dat omkeuren is een fluitjes van een cent. Van de week met mijn Kadett c Aero naar de RDW in Arnhem geweest. Dit omdat er nu ipv een 1,2 een 3,0 24v (MV6) in licht. Ik had wel veel aandacht maar niks negatief. Met twee man sterk is de aero gekeurd. Ze vonden de motor erg netjes ingebouwd en dat het een zeer mooie auto is. Enige twijfel haden ze bij de uitlaat. dit was een twijfelpunt. Maar omdat ze niet konden bewijzen dat het werkelijk teveel geluid zou zijn, is hij gewoon goed gekeurd. Als het goed is heb ik komende week de nieuwe papieren thuis.
21 mei 2010 om 21:24 #17485986Gefeliciteerd!:thumbup
Dat vraagt om :kewlpics natuurlijk! :D
21 mei 2010 om 21:48 #17485987origineel gepost door Maus010
Ben benieuwd! De tigra gaat op 18 juni a.s. naar de RDW voor keuring.Iemand nog tips voordat ik daar heen ga??
Zelf heb ik al de volgende maatregelen genomen:– standaard velgen er onder (mijn eigen velgen zijn te breed)
– standaard uitlaat er onder (vanaf de kat)
– alle zware audio er uit i.v.m. de wegingHoe zit het bijvoorbeeld met een open luchtfilter? Is dat toegestaan?
Of moet ik het standaard filterhuis aanbrengen (word lastig ivm de ruimte).;)
Zo licht mogelijk is altijd fijn, ze matsen je ook wel een beetje als je de benzine tank ramvol hebt.
Ik woog 900 kilo met een half volle tank……daar kon dus niets aan gesjoemeld worden :PIk ging heen op velgen met spoorverbreder(tje)….terwijl iedereen dr toch altijd op loopt te zeuren :P
Open carterventielatie…met filtertje en potje……….-Gewoon goed gekeurt (ik ging ook voor APK naar de RDW)
Gordels zonder keurmerk….Gwoon goedUitlaat kan je gewoon zo houden…….als het Co maar goed is!
Ik ging met een bak en braad pijp heen om het co te drukken…Het zag er werkelijk niet uit, maar wel gasdicht :P:P:P:P:P:P
Als alles er netjes en verzorgd uit ziet is er niets aan de hand. het valt allemaal reuze mee30 mei 2010 om 10:11 #17485988lege tank en het draadje van de vlotter aan massa leggen zodat de meter een volle tank aangeeft..:angel
met herrie moet je uitkijken, voor je het weet mag je naar Lelystad om het te laten meten…:mad:
Hoe netter het er uitziet ( en jij je gedraagt:jerry) hoe blijer ze bij de RDW zijn.:D
2 juni 2010 om 12:02 #17485989Ik moet er binnekort ook heen met de Astra voor een omkeuring naar de 3.0 24v v6.
Ik hoop dat de regels nog even zo blijven!?2 juni 2010 om 13:19 #17485990ik met de kadett 400 ook, eind van het jaar denk ik:o hopen dat het dan ook nog zo is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.