Omega met een aantal problemen

Forumindex Forums Modellen Omega Omega met een aantal problemen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214188
    Silverspeed
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 June 2009

      eey,

      mijn moeder heeft pas haar rijbewijs en wou met een *kuch*kleine*kuch* auto beginnen :P dus is een omega een logische keuze toch? :D alleen is het helaas eentje met nogal wat problemen maar misschien dat jullie mij een gouden tip kunnen geven :D

      Als hij start dan is hij naar 5 minuten al 90 graden. Als die bij een stoplicht stilstaat dan loopt de temperatuur verder op en met regelmaat naar de max toe en begint de temperatuur lamp te branden, dit gebeurt ook als die in de neutraal staat. Koelvloeistof pas nagekeken en die klopt (vorige maand toen ik voor het eerst keek was die nog maar voor kwart gevuld. ook is de krukas of nokkenas (weet effe zo gauw niet meer welke van de 2 me pa zei) pas vervangen omdat de auto daar ook al mee stil had gestaan (ding was in 2 gebroken :O ). mijn vraag dus of jullie een oplossing hiervoor weten of wat het probleem is/kan zijn?

      en de helft van de dashboard lampjes doen het maar en de rechter temperatuur stel display brand ook niet meer. mijn vraag dus of dit makkelijk te vervangen is?

      en tussen de voorstoelen in zitten ook 2 luchtroosters voor achter alleen is de rechter stelwieltje uit het frame naar binnen geschoten en mijn vraag dus hoe die dingen los te maken zijn.

      wat info over de auto: omega 2.0i 16 klepper automaat met sportstand van bouwjaar 1998, weet niet of het allemaal van toepassing is maar even de opties erbij: xenon verlichting, elektrische ramen voor, airco en elektrische deuren op afstand.

      ik hoop dat jullie hier raad mee weten want me ouders willen hem alweer weg doen omdat ze bang zijn dat het een hoge kostenpost gaat worden zo en helaas is de economische crisis ook hier goed te merken :S en dat wil ik natuurlijk niet he ;)

      #17551818
      Botho
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2009

        Roosterje is vrij makkelijk. Je draait hem helemaal naar beneden en wipt hem er dan (voorzichtig uit) door een schroevendraaier in de zijkant te steken en los wippen maar. Je kunt het dan losschroeven en eventueel maken of een nieuwe van de sloop inschroeven.De lampjes in je dash zijn vrij makkelijk te vervangen. Dat staat beschreven in het topic how-to. Dat je temperatuur zo oploopt is wel problematisch. Knijp eens in de slangen van je radiateur. Als deze keihard aanvoelt kan het weleens een lekke koppakking zijn. Blijft je koelvloeistofpeil wel gelijk??

        #17551819
        Silverspeed
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 June 2009

          origineel gepost door Botho
          Roosterje is vrij makkelijk. Je draait hem helemaal naar beneden en wipt hem er dan (voorzichtig uit) door een schroevendraaier in de zijkant te steken en los wippen maar. Je kunt het dan losschroeven en eventueel maken of een nieuwe van de sloop inschroeven.De lampjes in je dash zijn vrij makkelijk te vervangen. Dat staat beschreven in het topic how-to. Dat je temperatuur zo oploopt is wel problematisch. Knijp eens in de slangen van je radiateur. Als deze keihard aanvoelt kan het weleens een lekke koppakking zijn. Blijft je koelvloeistofpeil wel gelijk??

          die slangen zal ik eens doen, is dat met koude motor of warm en lopende motor of eentje die afstaat? tnxs alvast voor de rest van de antwoorden die kan ik mooi verhelpen als dat temperatuur probleem opgelost is

          #17551820
          Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2007

            spoel je radiator eens door heb het zelfde probleem gehad.
            Verbruikt zij ook koelvloeistof of olie??? Dan kan het zijn dat er sludge in je koelvloeistof zit.

            Gr Jack

            #17551821
            Silverspeed
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 June 2009

              origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
              spoel je radiator eens door heb het zelfde probleem gehad.
              Verbruikt zij ook koelvloeistof of olie??? Dan kan het zijn dat er sludge in je koelvloeistof zit.

              Gr Jack

              haha hoe spoel je dat kreng door dan? :P ik sleutel nooit aan auto’s :P en deze auto is niet een van de simpelste :D

              #17551822
              Silverspeed
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 June 2009

                origineel gepost door Silverspeed

                origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
                spoel je radiator eens door heb het zelfde probleem gehad.
                Verbruikt zij ook koelvloeistof of olie??? Dan kan het zijn dat er sludge in je koelvloeistof zit.

                Gr Jack

                haha hoe spoel je dat kreng door dan? :P ik sleutel nooit aan auto’s :P en deze auto is niet een van de simpelste :D

                iemand?

                #17551823
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  Beide slangen los halen van de radiator.
                  dan een tuinslang in de bovenste ingang doen.
                  Kraan aan zetten en je spoelt hem door.

                  kijk gelijk even of ongeveer het zelfde aantal water er aan de onderkant uitkomt.
                  Is dit erg verschillend , of loopt het er zelfs aan de bovenkant uit dan kan de radiator verstopt zijn.

                  #17551824
                  Silverspeed
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 June 2009

                    origineel gepost door arjontje
                    Beide slangen los halen van de radiator.
                    dan een tuinslang in de bovenste ingang doen.
                    Kraan aan zetten en je spoelt hem door.

                    kijk gelijk even of ongeveer het zelfde aantal water er aan de onderkant uitkomt.
                    Is dit erg verschillend , of loopt het er zelfs aan de bovenkant uit dan kan de radiator verstopt zijn.

                    ok tnxs voor de tip arjon, zal eens zien of ik mijn ouders zo ver krijg om dat te doen :P

                    #17551825
                    Jack-omegax3.0xe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 September 2007

                      Waren me voor. Maar idd de radiator uitbouwen en dan de tuin slang erin.

                      Gr jack

                      #17551826
                      Jack-omegax3.0xe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 September 2007

                        origineel gepost door Silverspeed

                        origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
                        spoel je radiator eens door heb het zelfde probleem gehad.
                        Verbruikt zij ook koelvloeistof of olie??? Dan kan het zijn dat er sludge in je koelvloeistof zit.

                        Gr Jack

                        haha hoe spoel je dat kreng door dan? :P ik sleutel nooit aan auto’s :P en deze auto is niet een van de simpelste :D

                        radiator uitbouwen is voor iedere auto ongeveer het zelfde. Als je maar voorzichtig bent met de klemmen die de bovenste rubbers vast houden.

                        Gr jack

                        #17551827
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          EXTRA massa aan de motor leggen, wil wel helpen als de meter hoog oploopt.

                          kans dat de temp meter zelf te veel aangeeft, komt vaak voor bij de omega-B

                          Willem

                          #17551828
                          Slurpy
                            Lid sinds:
                            3 March 2007

                            Probeer misschien eerst effe de thermostaat te verwijderen en zonder rond te rijden. Als hij dan nog oploopt zit er iets anders dicht.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.