omkeurregels weer gewijzigd!!

Forumindex Forums Overige APK & RDW omkeurregels weer gewijzigd!!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 227)
  • Auteur
    mantaroel
    Deelnemer

origineel gepost door Jerremy

origineel gepost door mantaroel

ik heb net gebeld met de RDW om een afspraak te maken voor keuring
      4 naar 6 cilinder manta, kan maandagmiddag terecht.
      Er werd niet gesproken over een conformiteitsverklaring, alleen een aankoopbewijs.

:hmmz Tegen mij werd weer gezegd een CVO van de motor erbij is het handigst. Niet verplicht, maar kan doorgang bespoedigen en vergemakkelijken.

Maar ja dat snap ik dan ook weer niet, in mijn geval gaat het om toch een soort van ‘samengestelde’ motor. Aansturing, dus inlaat- uitlaat en ECU zijn van een oudere euro-generatie V6 afkomstig met 700cc. minder motor inhoud.

Ik heb nl. géén aankoopbewijs van de motor(en).

Mij hebben ze niet gevraagd om een CVO, ter plekke vroeg de keurmeester hoeveel kw de motor heeft en de motorcode.
      Ik had het kenteken zaterdag al in de bus liggen:D

gonzo powerrr

Hey mensen ,

Mn B ascona staat nu als eerste in NL als LET geregistreerd :P

Er komt alleen geen LET maar vermogen 150kw (204pk) op mn kentekenbewijs te staan ;)

Ik heb wel de motorcode door gegeven dus staat hij bij hun wel netjes in de boeken :o

keuren was te makkelijk !!
        1 kijkje onder de kap
        2 kijkje onder de auto motorsteunen en baksteun (wiellagers worden niet gecontroleerd ?)
        3 koplamp hoogte
        4 remmentest (heel bizar met standaart ascona 19s remmen :o)
        keurmeester zei “als hij aan de remvertraging komt is het goedkeur”

mijn conclusie als je nog niet klaar bent met alle aanpassingen en de auto is rijbaar snel keuren voor ze de regels miss terug draaien !!
        dikke remmen kun je later altijd nog op de auto bouwen !!

Nu mijne goed is ga ik mn remmerij verbouwen !

Oom agent kan aan het gas als ze me nu aan de kant zetten :vertag

en uhm binnen 5 dagen krijg ik mn papieren king:

m400

Ben net terug, gaat echt heel simpel en als het er naar de beoordeling van de keurmeester goed uit ziet is het inorde.

mantaroel
          Deelnemer

proficiat allemaal, :D:D

wordt nog moeilijk iets te verzinnen wat afkeur is:thumbup

RuudOPEL
            Deelnemer

Mooi Marcel! nou dus weer legaal on the road!

kadettje-89

zojuist heb ik ook gebeld met de rdw.dit omdat mn sedan c16nz blokje met bijna 4ton en misschien al 1 keer rond geweest te zijn.zat eerst te denken om het blokje helemaal op te frissen maar een ander blokje in lepelen is zo gebeurd en goedkoper.en dat was volgens de technische helpdesk van rdw geen probleem meer.dus wie weet is mn sedan wel voor zien van een 1.8gsi of een 2.0 gsi.alleen nu is dit te doen met een automaatbak .zal wel uniek zijn denk ik ofniet een sedan met een 2.0 gsi automaat.of kan iemand mij vertellen wat het mij gaat kosten om mn c16nz helemaal opte frissen.grtz

tcat
                Deelnemer

Halleluja…

This nu wel erg interresant aan het worden zeg.
                  Zouden ze het nu door hebben dan…

Lijkt wel een beetje op de engelse stijl….
                  Daar schijnt het ook zo te gaan.
                  Vindt de keur meester het goed, is het in orde :D

TonSR

dus wat let je om nu dat bic blok in je wagen uit jaar kruikie:P:P:P:P
                    vgr tonsr.

m400

Let op, mits de keurmeester het goed vindt. Is de ombouw niet netjes of te extreem ga je alsnog door naar Lelystad.

mantaroel
                      Deelnemer

bij mij had de keurmeester het wel over de aslast, maar hoe weet die wat de aslast mag zijn?

iemand een idee?

en ik vind het toch wel gevaarlijk als een motorombouw met de originele remmen
                        gewoon wordt goedgekeurt. (bij gonzo powerr)

sw16v
                        Deelnemer

Aslasten staan op het blikken plaatje in de motorruimte,. althans bij de corsa

marcel
                          Deelnemer

origineel gepost door sw16v
                            Ik heb er net heen gebeld en een technisch mederwerker aan de lijn gehad.

corsa 1.2s omkeuren naar c20let. 33kw naar 150kw.

hij zei auto moet je ten keuring aanbieden bij rdw. word daar technisch bekeken of alles deugelijk en netjes ingebouwd is e.d.
                            is dat goed zo ook de aslasten en emissie eisen etc.

dan word er nog gekeken of hij naar lelystad moet voor een weggedrag/geluidstest (?????????????)

dat is wat die zei….. en volgens Marcel hoefde dat bij hem helemaal niet.

dusja…

het gaat erom, als het er allemaal half uitziet maar wel goed is, en dus dat ze in twijfel gebracht worden of het zaakje niet vertrouwen KUNNEN ze je altijd nog doorsturen naar lelystad

ik heb ook weer verschillende mensen gesproken die er langs geweest zijn, maar het komt er op neer dat als je wagen afgekeurd word, je gewoon naar een ander station moet rijden :vertag

over de uitlaat.. ik heb gewoon de orginele eronder gezet van die wagen zelf, ding was doodstil dus mischien hebben ze daarom geen geluid gemeten, of ze waren het gewoon vergeten, ze weten trouwens ook begod niet waar ze naar moeten kijken.

EBkadett

heb gister een afspraak gemaakt voor mijn kadett e met c20let motor
                              van 150pk naar 204pk
                              moet er 1-oktober heen.
                              in groningen. had na het maken van de afspraak even bij de werkplaats naar binnen gekeken. en ik vraag me af of de kadett wel op de brug past?

laat wel even weten hoe het afloopt.

heb er al wel even een orginele uitlaat lijn onder gezet.

TonSR

moet me toch van het hart,wat er nu gebeurd met het keuren van
                                overhangen naar groter sterker enz.dat het keuren goed of fout
                                aan de keurmeester ligt is erg leuk open veel pespektief.
                                maar zoals ik hier in verschillende reactie,s lees wat de remmerij
                                betreft,dat daar niet naar gekeken wordt als hij maar aan de vertraging
                                voldoet,dan ben ik toch bang dat er op een bepaald moment wagens rondrijden met de standaard remmerij voor bvb 4 cil 1600 terwijl
                                er nu iets van bvb 6cil met tich meer pks erin.nu weet ik wel je bent zelf ook uiteraard verandwoordelijk voor wat je uitvreet met je auto
                                maar toch.als ik dan lees bic blok erin staandaard remmetjes ff gouw
                                keuren en later grotere remmen er onder hangen want dan heb je
                                in elk geval je papieren,nu begrijp je wel later wordt uitstel en na
                                uitstel krijg je laat maar en het gebeurd nooit meer.
                                jongens begrijp me niet verkeerd ik ga hier niet belerend zitten doen
                                dat is ook mijn bedoeling echt niet.
                                maar het gaat mij om een stuk veiligheid voor je zelf en anderen
                                dus ik weet niet of we met deze manier van keuren blij moeten zijn
                                let wel jouw auto met een ingebouwd bic blok en standaard remmetjes
                                en je rijd iemand het leven uit omdat de remmen het niet aan konden
                                dat vergeef je je zelf nooit.
                                althans ik zou het mezelf niet kunnen vergeven.
                                vgr tonsr.

EBkadett

heb net de keuringsafspraak bevestiging binnen gekregen.
                                  hier in staat:
                                  soort keuring: KEUR.VOERT.LICHT BEOORD.GOEDK.MAX. 9 ASP
                                  ? wat bedoelen ze hier allemaal mee?
                                  maak er zelf van: keuring voor een licht voertuig door beoordeling……???

iemand een idee?

marcel
                                  Deelnemer

origineel gepost door E+Bkadett
                                    hier in staat:

iemand een idee?

keuren voertuig licht (dus onder de 3500kilo) beoordeling goedkeur maximaal 9 aspecten

9 aspecten op je kentekenbewijs. gewicht, cilinders, cilinderinhoud, en dat soort dingen

EBkadett

origineel gepost door marcel

origineel gepost door E+Bkadett
                                      hier in staat:

iemand een idee?

keuren voertuig licht (dus onder de 3500kilo) beoordeling goedkeur maximaal 9 aspecten

9 aspecten op je kentekenbewijs. gewicht, cilinders, cilinderinhoud, en dat soort dingen

ok dankje.
                                      hoeveel moet er in de tank zitten? er staat niks over op het formulier.

Jo1
                                      Deelnemer

origineel gepost door TonSR
                                        moet me toch van het hart,wat er nu gebeurd met het keuren van
                                        overhangen naar groter sterker enz.dat het keuren goed of fout
                                        aan de keurmeester ligt is erg leuk open veel pespektief.
                                        maar zoals ik hier in verschillende reactie,s lees wat de remmerij
                                        betreft,dat daar niet naar gekeken wordt als hij maar aan de vertraging
                                        voldoet,dan ben ik toch bang dat er op een bepaald moment wagens rondrijden met de standaard remmerij voor bvb 4 cil 1600 terwijl
                                        er nu iets van bvb 6cil met tich meer pks erin.nu weet ik wel je bent zelf ook uiteraard verandwoordelijk voor wat je uitvreet met je auto
                                        maar toch.als ik dan lees bic blok erin staandaard remmetjes ff gouw
                                        keuren en later grotere remmen er onder hangen want dan heb je
                                        in elk geval je papieren,nu begrijp je wel later wordt uitstel en na
                                        uitstel krijg je laat maar en het gebeurd nooit meer.
                                        jongens begrijp me niet verkeerd ik ga hier niet belerend zitten doen
                                        dat is ook mijn bedoeling echt niet.
                                        maar het gaat mij om een stuk veiligheid voor je zelf en anderen
                                        dus ik weet niet of we met deze manier van keuren blij moeten zijn
                                        let wel jouw auto met een ingebouwd bic blok en standaard remmetjes
                                        en je rijd iemand het leven uit omdat de remmen het niet aan konden
                                        dat vergeef je je zelf nooit.
                                        althans ik zou het mezelf niet kunnen vergeven.
                                        vgr tonsr.

In Lelystad werd wel degelijk naar de remmen gekeken.
                                        Een aantal malen achter elkaar goed remmen, en ook van hoge tot zeer hoge snelheid noodstop maken.
                                        Maar goed, dat weet je alleen als je daar zelf bent geweest.
                                        Waar RDW meer huiverig voor is, is het feit dat men zelf remmen gaat samenstellen, zoals van diverse types iets bij elkaar zoeken, of remdelen gebruiken die géén type goedkeuring hebben zoals Willwood.
                                        Verder is het zo dat wanneer je speciale remblokken (zacht) op bijv. originele remklauwen plaatst en goed afgestelde achterremmen hebt, hier al een enorme verbetering krijgt.
                                        Ook de banden zijn zeer belangrijk, welk type, profieldiepte enz.

En ten slotte iemand het leven uitrijden kun je ook al met een 1.2. D’r is ook nog zoiets als maximale snelheidsovertreding, of gewoon associaal rijgedrag, je gewoon niet weten te beheersen.
                                        Wanneer een verzekering kan aantonen a.h.v. een technisch onderzoek na ernstig ongeval dat betreffende veel te hard heeft gereden (bijv. lang remspoor) Kunnen zij best wel moeilijk gaan doen met uitkeren.
                                        Ik ga nou niet roepen dat ik altijd netjes een heer in het verkeer ben (en geweest), maar door de jaren heen wel veel geleerd.

TonSR

kijk jo,dat is dus wat ik ook bedoel wat de remmen aan gaat
                                          ik heb ook het idee wat de nieuwe regels betreft dat daar nu
                                          niet zo specifiek naar gekeken wordt ,wat ik zo lees hier van
                                          sommige als het netjes is ingebouwd is het geen probleem
                                          van daar dat ik mij af vraag hoe dat nu zit
                                          met de remmerij,valt mij op dat er tegen woordig weinig
                                          wordt door gestuurd naar lelystad.

en uiteraard ,wat je schrijf het rijgedrag is ook erg belangrijk
                                          en ook ik heb geleerd,het kon mij ook nooit hard genoeg gaan
                                          tegenwoordig heb ik zoiets heb je haast ga je gang maar ik kom er toch wel

en ja met een brom mobiel kan je ook iemand uit het leven rijden
                                          dat kan ik niet ontkennen.
                                          vgr tonsr.

Basgsi
                                          Deelnemer

Ik heb mn corsa bij de RDW in Arnhem laten omkeuren van X16XE naar C20XE.
                                            Bij mij werd er wel degelijk naar de remmen en banden gekeken, met 2 man sterk zelf!
                                            Misschien omdat ik de eerste was die met +40% stijging kwam. Auto is behoorlijk streng
                                            nagekeken. Kreeg vragen over motorsteunen, remklauwen/ schijven enzo. hoofdremcylinder.

De auto is trouwens wel goedgekeurd:) Denk dat veel afhangt van welk station je komt en aan het humeur van de keurmeester. Bij mij waren ze streng maar niet zeikerig ofzo ze waren geinterresseerd. Kreeg als opmerking retour benzineslag ff anders te leggen, die kon zo gaan schuren. tussen inlaat en schutbord.

TonSR

bewijs eens te meer hoe afhankelijk je bent van de op dat moment
                                              aanwezige keurmeester.de ene doet zijn werk met intresse voor
                                              de techniek cq veranderingen en zal je nog wat tips geven.
                                              de ander reageert zich op jou af om dat hij een rot dag heb.
                                              en weer een ander werkt presies volgens het boek.
                                              dus het is altijd een gok hoe ze petje staat,mag niet voorkomen
                                              maar het gebeurd,zijn ook mensen he:sleeping:sleeping
                                              vgr tonsr.
                                              ps,, gefeli met de goed keuring en veel plezier en schade vrije km.

EBkadett

ben voor de keuring geweest en hij is afgekeurd:(
                                                de spoorbreedte achter is te breed. moet 141cm zijn en is 147cm
                                                verder steld de keuring niks voor morgen of maandag ga ik er weer heen met orginele achter velgen en dan is hij zeker goed gekeurd.

hij heeft even onder de kap gekeken
                                                onder de auto gekeken
                                                geluid gemeten door te luisteren
                                                co gemeten
                                                en jammer genoeg de spoorbreedte gemeten dit was dus te breed hij colegas vragen hoe dat zit met de nieuwe keuring, niemand wist het hij bellen, in boeken kijken , weer bellen toen zou hij terug gebeld worden 45min later bleek het toch dat het afkeur is..

normaalgesproken komt er nog een soort apk keuring achteraan. maar omdat ik net 2maand een nieuwe apk heb vond hij het niet nodig.

dus heb geen rem test gehad en ook niet op die tril plaaten gestaan. hij heeft er ook niet in gereden.
                                                heb hem wel verteld dat ik er turbo remmen onder heb.
                                                hij zij dat dat niet eens nodig is. ze kijken alleen op de test bank of hij een goede vertraging heeft ( dezelfde eisen als bij de apk)
                                                ook ben ik niet gevraagd naar de Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20let opel nederland )
                                                hij vroeg aan mij de motorcode en die heeft hij opgeschreven
                                                ook ben ik niet gevraagd naar een aankoopbon van de motor.

ben wel opnieuw gewogen van 980kg naar 1120kg:hmmz
                                                zeker teveel plamuur gebruikt:D

Anoniem

Spoorbreedte afkeur ? Dus een kadett mattig kan dus ook niet gekeurd worden ??

Ik wil de spoorbreedte ook op kenteken krijgen, dan moet ik dus waarschijnlijk naar Lelystad..

EBkadett

origineel gepost door JvV
                                                    Spoorbreedte afkeur ? Dus een kadett mattig kan dus ook niet gekeurd worden ??

Ik wil de spoorbreedte ook op kenteken krijgen, dan moet ik dus waarschijnlijk naar Lelystad..

klopt in groningen kan dat niet.
                                                    voor de spoorbreedte moet hij een weggedrags test ondergaan in lelystad.
                                                    daar gaan ze hard met de auto rijden een paar keer hard remmen en bochten nemen enz.
                                                    meen dat die keuring € 365,- kost.
                                                    dus er een paar x een bekeuring voor krijgen is goedkoper;)

ik heb de papieren waar alles over die test in staat thuis liggen dus als iemand het wil weten hoor ik het wel.

freek corsa
                                                    Deelnemer

Ik heb ook een afspraak gemaakt :D

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 227)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.